הסכם ממון לאחר נישואין – גם אם התחתנתם ללא הסכם, עוד לא מאוחר!

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

אנשים רבים טועים לחשוב כי הסכמי ממון עורכים אך ורק טרם הנישואין. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי גם אם התחתנתם ללא הסכם ממון מסודר, לא מאוחר לעשות זאת. עורכי דין מקצועיים העוסקים בתחום יודעים לערוך הסכמי ממון לזוגות נשואים תוך הקפדה שכל סעיף בהסכם יוסכם באופן מוחלט על שני הצדדים ולא יקפח אף אחד מהם. אז אם גם אתם חושבים לערוך הסכם ממון מסודר, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסכם ממון בכלל, והסכם ממון לאחר נישואין בפרט, נכיר בחשיבות ההסכם, נגע בתוקפו המשפטי, נציג את החוק בישראל לחלוקת רכוש בין בני זוג שבחרו לוותר על הסכמי ממון ואף נציג מספר סעיפים שאתם חייבים להכניס להסכם שלכם.

  • הסכם חיים משותפים -אך ראשית, חשוב להבדיל בין שני הסכמים דומים, הסכם ממון והסכם חיים משותפים. אנשים רבים בטוחים שהסכם חיים משותפים הוא שם נרדף להסכם ממון, אך לא כך הדבר. הסכם חיים משותפים הוא הסכם נרחב ומקיף במיוחד הכולל מגוון גדול של נושאים מרכזיים הקשורים להתנהלות חיי היומיום בקשר הזוגי, לרבות ניהול משק הבית, חובת תשלומי החשבונות, חובת תשלומי השכירויות, הסכמה לרצון משותף לחיות חיים משותפים, רכוש שני בני הזוג וחלוקתו במקרים של פרידה ועוד. חשוב להדגיש כי הסכם חיים משותפים מיועד בעיקר לזוגות שאינם נשואים מכל סיבה שהיא, לרבות זוגות שאינם רוצים להינשא או אף זוגות פסולי חיתון בישראל. הסכם חיים משותפים הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי. התוקף המשפטי חל באופן אוטומטי ומיידי עם סיום עריכת החוזה וחתימת שני בני הזוג.
  • הסכם ממון -לעומת זאת, הסכם ממון הוא הסכם מאוד מצומצם וממוקד העוסק בעיקר בנושאים ממוניים. הסכם ממון כשמו כן הוא, מתמקד בשלל סוגיות ממוניות שצפות במקרים של פרידות. הסכם זה מיועד בעיקר לזוגות נשואים ומעניק להם מעין חגורת בטיחות לכלל הזכויות שלהם ברכוש הנפרד והמשותף, בהתאם לסעיפי ההסכם. בדומה להסכם חיים משותפים, גם הסכם ממון הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי. לכן, חשוב לערוך את ההסכמים הללו בכובד ראש תוך התייחסות לכלל סעיפיו. אנשים רבים שלא מבינים את חשיבות הנושא חותמים על הסכמי ממון ללא העמקה נדרשת ומופתעים לגלות על מה הם ויתרו במהלך פרידה. עורך דין מקצועי לענייני הסכם ממון לאחר נישואין ידע לערוך יחד איתכם הסכם מותאם לצרכים ולרצונות שלכם תוך הקפדה על חלוקה שווה ללא קיפוח של אחד מבני הזוג.

נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסכם ממון בכלל, והסכם ממון לאחר נישואין בפרט, נכיר בחשיבות ההסכם, נגע בתוקפו המשפטי, נציג את החוק בישראל לחלוקת רכוש בין בני זוג שבחרו לוותר על הסכמי ממון

הסיבות השכיחות בגינן רבים חוששים מהסכמי ממון

זוגות רבים בישראל טוענים כי הם חוששים להעלות את הנושא מול בן או בת הזוג שלהם בטענה כי הסכמים אלה נתפסים כהסכמים שמנבאים פרידות. אם גם אתם חוששים מהצפת הנושא מול בן או בת הזוג שלכם, חשוב להדגיש ולומר כי הסכם זה הוא חגורת הבטיחות שתבטיח את כל הזכויות המגיעות לכם ברכוש המשותף ואף ברכוש שאינו משותף. הסיבות השכיחות ביותר בגינן זוגות רבים בוחרים לוותר על הסכם ממון הן:

  1. חוששים שההסכמים מנבאים פרידה.
  2. בטוחים שלא יפרדו, כך שאין טעם בהסכם.
  3. בטוחים שגם אם הם יפרדו, הם יצליחו להגיע להסכמות ולהבנות באשר לחלוקת כלל הרכוש ללא צורך בהסכם מחייב משפטית.

על כן חשוב להדגיש ולומר כי הסכם ממון הוא חגורת בטיחות בלבד. כלומר, אם זוג נשוי שהחליט להיפרד מצליח להגיע להסכמות ולהבנות באשר לחלוקת הרכוש ללא הסכם ממון, הם לא חייבים לעשות בו כל שימוש. מנגד, אם הזוג לא מצליחים להגיע להבנות, יש להן הסכם ממון חתום ומקצועי שמבטיח חלוקה הוגנת ומוסכמת על שני הצדדים. מעבר לכך, הסכם זה יכול לחסוך לא מעט אי הסכמות ואף מריבות של ממש בהליכי פרידה. זוגות רבים שנפרדים מצליחים לשמור על ידידות אמיצה לטובת בני משפחתם בעזרת הסכם ממון שחסך להם את כל המחלוקות בנושאים המקצועיים.

החוק מפנה זוגות רבים ללא הסכם ממון חתום ומקצועי לברירת המחדל בחוק הנקראת "הסדר איזון משאבים". חשוב להדגיש כי כל זוג יכול לחתום על הסכם ממון בכל שלב, לרבות הסכם ממון לאחר נישואין.

הכירו את הסדר איזון משאבים – ברירת המחדל

אז מה עושים אם נפרדים ללא הסכם ממון? החוק מפנה זוגות רבים ללא הסכם ממון חתום ומקצועי לברירת המחדל בחוק הנקראת "הסדר איזון משאבים". חשוב להדגיש כי כל זוג יכול לחתום על הסכם ממון בכל שלב, לרבות הסכם ממון לאחר נישואין. אז גם אם התחתנתם כבר, עדיין לא מאוחר לערוך הסכם ממון לאחר נישואין שיבטיח לכם ביטוח לכל זכויותיכם בנכסים האישיים והמשותפים. ובמידה ולא, חשוב שתכירו את אופן החלוקה במסגרת הסדר איזון משאבים. החוקה בישראל מפרטת את אופן חלוקת כלל הנכסים של בני זוג שמחליטים להיפרד ללא הסכם ממון מסודר. הסדר זה מחלק את כל נכסי בני הזוג באופן שווה וללא כל הבחנה בין השניים.

חלוקה שווה של כלל הנכסים

אילו נכסים יחולקו באופן שווה? החוקה בישראל מתייחסת לכך ומונה את כלל נכסי בני הזוג כמעט ללא יוצא מן הכלל, לרבות כספי פנסיה, פיצויי פרישה, קרנות השתלמות, חסכונות, קופות גמל ועוד. במילים אחרות, ללא חתימה על הסכם ממון לאחר נישואין או לפני נישואין, כנראה שתידרשו לחלוק אף את כספי הפנסיה ואת פיצויי הפרישה עם בן או בת הזוג שלכם.

חלק קטן מסך הנכסים שיש לחלק באופן שווה ללא הסכם ממון:

  1. דירת מגורים
  2. דירת השקעה
  3. רכבים
  4. תכשיטים
  5. קרנות השתלמות
  6. קופות גמל
  7. כספי פנסיה
  8. פיצויי פרישה
  9. עסקים משותפים
  10. שווי שם עסקי

לרשימה זו מצטרפים עוד לא מעט נכסים שאמורים להתחלק באופן שווה בין בני הזוג במסגרת הסדר איזון משאבים. במטרה להימנע מכך ולשמור על כלל הנכסים שלכם, אל לכם לוותר על הסכם ממון מסודר הכולל את כל הזכויות שלכם בנכסים משותפים ושאינם משותפים.

ללא חתימה על הסכם ממון לאחר נישואין או לפני נישואין, כנראה שתידרשו לחלוק אף את כספי הפנסיה ואת פיצויי הפרישה עם בן או בת הזוג שלכם.

סעיפים חשובים שכדאי שתכללו בהסכם שלכם

רוצים לערוך הסכם ממון לאחר נישואין? חשוב שתכירו שני סעיפים חשובים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם. עורך דין מקצועי ומנוסה יודע לערוך הסכמים הוגנים הכוללים סעיפים בהירים וברורים שאינם משתמעים לשתי פנים.

התייחסות לרכוש משותף

אז תחילה חשוב לפתוח בהתייחסות לכלל הרכוש המשותף של בני הזוג. ראשית, יש להגדיר במדוייק את הרכוש המשותף. ברוב הסכמי הממון מדובר בכל הרכוש שבני הזוג הצליחו לצבור לאחר מעמד החתונה שלהם. מיד לאחר השלמת הגדרה מדוייקת, חשוב לעבור לאופן חלוקת הרכוש המשותף במקרה של פרידה. ישנן לא מעט אפשרויות, אלה השכיחות ביותר:

  1. חלוקת כלל הרכוש המשותף באופן שווה.
  2. הענקת כלל הרכוש המשותף לאחד הצדדים בלבד.
  3. חלוקת כלל הרכוש המשותף באופן יחסי בהתאם לגובה השכר החודשי של שני בני הזוג.

התייחסות לרכוש שאינו משותף

סעיף נוסף שכדאי לכלול בהסכם ממון לאחר נישואין הוא סעיף העוסק ברכוש שאינו משותף. ראשית, יש להגדיר במדוייק רכוש שאינו משותף באופן בהיר ומוחלט. ברוב ההסכמים רכוש שאינו משותף מוגדר כל רכוש שנצבר על ידי שני בני הזוג לפני מעמד החתונה. לאחר הגדרה מדוייקת של רכוש שאינו משותף, יש להתייחס גם לפירות הכלכליים של נרכוש. לדוגמא אם אחד מבני הזוג רכש דירה להשקעה לפני מעמד החתונה, מה דינם של כל כספי השכירות שנכנסים מידי חודש מהדירה? ישנם זוגות שבוחרים לשייך כספים אלה לקופה הכללית של ניהול משק הבית ולהגדיר אותם רכוש משותף. לעומתם יש לא מעט זוגות שבוחרים לדון את כספים אלה כרכוש שאינו משותף.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923