הסכם ממון מחיר

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

חשובים לערוך הסכם ממון עם בן או בת הזוג שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר אודות הסכמי ממון, לרבות הסכם ממון מחיר, חשיבות ההסכם, תוקפו של ההסכם, אופן עריכת ההסכם בצורה מקצועית, הבדלים מהותיים בין הסכם חיים משותפים להסכם ממון, דין כלל הרכוש של בני זוג שבחרו שלא לחתום עם הסכם ממון ואף מספר סעיפים חשובים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם. אך רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים, חשוב להדגיש כי הסכם ממון הוא הסכם אישי המותאם לכלל הצרכים האישיים של בני הזוג. הסכם ממון מוכן מהאינטרנט לא יעזור לכם בשום צורה, ולכן יש להימנע מחתימה על הסכמים מובנים. הסכם ממון מקצועי שנועד לשרת את כל הזכויות של הזוג ברכוש הכולל, כולל את כל הצרכים, הרצונות וההסכמות של שני בני הזוג. עורך דין מקצועי ידע לערוך עבורכם הסכם ממון מותאם אישית תוך הקפדה על כל נקודה שחשובה לכם.

הסכם חיים משותפים – הסכם מקיף העוסק במגוון רחב של נושאים בחיי הזוגיות

כעת, חשוב להכיר בהבדלים בין הסכם חיים משותפים, לבין הסכמי ממון. בניגוד לדעתם של רבים, הסכם חיים משותפים הוא אינו שם נרדף להסכם ממון. הסכם חיים משותפים הוא הסכם נרחב ומקיף במיוחד הכולל סעיפים רבים הקשורים לכל מהלך החיים של בני הזוג. הסכם זה נערך בעיקר בין זוגות שאינם נשואים מכל סיבה שהיא – בוחרים שלא להינשא או אף פסולי חיתון בישראל. הסכם זה כולל סוגיות רבות באשר לנושאים ממוניים, נושאי תחזוקת הבית, הבעת רצון משותף לחיות חיים משותפים, מתן זכויות לזוגות שאינם נשואים ועוד. ומה תוקף ההסכם? הסכם חיים משותפים הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי. לכן, חשוב להתייחס לעריכת כלל סעיפיו בכובד ראש וברצינות ראויה. חשוב להדגיש כי הסכם חיים משותפים מקבל את תוקפו המשפטי באופן מיידי ואוטומטי עם חתימתם של שני בני הזוג.

הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר אודות הסכמי ממון, לרבות הסכם ממון מחיר,

הסכם ממון – הסכם מצומצם וממוקד העוסק בעיקר בשלל סוגיות ממוניות שעולות במקרה של פרידה

לעומת זאת, הסכם ממון הוא הסכם ממוקד ומצומצם הרבה יותר. הסכם ממון כשמו כן הוא, הסכם העוסק בעיקר בסוגיות ממוניות. בשונה מהסכם חיים משותפים, הסכם ממון הוא הסכם הנחתם בעיקר בין זוגות נשואים. הסכם זה מתמקד בסוגיות ממוניות שונות שצפות בעיקר בעת פרידה. זוגות רבים חוששים להעלות את הנושא בפני בן או בת הזוג, מה שמסכן את הזכויות שלהם בכלל הרכוש העומד לרשותם. בשורות הבאות נגע בחשיבות הרבה של הסכם ממון ונציג את אופן חלוקת ממון במסגרת החוק לזוגות שאינם מחזיקים בהסכם ממון מפורט. בדומה להסכם חיים משותפים, גם הסכם ממון הוא הסכם מחייב ובעל תוקף משפטי, ולכן יש להתייחס אליו בכובד ראש ובעיון רב. זוגות רבים שבוחרים לערוך הסכם ממון לא טורחים להעמיק בתוכן כלל הסעיפים שלו בטענה כי הם יצליחו להגיע להבנות והסכמות גם ללא הסכם ממון מסודר.

הסכמים אלה הם הסכמים מחייבים בעלי תוקף משפטי – אל לכם להקל ראש בכל שלבי עריכתם!

לכן, חשוב להדגיש את החשיבות הרבה של הסכם ממון לזוגות נשואים. מרגישים לא בנוח להציף הסכם ממון שצפוי להיות רלוונטי רק בעת פרידה? גם אם אתם בטוחים שלא תזדקקו להסכם, אל תוותרו עליו. הסכם ממון מחיר הוא מעין חגורת בטיחות שנועד לבטח את הזכויות שלכם בכלל הרכוש. זוגות רבים בוחרים לוותר על הסכם ממון בטענה כי הם לא מתכוונים להיפרד או שגם אם הם כן יפרדו, הם יצליחו להגיע להסכמות גם ללא הסכם משפטי. לא אחת זוגות אלה מוצאים את עצמם במערבולת ריבים ואי הסכמות על חלוקת הרכוש בשלבי הפרידה. לכן חשוב להדגיש כי הסכם ממון הוא חגורת בטיחות בלבד שתסייע לכם רק במידת הצורך. אם תצליחו להגיע להסכמות ללא ההסכם, לא תהיו חייבים לעשות בו שימוש כלל.

כמה זה עולה? המחירים נעים בין 500 שקלים ל 3,000 שקלים עבור הסכם ממון

ומה באשר למחיר עריכת הסכם ממון? מחירי עריכת הסכם ממון נעים בין 500 שקלים ועד 3,000 שקלים לכל היותר. חשוב להדגיש כי הסכם ממון מחייב אתכם להסתייע בעורך דין מקצועי ומיומן שידע להביא על הכתב את כלל הסעיפים הנדרשים שישרתו את מיטב הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר. עורך דין מקצועי שעוסק בתחום מזה לא מעט שנים ידע להעניק לכם חגורת בטיחות מלאה ומותאמת לצרכים שלכם, תוך הסכמה של שני בני הזוג. אז אם אתם בוחרים לערוך הסכם ממון, אל תתפשרו על מקצועיותו של עורך הדין שלכם.

לא חתמתם על הסכם ממון? זה מה שיקרה אם תחליטו להיפרד

ומה קורה אם זוג ללא הסכם ממון מחליט להפריד כוחות? חשוב שתכירו את החלופה להסכמי ממון – ברירת המחדל של חלוקת הרכוש במסגרת החוק. אנשים רבים לא מכירים את ברירת המחדל של החוק לחלוקת רכוש של בני זוג שבחרו לוותר על עריכת הסכם ממון, ולכן חשוב להביא אותה כלשונה. חוק ברירת המחדל של חלוקת הממון נקרא "הסדר איזון משאבים". הסדר איזון משאבים קובע כי כלל הרכוש של בני הזוג שבחרו לוותר על הסכם ממון, יחולק באופן שווה במקרים של פרידה. מה בדיוק נכלל ברכוש שיחולק בין בני הזוג? החוק מתייחס לנושא, ובמסגרתו הרכוש שיחולק הוא "כלל נכסי בני הזוג", לרבות זכויות עתידיות לפנסיה, קרנות השתלמות, פיצויי פרישה, קופות תגמולים וחסכונות. במילים אחרות, ללא הסכם ממון מסודר, תידרשו לחלק את כלל הרכוש שלכם באופן שווה עם בן או בת הזוג.

. הסכם ממון מחיר הוא מעין חגורת בטיחות שנועד לבטח את הזכויות שלכם בכלל הרכוש.

 

חלק קטן מהנכסים שיחולקו הם:

  • דירת מגורים
  • דירת השקעה
  • רכבים
  • תכשיטים
  • קרנות השתלמות
  • קופות גמל
  • פנסיה
  • פיצויי פרישה
  • עסקים משותפים
  • ערך שמו של בית העסק

רשימה זו כוללת עוד לא מעט נכסים שיחולקו באופן שווה לחלוטין במקרים של פרידה. רוצים להימנע מכך? חשוב לערוך הסכם ממון מסודר הכולל את מיטב הצרכים שלכם.

רכוש משותף – הרכוש שנצבר לאחר מעמד החתונה

בחרנו עבורכם שני סעיפים לדוגמא שחשוב שתכללו בהסכם הממון האישי שלכם. הסעיף הראשון עוסק בכל הרכוש המשותף של בני הזוג. ראשית, חשוב להגדיר בצורה מדוייקת שאינה משתמעת לשתי פנים, מהו הרכוש המשותף של בני הזוג. ברוב המקרים מדובר על רכוש שנצבר לאחר מועד החתונה. לאחר הגדרה מדוייקת, חשוב לגעת באופן חלוקת הרכוש המשותף במקרה של פרידה. ישנן לא מעט אפשרויות, לרבות חלוקה שוויונית בין בני הזוג, הענקת כלל הרכוש המשותף לאחד מבני הזוג או אף חלוקת כלל הרכוש המשותף באופן יחסי בהתאם לגובה ההכנסה החודשית.

רכוש שאינו משותף – רכוש שנצבר טרם מעמד החתונה

סעיף נוסף שחשוב לכלול הוא סעיף העוסק ברכוש שאינו משותף. גם בסעיף זה יש להגדיר תחילה מהו הרכוש שאינו משותף. ברוב ההסכמים מדובר ברכוש שבני הזוג הצליחו לצבור טרם מעמד החתונה. לאחר הגדרה מדוייקת, חי להתייחס לאופן חלוקת הרכוש שאינו משותף. גם כאן ישנן לא מעט אפשרויות לבחירת שני בני הזוג. העיקר הוא שהם יגיעו להסכמה ברורה ומקובלת על שני הצדדים.

 

עלות הסכם ממון

הסכם ממון הוא הסכם שנערך בין בני זוג על מנת להסדיר עניינים כלכליים ביניהם. הסכם ממון נועד למקרה של פרידה במטרה למנוע סכסוכים שעלולים לצוץ על עניינים כספיים. הסכם ממון נערך על ידי עורך דין ומצריך אישור של נוטריון או בית משפט. על עלות הסכם ממון נרחיב במאמר הבא. 

 

עלות הסכם ממון- מה זה?

הסכם ממון הוא הסכם שנערך בין בני זוג על מנת להסדיר ענייני רכוש ועניינים כספיים שונים שעלולים לצוץ בין בני הזוג במקרה של פרידה. במידה שאתם רוצים להסדיר עניינים כלכליים מראש חשוב מאוד לערוך הסכם ממון מתאים שיכלול את כל הנושאים הרלוונטיים. 

הסכם ממון צריך לכלול הסדרים בנוגע לרכוש ששייך לשני בני הזוג ואף לרכוש ששייך רק לאחד מהם. יש לקחת בחשבון שחוק יחסי ממון קובע כי בעת פרידה, אם אין הסכם ממון הרכוש של בני הזוג ייחשב של שניהם, גם אם רשום רק על אחד מהם. לכן חשוב לקחת זאת בחשבון. 

הסכם ממון צריך להיערך באמצעות מסמך בכתב ולא ניתן לערוך אותו בעל פה. לאחר עריכת המסמך, על מנת שהסכם הממון יקבל תוקף הוא צריך לקבל אישור פורמאלי על ידי נוטריון או על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. אם רוצים לבצע שינוי בהסכם הממון הוא צריך להתבצע בהסכמת שני בני הזוג ולקבל אישור חדש. 

 

עלות הסכם ממון- מה יש לכלול?

כאשר עורכים הסכם ממון יש לכלול בו כל מתווה אפשרי לחלוקת הממון של בני הזוג. לשם כך יש להתייחס למספר נושאים מרכזיים- 

  • בעלות על נכסים- כאשר עורכים הסכם ממון יש להתייחס לבעלות על הנכסים. חשוב לקחת בחשבון נכסים של כל אחד לפני הנישואים, נכסים שהגיעו לאחר הנישואים דרך ירושה או מתנה ונכסים שנצברו במהלך הנישואים על ידי בני הזוג. 
  • חשבונות בנק- בעריכת הסכם ממון חשוב מאוד להתייחס גם לחשבונות הבנק של בני הזוג. יש לקחת בחשבון גם חשבונות פרטיים נפרדים וגם חשבונות בנק משותפים. 
  • תשלום הוצאות- במסגרת הסכם ממון חשוב מאוד לכלול גם תשלום הוצאות. יש להתייחס למי משלם את החשבונות השוטפים, מי משלם על חינוך וחוגים וכל הוצאה נוספת הכלולה במשק הבית. 
  • מזונות- כאשר אתם עורכים הסכם ממון חשוב מאוד לכלול גם את תשלום המזונות. יש להתייחס לתשלום מזונות לאחר פרידה ולאחר פטירה. אין לכלול את גובה המזונות לילדים. 

 

עלות הסכם ממון- למה זה חשוב?

הסכם ממון נועד להסדיר עניינים כלכליים בין בני הזוג במקרה של פרידה. להסכם ממון יש חשיבות רבה מאחר שמאפשר לבני הזוג לקבוע חלוקת רכוש באופן שונה מחוק יחסי ממון. כפי שציינו על פי חוק יחסי ממון בהיעדר הסכם ממון יש הסכמה בין הזוג להסדר איזון משאבים בו הרכוש של בני הזוג ייחשב למשותף. לכן על מנת לקבוע את חלוקת הרכוש בעצמכם, חשוב מאוד לערוך הסכם ממון. 

הסכם ממון מחיר הוא מעין חגורת בטיחות שנועד לבטח את הזכויות שלכם בכלל הרכוש. זוגות רבים בוחרים לוותר על הסכם ממון בטענה כי הם לא מתכוונים להיפרד או שגם אם הם כן יפרדו

עלות הסכם ממון- אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי מהי עלות הסכם ממון. הסיבה לכך היא שהעלות עלולה להשתנות בעקבות גורמים שונים כמו מורכבות ההסכם, עורך הדין שמטפל בהסכם בהתייחס למוניטין ולוותק שלו ועוד. באופן ממוצע, עלות הסכם ממון שנערך לפני נישואים תנוע בין 2,000 לבין 4,000 שקלים.

עלות הסכם ממון מורכבת משני חלקים- 

  • עלות הסכם ממון לעורך דין

החלק הראשון בעלות הסכם ממון מתייחס לעלות של עורך הדין. אין עלות קבועה לעריכת הסכמי ממון על ידי עורכי דין אך קיימים מספר פרמטרים שישפיעו על עלות הסכם ממון- 

  • מורכבות והיקף הנכסים- כפי שציינו, מורכבות הסכם הממון תשפיע על עלותו. כאשר מדובר בהיקף נכסים רחב יותר שיש צורך להחליט מה לעשות איתם וכיצד לחלק אותם, ההסכם יהיה מורכב יותר ולכן עלות הסכם ממון תעלה בהתאם. 
  • הסכם ממון לפני נישואים או אחרי נישואים- הסכם ממון שנערך אחרי נישואים בדרך כלל יהיה מורכב יותר ולכן יכלול עלות גבוהה יותר מאשר הסכם ממון לפני נישואים.
  • נושאים נוספים- במידה שנכללים נושאים נוספים בהסכם הממון, יש לקחת בחשבון שהעלות תעלה בהתאם. 
  • עורך הדין- אחד הפרמטרים המרכזיים שישפיעו על עלות הסכם ממון לעורך דין תהיה המקצועיות של עורך הדין, הניסיון שלו והמוניטין שלו. ככל שמדובר בעורך דין בעל מוניטין גבוה יותר שיערוך את הסכם הממון בצורה טובה יותר, כך העלות תהיה גבוהה יותר. ההבדלים בין עורך דין מנוסה לבין עורך דין חסר ניסיון הם הבדלים משמעותיים. 
  • עלות אישור הסכם ממון

כפי שציינו, על מנת שהסכם הממון יקבל תוקף הוא צריך לקבל אישור פורמלי. לפני הנישואין האישור יכול להתקבל על ידי נוטריון ואחרי נישואין האישור חייב להתקבל על ידי בית המשפט לענייני משפחה או על ידי בית דין רבני. המחיר לאישור הסכם ממון יתחלק בין שני הגורמים הללו- 

  • עלות אישור הסכם ממון על ידי נוטריון תהיה 375 שקלים. במידה שיהיו עותקים נוספים שיש צורך לאשר, כל אישור נוסף יעלה 65 שקלים. 
  • עלות אישור הסכם ממון על ידי בית משפט תהיה אגרה של 450 שקלים. 

כמה עולה לעשות הסכם ממוןבעולם של היום, זוגות רבים מבינים את המשמעות של הסכם ממון ומחליטים לערוך כזה. הסכם ממון נערך על ידי עורך דין וצריך לקבל אישורים מתאימים על מנת לקבל תוקף. רוצים לדעת כמה עולה לעשות הסכם ממון? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו הסכם ממון?

לפני שנרחיב כמה עולה הסכם ממון נסביר מהו בכלל הסכם ממון. הסכם ממון הוא הסכם בעל תוקף  משפטי שנערך בין בני זוג. הסכם הממון נועד להסדיר עניינים כלכליים שעלולים להתפתח בין בני הזוג במקרה של פרידה. זוגות רבים מחליטים לוותר על עריכת הסכם ממון מאחר שאוהבים ולא חושבים שייפרדו אי פעם. אך עריכת הסכם ממון לא מעידה על פחות אהבה אלא על הרצון להסדיר עניינים למקרה הצורך. בדיוק כמו פוליסת ביטוח. 

לא ניתן לערוך הסכם ממון בעל פה ויש לערוך אותו עם מסמך בכתב. לאחר עריכת הסכם הממון, יש לקבל אישור על מנת שהוא ייכנס לתוקף. במידה שמדובר בהסכם ממון לזוג לפני נישואין ניתן לקבל אישור מנוטריון. לעומת זאת, עם מדובר בהסכם ממון לזוג אחרי נישואין יש צורך לקבל אישור מבית המשפט לענייני משפחה או מבית דין רבני. 

מה יש לכלול בהסכם ממון?

בהסכם ממון יש לכלול הסדרים בנוגע לרכוש של בני הזוג. חשוב לכלול גם את הרכוש ששייך לשניהם במשותף וגם את הרכוש ששייך לכל אחד מהם בנפרד. בעריכת הסכם ממון יש להתייחס למספר נושאים חשובים. קודם כל הנכסים של בני הזוג. יש להתייחס לנכסים של כל אחד מבני הזוג לפני הנישואין ונכסים שצברו במהלך הנישואין. כמו כן, חשוב להתייחס גם לנכסים שהגיעו לאחד מבני הזוג לאחר הנישואין על ידי ירושה או מתנה. 

נושא חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא חשבונות הבנק של בני הזוג. יש לכלול בהסכם ממון גם חשבונות בנק פרטיים נפרדים של כל אחד מבני הזוג וגם חשבונות בנק משותפים. כמו כן יש להתייחס לתשלום הוצאות של משק הבית כולל תשלום על חינוך וחוגים. 

בנוסף, בהסכם ממון יש להתייחס גם לתשלום המזונות. יש לציין תשלום מזונות לאחר פרידה ולאחר פטירה. במידה שמדובר בבני זוג ללא ילדים לא ניתן לכלול את גובה המזונות לילדים שלא קיימים. 

אז כמה עולה לעשות הסכם ממון?

אחרי שהסברנו מהו הסכם ממון נעבור לשאלה המרכזית- כמה עולה לעשות הסכם ממון? קודם כל יש לקחת בחשבון שאין מחיר חד משמעי לעריכת הסכם ממון. המחיר משתנה בהתאם לגורמים שונים עליהם נפרט בהמשך. באופן כללי, המחיר לעריכת הסכם ממון לבני זוג לפני נישואין ינוע בין 2,000 לבין 4,000 שקלים. 

אז כמה עולה לעשות הסכם ממון ומה ישפיע על המחיר? עלות של הסכם ממון מורכבת משני חלקים-

קראו עוד: עורך דין הסכם ממון

כמה עולה לעשות הסכם ממון עם עורך דין?

החלק הראשון בעלות הסכם ממון מתייחס לעלות של עורך הדין. אין עלות קבועה לעריכת הסכמי ממון על ידי עורכי דין אך קיימים מספר פרמטרים שישפיעו על עלות הסכם ממון- 

  • עורך הדין- קודם כל יש לקחת בחשבון שאחד הפרמטרים המרכזיים שישפיעו על העלות של הסכם הממון הוא עורך הדין עצמו. כלומר, מי עורך הדין, מה הניסיון שלו, מה המוניטין שלו וכן הלאה. ככל שמדובר בעורך דין יותר מקצועי, עם ניסיון רב יותר ומוניטין גבוה יותר כך ניתן לצפות שהמחיר יעלה בהתאם. ההמלצה שלנו היא לא להתפשר ולבחור בעורך דין הזול ביותר מאחר שהסכם ממון הוא הסכם חשוב מאוד ולכן יש להתייחס לכך בהתאם. 
  • מורכבות ההסכם והיקף הנכסים- פרמטר מרכזי נוסף שישפיע על המחיר של הסכם ממון עם עורך דין הוא מורכבות ההסכם והיקף הנכסים. ככל שהיקף הנכסים שיש צורך להחליט כיצד לחלק אותם ומה לעשות אותם יהיה רחב יותר, כך ההסכם יהיה מורכב יותר והמחיר שלו יעלה בהתאם. 
  • הסכם ממון לפני נישואים או אחרי נישואים- כפי שציינו קודם ניתן לערוך הסכם ממון לפני נישואין ואחרי נישואין. בדרך כלל עריכת הסכם ממון אחרי נישואין היא מורכבת יותר וכוללת יותר נושאים. מהסיבה הזו המחיר להסכם ממון אחרי נישואין יהיה גבוה יותר. 
  • נושאים נוספים- כל נושא נוסף שתהיו מעוניינים להוסיף להסכם הממון יוביל לעלייה במחיר בהתאם. לכן יש לקחת זאת בחשבון.

כמה עולה לקבל אישור על הסכם ממון?

מלבד למחיר שיש לשלם לעורך הדין על מנת לערוך את הסכם הממון, יש לקבל אישור על ההסכם. כפי שציינו, בהסכם ממון לפני נישואין יש לקבל אישור מנוטריון ובהסכם אחרי נישואין יש לקבל אישור מבית משפט לענייני משפחה או מבית דין רבני. לכל אחד מהגורמים הללו יש לשלם על מנת לקבל את האישור. 

  • עלות אישור הסכם ממון על ידי נוטריון תהיה 375 שקלים. במידה שיהיו עותקים נוספים שיש צורך לאשר, כל אישור נוסף יעלה 65 שקלים. 
  • עלות אישור הסכם ממון על ידי בית משפט תהיה אגרה של 450 שקלים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923