הסכם ממון לפני נישואין

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

זוגות רבים לפני הנישואין בוחרים לערוך הסכם ממון מסודר במטרה להבטיח חגורת בטיחות לכל רכושם במקרה של פרידה. חשוב להדגיש ולומר כבר בפתיחת הדברים, הסכם ממון לפני נישואין משמש בעיקר כחגורת בטיחות למקרה בו הזוג יחליט להיפרד ולא יצליח להגיע להסכמות באשר לחלוקת הממון. בטוחים שתצליחו להגיע להבנות גם ללא הסכם ממון מחייב משפטית? אם תצליחו, לא תידרשו לעשות בו כל שימוש. זכרו, כל מטרת ההסכם היא להוות חגורת בטיחות במקרים בהם זוג שהחליט להיפרד לא מצליח להגיע להבנות והסכמות באשר לשלל הרכוש השייך לשני בני הזוג. חושבים לערוך הסכם ממון לפני נישואין? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הסכמי ממון, לרבות חשיבות ההסכמים, תוקף ההסכמים, תוכן ההסכמים וכן אופן חלוקת הרכוש של בני זוג שהחליטו להיפרד ולא חתמו על הסכם ממון מסודר.

אתם לא חייבים לעשות שימוש בהסכם – אם לא תגיעו להסכמות, תוכלו להיעזר בתעודת הביטוח של זכויותיכם ברכוש הכולל

אז ראשית, חשוב שתכירו בחשיבות הרבה של חתימה על הסכם ממון לפני נישואין. זוגות רבים כיום חוששים לדבר עם בן או בת הזוג על הסכם ממון בטענה כי ההסכמים הללו מנבאים פרידה. על אף שהנושא לא נוח לשיח זוגי, בטח לזוג שעומד להתחתן בקרוב, חשיבותו הרבה גורמת לרבים להתמודד עם אי הנוחות ולערוך הסכם מסודר. זוגות רבים שבוחרים לוותר על ההסכמים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם לא מעט אי הסכמות ואף מריבות של ממש במקרים של פרידה. הסכם ממון לפני נישואין מבטיח לכם הגנה מלאה על כל זכויותיכם בכלל הרכוש שצברתם. מעבר לכך, הסכם ממון לפני נישואין יכול לחסוך מריבות רבות ולאפשר לזוג להיפרד ברוח טובה ואף לשמור על ידידות אמיצה לטובת כל בני המשפחה. זכרו, אתם לא חייבים לעשות שימוש בהסכם ממון. במקרים בהם ישנן אי הסכמות, תוכלו להיעזר בהסכם ליישוב המחלוקת והגיע לחלוקה הוגנת ומוסכמת.

הסכם ממון לפני נישואין משמש בעיקר כחגורת בטיחות למקרה בו הזוג יחליט להיפרד ולא יצליח להגיע להסכמות באשר לחלוקת הממון.

הסכם ממון הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי לכל דבר ועניין – אל תקלו ראש בהליך כתיבתו!

ומה תוקפו של ההסכם? חשוב להדגיש שוב ושוב כי הסכם ממון לפני נישואין הינו הסכם משפטי בעל תוקף מחייב. זוגות רבים שחותמים על הסכם ממון לפני נישואין מקלים ראש בעריכת כל סעיפי ההסכם. לכן, חשוב להדגיש שהסכם ממון הוא הסכם מחייב לכל דבר ועניין. עורכים הסכם ממון לפני נישואין? חשוב לעשות זאת בכובד ראש ובסיוע עורך דין מקצועי ומיומן שידע לערוך כל סעיף בצורה מקצועית שתשרת נאמנה את זכויותיהם של שני בני הזוג. לא מעט זוגות שמקלים ראש בהליך עריכת הסכם הממון מופתעים לגלות את כלל הסעיפים עליהם חתמו בעת הפרידה. במטרה להימנע מכך, חשוב להתייחס במלוא הרצינות הנדרשת לכל סעיף וסעיף בחוזה.

הסכם חיים משותפים – הסכם נרחב ומקיף העוסק בשלל תחומי החיים

נקודה נוספת שכדאי שתכירו היא ההבדל בין הסכם ממון לפני נישואין לבין הסכם חיים משותפים. זוגות רבים שאינם נשואים בוחרים לערוך הסכם חיים משותפים. הסכם חיים משותפים הוא הסכם רחב ומקיף במיוחד העוסק בלא מעט סוגיות באשר להתנהלות חיי הזוגיות, הכרה ברצון שני בני הזוג לקיום חיים משותפים, מתן זכויות רבות לשני בני הזוג וכן אף עיסוק בסוגיות ממוניות שצפויות לצוף בעת פרידה. הסכם זה נערך בעיקר בין זוגות שאינם נשואים מכל סיבה שהיא – בוחרים שלא להתחתן או אף פסולי חיתון בישראל. בהסכם יש נושאים רבים ומגוונים, כך שבני הזוג יכולים להוסיף שלל סעיפים המשיקים לכל שלבי חייהם.

כל מטרת ההסכם היא להוות חגורת בטיחות במקרים בהם זוג שהחליט להיפרד לא מצליח להגיע להבנות והסכמות באשר לשלל הרכוש השייך לשני בני הזוג. חושבים לערוך הסכם ממון לפני נישואין?

הסכם ממון – הסכם ממוקד העוסק בעיקר בסוגיות ממוניות

לעומת זאת, הסכם ממון כשמו כן הוא, עוסק בעיקר בסוגיות ממוניות המתעוררות בעת פרידה. הסכם ממון מיועד לזוגות נשואים בעיקר ונחשב להסכם מצומצם וממוקד הרבה יותר בהשוואה להסכם חיים משותפים. בשורות הבאות נגע במספר דוגמאות של סעיפים שכיחים בהסכמי ממון שכדאי שתכירו. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את אופן חלוקת הממון של בני זוג שלא חתמו על הסכם מסודר.

הכירו את ברירת המחדל לחלוקת רכוש על פי חוק – הסדר איזון משאבים

אז מה עושים אם לא חתמנו על הסכן ממון? זוגות רבים שבוחרים לוותר על הסכמי ממון נאלצים להתמודד עם ברירת המחדל המפורטת בחוק – "הסדר איזון משאבים". הסדר איזון משאבים קובע כי כל זוג נשוי שלא חתם על הסכם ממון מפורט באופן חוקי, ידרש לחלוק את כלל הרכוש באופן שווה. חשוב להדגיש כי החלת תוקפו המשפטי של הסכם ממון מחייבת התערבות משפטית. עורך דין מקצועי ומיומן מכיר היטב את כלל השלבים הנדרשים בכדי להפוך את הסכם הממון שלכם להסכם מחייב ובעל תוקף משפטי. לא חתמתם על הסכם ממון מסודר? תידרשו לחלוק את כלל הרכוש שלכם באופן שוויוני לחלוטין.

נקודה נוספת שכדאי שתכירו היא ההבדל בין הסכם ממון לפני נישואין לבין הסכם חיים משותפים. זוגות רבים שאינם נשואים בוחרים לערוך הסכם חיים משותפים.

מה מחלקים? את כלל הרכוש!

מה כלול בחלוקה? החוק בישראל כולל את כל הרכוש של שני בני הזוג כמעט ללא יוצא מן הכלל. חשוב להדגיש ולומר כי כל עוד לא נחתם הסכם ממון מסודר, גם נכסים שאינן משותפים ונרכשו טרם מעמד החתונה, יהפכו לרכוש משותף ויחולקו במסגרת הסדר איזון משאבים כמפורט בחוק. ריכזנו עבורכם רכוש שצפוי להתחלק באופן שווה בין בני הזוג לדוגמא:

  • רכבים
  • בתי מגורים
  • בתי השקעה
  • קרנות השתלמות
  • קופות גמל
  • פנסיה
  • פיצויי פרישה
  • תכשיטים
  • שם עסקי
  • בתי עסק

רשימה זו כוללת עוד רכוש רב שצפוי להתחלק באופן שווה בין בני הזוג שבחרו לוותר על הסכמי ממון מסודרים. חושבים לערוך הסכם ממון לפני נישואין? חשוב שתכירו מספר סעיפים חשובים לדוגמא שכדאי שתכללו בהסכם שלכם.

 

הגדירו את הרכוש המשותף שלכם והתייחסו לאופן חלוקתו בעת פרידה

הסעיף הראשון הוא התייחסות לכלל הרכוש המשותף. תחילה חשוב להגדיר במדוייק מהו הרכוש המשותף של שני בני הזוג. ברוב ההסכמים מדובר על כל הרכוש שהזוג הצליח לצבור במהלך כל שנות נישואיו. לאחר הגדרה מדוייקת של כל הרכוש המשותף, חשוב לעבור להתייחסות לאופן חלוקת הרכוש המשותף במקרה של פרידה. ישנם זוגות רבים שבוחרים לחלק את כל הרכוש המשותף באופן שווה, אחרים בוחרים להעניק במתנה את כלל הרכוש לאחד הצדדים וישנם כאלה שמעדיפים לחלק את הרכוש באופן יחסי לגובה ההכנסות. כך או כך, חשוב שהדברים יובהרו בצורה ברורה לאחר הסכמה של שני בני הזוג.

הגדירו את הרכוש שאינו משותף והתייחסו לאופן חלוקתי בעת פרידה

הסעיף השני הוא התייחסות לכלל הרכוש שאינו משותף. בדומה לסעיף הקודם, חשוב לפתוח בהגדרה מדוייקת של כלל הרכוש שאינו משותף. ברוב ההסכמים הרכוש שאינו משותף מוגדר כל הרכוש שנצבר על ידי שני בני הזוג לפני מעמד החתונה. לאחר הגדרה מדוייקת, חשוב להתייחס לאופן חלוקת הרכוש שאינו משותף במקרים של פרידה. יש להדגיש כי רכוש שאינו משותף מצריך התייחסות נוספת לפירות הכלכליים שהוא מסב לבני הזוג. אם לדוגמא אחד מבני הזוג רכש דירה להשקעה טרם החתונה, מה דין כל כספי השכירות שנכנסים מידי חודש במהלך כל תקופת הנישואין? ישנם זוגות שבוחרים להתייחס לכספים הללו כרכוש משותף שנועד לשרת את התא המשפחתי ללא כל הבחנה, ולעומתם, ישנם כאלה שבוחרים להתייחס גם לפירות הכלכליים כנכסים שאינם משותפים. כך או כך, העיקר שבני הזוג יגיעו להסכמות ושעורך הדין ידע לערוך זאת בצורה בהירה בחוזה חוקי ומקצועי.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923