עורך דין הסכם ממון

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

זוגות רבים בישראל בוחרים לערוך הסכם ממון מסודר. הסכם ממון הוא הסכם שנועד להעניק תעודת ביטוח לרכוש בני הזוג במקרה של פרידה. רוצים לערוך הסכם ממון מסודר עם בן או בת הזוג שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הסכם ממון, לרבות תוקפו המשפטי, תוכן ההסכם, חשיבות ההסכם, דין רכוש זוגות שנפרדים ללא הסכמי ממון מסודרים ואף מספר סעיפים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם. כלל הנקודות הללו יסייעו לכם לערוך נכון הסכם ממון מקצועי בעל תוקף משפטי שיעניק לכל ממונכם ביטוח במקרים של הפרדת כוחות.

נושא רגיש? הכירו בחשיבות ההסכם והתגברו על המבוכה

אנשים רבים חוששים לדבר על הנושא עם בן או בת הזוג בטענה כי מדובר בהסכמים שיהפכו רלוונטיים רק בעת פרידה. על אף חוסר הנוחות, חשוב להדגיש ולומר כי הסכם ממון הוא אחד ההסכמים החשובים ביותר שכל זוג נשוי צריך להביא בחשבון. מנקודת מבט שונה ניתן לראות בהסכם ממון הסכם סדור ומוסכם שימנע מריבות או אי הסכמות של בני הזוג בעתיד. הסכם ממון הוא מעין חגורת בטיחות שהשימוש בו נעשה אך ורק כאשר בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמות בכל הקשור לחלוקת הממון בעת פרידה. אם תצליחו להגיע הסכמות, לא תידרשו לעשות שימוש בהסכם כלל. זוגות רבים מצליחים לשמור על ידידות בעת הליכי פרידה בעזרת הסכמים הוגנים ומוסכמים מראש.

אל לכם לוותר על הסכם ממון שנערך בסיוע עורך דין מקצועי שעוסק בתחום מזה לא מעט שנים. עורך דין הסכם ממון ידע לערוך עבורכם הסכם מפורט ומותאם לצרכים שלכם.

הסכם משפטי ומחייב – התייחסו אליו בכובד ראש!

אל לכם לוותר על הסכם ממון שנערך בסיוע עורך דין מקצועי שעוסק בתחום מזה לא מעט שנים. עורך דין הסכם ממון ידע לערוך עבורכם הסכם מפורט ומותאם לצרכים שלכם. חשוב להדגיש שהסכמי ממון הם הסכמים מאוד אישיים כך שלא ניתן ללמוד הרבה מהסכמים מובנים שנערכו לזוגות אחרים. כל זוג צריך עורך דין הסכם ממון שידאג להוסיף בהסכם את כל צרכיו והסכמותיו האישיות. עורך דין הסכם ממון צריך להכיר את בני הזוג על כלל רצונותיהם טרם עריכת ההסכם. ההיכרות מסתכמת בעיקר בפירוט נרחב של כל הנכסים והממון שעומד לרשות שני בני הזוג בצירוף הסכמות על חלוקה עתידית במקרים של פרידה. חושבים לערוך הסכם ממון עם בן או בת הזוג שלכם? חשוב לדעת שהסכם זה הוא הסכם בעל תוקף משפטי מחייב ועל כן יש להתייחס אליו בכובד ראש.

 

זוגות רבים עורכים הסכמים בקלות דעת ומופתעים לגלות על מה חתמו בעת מימוש ההסכם במהלך הפרידה

לא מעט זוגות בישראל שעורכים הסכמי ממון בעוד אהבתם פורחת, נוטים להתייחס בקלות דעת לפירוט ההסכם. גם אם אתם בטוחים שהמערכת הזוגית עם בן או בת הזוג צפויה להמשיך בהצלחה לכל שארית חייכם, חשוב מאוד להתייחס לתוכן ההסכם ברצינות הראויה לו. זוגות רבים שלא חשבו לעומק בעת ניסוח כלל הסעיפים בהסכם מופתעים לגלות עם פרידה כי הם ויתרו על חלקים משמעותיים מההון. תפקידו של עורך דין הסכם ממון מקצועי הוא להבהיר לבני הזוג על ההסכם שהם עומדים לחתום עליו הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי. מתי ההסכם מקבל את תוקפו? תלוי מתי אתם חותמים עליו. בשונה מהסכם חיים משותפים (הדומה להסכם ממון אך מיועד לזוגות שאינם נשואים) בו תוקף ההסכם חל באופן מיידי ואוטומטי עם חתימת שני בני הזוג, הסכם ממון מחייב התערבות משפטית במטרה להחיל את תוקפו המחייב.

הסדר איזון משאבים – ברירת המחדל של החוק בישראל

לפני שניגע במספר סעיפים חשובים שכדאי שתכללו בהסכם שלכם, חשוב שתכירו את התייחסות החוק לחלוקת ממון של בני זוג שלא ערכו הסכם ממון מסודר. החוק בישראל קובע כי כל זוג שמחליט להיפרד ולא ערך הסכם ממון מסודר, יחלק את כל רכושו על פי ברירת המחדל המכונה בחוק "הסדר איזון משאבים". הסדר איזון משאבים אומר כי כל רכושם של בני הזוג נטולי הסכם ממון יחולק באופן שווה בין שניהם. חשוב להדגיש ולומר כי ישנם זוגות רבים שמסכימים על חלוקה שוויונית, ישנם אף כאלה שחותמים על כך הסכמי ממון סדורים. אך במידה ואתם רוצים לערוך חלוקה שונה שאינה שוויונית, אתם חייבים להצטייד בהסכם ממון מקצועי כמה שיותר מהר. החלוקה השוויונית כוללת את כל הרכוש של שני בני הזוג או שמא רק את הרכוש המשותף? גם לשאלה זו מתייחס החוק.

עורך דין הסכם ממון צריך להכיר את בני הזוג על כלל רצונותיהם טרם עריכת ההסכם. ההיכרות מסתכמת בעיקר בפירוט נרחב של כל הנכסים והממון שעומד לרשות שני בני הזוג בצירוף הסכמות על חלוקה עתידית במקרים של פרידה.

אז איך מחולק רכושם של בני זוג ללא הסכם ממון?

אז מה מהרכוש הכולל מחולק במסגרת הסדר איזון משאבים? תשובת החוק לכך היא "כלל נכסי בני הזוג, לרבות זכויות עתידיות לפנסיה, פיצויי פרישה, קרנות השתלמות, קופות תגמולים וחסכונות". במילים פשוטות, אי חתימה על הסכמי ממון תגרור חלוקה שוויונית של כל נכסי בני הזוג כמעט ללא יוצא מן הכלל. חשוב להבהיר, ברוב המקרים לשני בני הזוג יש רכוש שאינו משותף. רכוש שאינו משותף הוא רכוש שבני הזוג הצליחו לצבור במהלך חייהם טרם תחילת המערכת הזוגית. על פי תקנת חוק הסדר איזון משאבים, גם הרכוש שאינו משותף יתחלק באופן שוויוני בין בני הזוג שלא חתמו על הסכם ממון מסודר. אם לדוגמה רכשתם דירה למטרת השקעה טרם תחילת המערכת הזוגית שלכם, פרידה ללא הסכם ממון מסודר תזכה את בן או בת הזוג במחצית משווי הדירה (על אף שאתם רכשתם אותה לבד ללא כל סיוע כלכלי של בן או בת הזוג).

הרכוש שמתחלק באופן שוויוני במסגרת הסקר איזון משאבים:

  • חסכונות
  • רכבים
  • דירת מגורים
  • דירת השקעה
  • תכשיטים
  • כספי פנסיה
  • כספי פיצויי פרישה
  • קופות גמל
  • קרנות השתלמות
  • שווי של שם עסקי

רשימה זו כוללת עוד לא מעט מוצרים ששוויים מתחלק בין שני בני הזוג שבחרו שלא לחתום על הסכם ממון סדור ומוסכם. רוצים לערוך הסכם ממון מסודר? ראשית חשוב לבחור נכון עורך דין הסכם ממון שעוסק בתחום ומכיר את כל הדגשים החשובים שיש להכניס בכל חוזה. שנית, חשוב שתכירו מספר סעיפים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם.

הגדירו במדוייק את הרכוש שאינו משותף והתייחסו לחלוקתו בעת פרידה

הסעיף הראשון הוא הגדרת הנכסים שאינם משותפים של שני בני הזוג. ברוב המקרין מדובר בכל הרכוש שנצבר על ידי שני בני הזוג טרם החלטתם לחיות חיים משותפים. לאחר הגדרה מדוייקת של כלל הנכסים בסיועו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, עוברים להתייחסות לכל אותם נכסים במקרים של פרידה. רוב הזוגות בוחרים שכלל הנכסים שאינם משותפים ישארו ברשות בעליהם לאחר פרידה. חשוב להתייחס גם לפירות הכלכליים של הנכסים במהלך כל שנות הזוגיות. לדוגמא אם אחד מבני הזוג רכש דירה להשקעה טרם תחילת הקשר הזוגי, מה דין כספי השכירות שנכנסים מידי חודש במהלך שנות הזוגיות? האם דינם כרכוש משותף או כרכוש שאינו משותף? יש לענות על השאלות הללו באופן ברור.

ומה עם הרכוש המשותף? הכירו את האפשרויות השכיחות לחלוקת רכוש זה

סעיף נוסף הוא אופן חלוקת הרכוש המשותף במקרים של פרידה. ישנם זוגות שבוחרים בחלוקה שוויונית של כל הרכוש המשותף שנצבר על ידי שני בני הזוג במהלך כל שנות הזוגיות שלהם. לעומתם, יש זוגות שבוחרים להעניק את כל הרכוש המשותף לאחד הצדדים או לחלק את הרכוש באופן יחסי בהתאם להכנסה החודשית של כל אחד מבני הזוג. כך או כך, עורך דין הסכם ממון מקצועי ומנוסה ידע לסייע לבני הזוג להגיע להסכמים ברורים שיעלו על הכתב באופן בהיר שאינו משתמע לשתי פנים.

הסכם ממון הוא הסכם שנערך בין בני זוג, בדרך כלל לפני נישואין. מטרתו של הסכם הממון הוא להסדיר עניינים כלכליים שונים שעלולים לצוץ בין בני הזוג במקרה של פרידה. מדובר בהסכם מקצועי בעל משמעות רבה ולכן יש לערוך אותו על ידי עורך דין. עורך דין יעזור לכם לערוך הסכם ממון שמתאים לכם ויכלול את הנושאים החשובים. על בחירת עורך דין להסכם ממון נרחיב במאמר הבא. 

הסכם ממון עורך דין- למה צריך?

הסכם ממון הוא הסכם חשוב מאוד בו בני הזוג מסדירים ענייני רכוש ועניינים כספיים שונים שעלולים לצוץ בעת פרידה. אחד הדברים החשובים בהסכם ממון הוא לערוך אותו על ידי עורך דין מתאים. עורך הדין ישפיע על הניסוח של הסכם הממון ויכול להשפיע על פירוש הדברים בו. במקרים רבים בני זוג נפרדו בעקבות הסכם ממון לא מתאים. לכן, על מנת למנוע בעיות בעריכת הסכם הממון חשוב מאוד לבחור עורך דין מתאים. 

 

הסכם ממון עורך דין- החשיבות של עורך דין

בחירת עורך הדין יכולה להשפיע באופן משמעותי על ההתנהלות שלכם בעריכת הסכם הממון ובחתימה עליו. לכן חשוב לבחור בעורך דין שמקובל על שני בני הזוג ושניהם סומכים עליו ונותנים בו אמון גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית. ישנם מקרים בהם יש פערים משמעותיים בין בני הזוג מבחינה כלכלית וכל אחד מבני הזוג מביא עורך דין מטעמו. 

עורך דין מתאים הוא עורך דין שיתייחס בכבוד ובעדינות לעניינים הרגישים בהם מתעסקים בהסכם הממון וימנע יצירת ריבים בין בני הזוג. הסכם ממון הוא חוזה חשוב מאוד שילווה את בני הזוג במהלך הקשר שלהם וישמור על הממון שלהם. לכן חשוב מאוד לשמור על הדרך בה יתבצעו הדברים ולבחור בעורך דין מתאים. 

חשוב להדגיש שהסכמי ממון הם הסכמים מאוד אישיים כך שלא ניתן ללמוד הרבה מהסכמים מובנים שנערכו לזוגות אחרים. כל זוג צריך עורך דין הסכם ממון שידאג להוסיף בהסכם את כל צרכיו והסכמותיו האישיות.

כיצד נבחר?

כפי שהבנו עד עתה, בחירת עורך הדין להסכם ממון היא בחירה חשובה מאוד שעלולה להשפיע על התהליך באופן משמעותי. אז כיצד נבחר עורך דין להסכם ממון?

  • ניסיון מקצועי- ככל שלעורך הדין יש יותר ניסיון מקצועי כך אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יתנהל כהלכה. עורך דין שערך הסכמי ממון רבים וצבר ניסיון יוכל לסייע לכם בעריכת הסכם הממון, ידע לכלול את הנושאים הרלוונטיים וידע להבחין בין טפל לעיקר. 
  • תחום התמחות- תחומי ההתמחות של עורכי הדין הם רבים ומגוונים. כאשר אתם מחפשים עורך דין להסכם ממון יש לבחור בעורך דין שמתמחה ספציפית בעריכת הסכמי ממון. 
  • המלצות- אחד הדברים שיכולים לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת ולבחור עורך דין מתאים היא לקבל המלצות. המלצות מאנשים שאתם מכירים ויכולים לספק לכם חוות דעת על סמך ניסיון אישי תעזור לכם להחליט האם עורך הדין מתאים או לא. במידה שאתם לא מכירים אנשים, חפשו באינטרנט ובקבוצות בפייסבוק המלצות על עורכי דין להסכמי ממון. 
  • חיבור אישי- הסכם ממון הוא הסכם שכולל פרמטרים אישיים בחייהם של בני הזוג ויש בו נושאים עדינים. לכן, חשוב לבחור בעורך דין שיש לכם חיבור אישי איתו. על ידי שיחת טלפון תוכלו להתרשם מהיחס של עורך הדין, האם הוא מנומס, האם הוא סבלני, האם הוא זמין וכדומה. במידה שהתרשמתם לטובה תגיעו לפגישה עם עורך הדין ובדקו את הכימיה שלכם איתו. כך תוכלו לבחור עורך דין שמתאים לכם ספציפית. 
  • עורך דין מגשר- במידה שאתם בוחרים בעורך דין מגשר יכול להיות לכך יתרון בעריכת הסכמי ממון. עורך דין מגשר יוכל לסייע לכם להגיע לפשרות מבלי לוותר על האינטרסים שחשובים לכם. 
  • אל תבחרו בעורך דין קרוב- אנשים רבים מכירים עורכי דין ולכן חושבים להיעזר בעורך הדין שמכירים על מנת לערוך הסכם ממון. עם זאת, הסכם ממון צריך אובייקטיביות. לכן, מומלץ לבחור בעורך דין ניטרלי שלא יתפוס צד של אחד מבני הזוג ולא יפעל תוך ניגוד אינטרסים. 

 

כמה עולה?

עריכת הסכם ממון על ידי עורך דין תהיה כלולה בתשלום לעורך הדין. אין מחיר חד משמעי לעריכת הסכם ממון על ידי עורך דין מאחר שמשתנה בהתאם לגורמים שונים. ריכזנו לכם את הגורמים שישפיעו על המחיר של עריכת הסכם ממון על ידי עורך דין- 

  • מורכבות והיקף הנכסים- ככל שהסכם הממון יהיה מורכב יותר וככל שהיקף הנכסים יהיה רחב יותר, כך המחיר של הסכם הממון יעלה בהתאם. 
  • הסכם ממון לפני נישואים או אחרי נישואים- בדרך כלל, הסכם ממון אחרי נישואים הוא הסכם ממון מורכב יותר ולכן המחיר שלו יהיה גבוה יותר. 
  • נושאים נוספים- כל נושא נוסף שבני הזוג ירצו לכלול בהסכם הממון ישפיע על המחיר ויעלה אותו בהתאם. 
  • עורך הדין- בסופו של דבר, הפרמטר המרכזי שיפיע על המחיר של עריכת הסכם הממון הוא עורך הדין. הניסיון שלו, המוניטין שלו ורמת המקצועיות שלו ישפיעו על המחיר שידרוש. ככל שהמוניטין של עורך הדין יהיה גבוה יותר והניסיון שלו יהיה רב יותר, כך המחיר יעלה בהתאם. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923