הסכם ממון – תעודת ביטוח חיונית לממון שלכם!

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

זוגות רבים בישראל בוחרים לערוך הסכם ממון מסודר ובעל תוקף משפטי מחייב. אם גם אתם חושבים על הסכם ממון אך לא מכירים את כל משמעויותיו, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הסכם ממון, לרבות היתרונות הגדולים שהוא מעניק לשני בני הזוג, אופן חלוקת הממון במקרים בהם לא קיים הסכם ממון, סך כלל הנכסים שנכנסים לחלוקה על פי חוק ועוד. כלל הנתונים הללו יעזרו לכם לשפוך אור על סוגיית החתימה על הסכם ממון בין בני הזוג, כך שתצליחו להגיע להחלטה מושכלת באשר להסכמים שלכם. אז רגע לפני שצוללים לעומק הפרטים החשובים ביותר אודות הסכם ממון, חשוב שתכירו מספר מאפיינים כלליים אודותיו.

הסכם ממון הוא הסכם בעל תוקף משפטי מחייב!

ראשית, חשוב להדגיש ולומר כי הסכם ממון הוא הסכם בעל תוקף משפטי ומחייב. הסכם ממון שנחתם כחוק בסיועו של עורך דין מקצועי ובאישור גורם משפטי מחייב את שני בני הזוג לנהוג כמפורט בהסכם. אנשים רבים טועים לחשוב שמדובר בהסכם בעלמא שאינו מחייב משפטית ולכן חשוב להדגיש זאת כבר בפתיחת הדברים. שנית, הסכם ממון מיועד בעיקר לזוגות נשואים שרוצים להבטיח לעצמם מעין תעודת ביטוח באשר לחלוקת הממון במקרי פרידה. זוגות שאינם נשואים ברוב המקרים יעזרו בהסכם מקביל, הנקרא הסכם חיים משותפים. בניגוד להסכם ממון, הסכם חיים משותפים נחשב להסכם נרחב ומקיף הכולל לא מעט סוגיות נוספות שאינן ממוניות. זוגות שבוחרים שלא להינשא או אף זוגות פסולי חיתון זכאים לחתום על הסכם חיים משותפים המסדיר סוגיות רבות הן במהלך שנות הזוגיות והן בעת ההחלטה להפריד כוחות.

זוגות רבים בישראל בוחרים לערוך הסכם ממון מסודר ובעל תוקף משפטי מחייב.

בוחרים לוותר על הסכם ממון? כנראה שאתם לא מכירים בחשיבותו הרבה

אנשים רבים לא מכירים בחשיבות הסכם ממון ובוחרים פשוט לוותר עליו. בשורות הבאות נציג את אופן חלוקת הממון על פי חוק ללא הסכמי ממון, כך שתכירו בחשיבות הרבה של הסכמים אלה. אז גם אם אתם חוששים להציף את הנושא מול בן או בת הזוג שלכם, חשוב להבין שההסכמים הללו נועדו להעניק לכם מעין חגורת בטיחות למצבים בהם תגיעו לאי הסכמות באשר לחלוקת הרכוש. בטוחים שתצליחו להגיע להסכמות ולהימנע ממריבות מיותרות? אם אכן תצליחו לא תצטרכו לעשות שימוש בהסכם הממון שלכם. במילים אחרות, אם לא יתעוררו אי הסכמות, לא תעשו שימוש בהסכם, ואם יתעוררו, ההסכם יהיה שם בשביל להגן על כל זכויותיכם עם תוקף משפטי מחייב.

שנית, הסכם ממון מיועד בעיקר לזוגות נשואים שרוצים להבטיח לעצמם מעין תעודת ביטוח באשר לחלוקת הממון במקרי פרידה.

מה קורה במקרים בהם זוג ללא הסכם ממון מחליט להפריד כוחות? הכירו את אופן חלוקת הממון על פי חוק

אז מה קורה במקרים בהם זוג שהחליט להפריד כוחות לא חתם על הסכם ממון מסודר? הסוגיה המרכזית שעומדת על הפרק בעת פרידה היא סוגיה ממונית – אופן חלוקת הרכוש של בני הזוג. ראשית, יש להבדיל בין רכוש משותף לרכוש שאינו משותף. הסכם ממון מסודר ומקצועי עורך הבדלה ברורה בין סוגי הרכוש. ברוב המקרים, רכוש שאינו משותף הוא רכוש שבני הזוג צברו טרם תחילת הקשר הזוגי, ורכוש משותף הוא רכוש שהם צברו לאחר תחילת הקשר הזוגי. חתימה על הסכם ממון מסודר תבטיח חלוקה הוגנת ומוסכמת על שני בני הזוג. ישנם זוגות שבוחרים באפשרות של חלוקה שוויונית, אחרים בוחרים להעניק את כל הרכוש המשותף לאחד הצדדים בלבד וישנם כאלה שבוחרים לערוך חלוקה יחסית ביחס שווי ההכנסה של שני בני הזוג. כך או כך, הסכם ממון מסודר יחייב את שני בני הזוג בהסכמות בתוקף משפטי.

אז מה קורה במקרים בהם זוג שהחליט להפריד כוחות לא חתם על הסכם ממון מסודר? הסוגיה המרכזית שעומדת על הפרק בעת פרידה היא סוגיה ממונית

הכירו את חוק "הסדר איזון משאבים" – ברירת המחדל היא חלוקה שוויונית

אז מה קורה עם זוגות שבחרו לוותר על הסכם ממון מסודר? זוגות כאלה חשופים לאופן חלוקת ברירת המחדל המפורטת בחוק. חלוקת ברירת המחדל נקראת "הסדר איזון משאבים" וכוללת חלוקה שוויונית של כל הרכוש לשני בני הזוג. חוק הסדר איזון משאבים קובע כי זוג נשוי שבוחרים להיפרד ולא ערכו הסכם ממון מסודר יחלקו את הרכוש שברשותם באופן שווה. איזה רכוש? כאן נכנסים לסוגיה נוספת ומשמעותית לא פחות. ישנה אפשרות לחלק את הרכוש המשותף בלבד, הרכוש המשותף בצירוף הרכוש שאינו משותף או אף מעבר לכך.

אילו נכסים מתחלקים בין בני הזוג? ריכזנו עבורכם את המרכזיים שבהם

החוק בישראל מונה את כל הרכוש שנדרש לחלוקה בעת פרידת זוג ללא הסכם ממון מסודר. החוק קובע כי יש לחלק את כלל נכסי בני הזוג, לרבות זכויות עתידיות לפנסיה, פיצויי פרישה, קרנות השתלמות, קופות תגמולים וחסכונות. במילים אחרות, כל עוד אין הסכם ממון מסודר, בני הזוג ידרשו לחלק באופן שוויוני את כל רכושם ללא יוצא מן הכלל. בין כלל הזכויות והנכסים  המתחלקים בין בני הזוג ניתן למנות את:

  1. דירת מגורים
  2. דירה להשקעה
  3. רכבים
  4. חסכונות
  5. תכשיטים
  6. כספי הפנסיה של שני בני הזוג
  7. קופות גמל של שני בני הזוג
  8. קרן השתלמות של שני בני הזוג
  9. פיצויי פרישה
  10. שווי של שם עסקי

רשימת הנכסים המתחלקים בין בני הזוג עוד ארוכה, רוצים להימנע מכך? הדרך הטובה והבטוחה ביותר היא הסכם ממון מסודר על פי חוק. רוצים לחתום על הסכם ממון עם בן או בת הזוג שלכם? הנה לכם כמה דגשים שאתם חייבים להכיר.

הדרך הטובה והבטוחה ביותר היא הסכם ממון מסודר על פי חוק. רוצים לחתום על הסכם ממון עם בן או בת הזוג שלכם?

אל לכם לוותר על תעודת הביטוח שתוכל לחסוך לכם לא מעט כסף, זמן, אי הסכמות ועוגמת נפש

הסכם ממון כולל מספר רב של סעיפים במטרה לברר את ההסכמות של בני הזוג באשר לכל הממון הקיים ברשותם. עורך דין מקצועי העוסק בתחום ידע לערוך הסכם מותאם לכך זוג תוך שימת דגש על צרכיו המיוחדים. חשוב להדגיש ולומר כי הסכמי ממון הם הסכמים אישיים שכל זוג צריך לערוך בהתאם למצבו האישי. אין לסמוך על דוגמאות של הסכמי ממון קודמים שנערכו לטובת זוגות אחרים. לפני שאתם מתחילים, בחרנו עבורכם מספר סעיפים חשובים שאתם יכולים לצרף בהסכם שלכם.

הגדירו במדוייק את הממון המשותף וכן את הממון שאינו משותף

ראשית, חשוב להגדיר במפורש את כל הממון המשותף וכן את כל הממון שאינו משותף. כפי ציינו מעלה, ברוב המקרים הממון המשותף הוא ממון שנצבר במהלך כל שנות הזוגיות ואילו הממון שאינו משותף הוא ממון שכל אחד מבני הזוג הצליח לצבור טרם תחילת הקשר הזוגי. הסכם ממון מקצועי שנערך על ידי עורך דין מיומן בתחום מגדיר במדוייק את הרכוש שאינו משותף וכן את הרכוש המשותף של שני בני הזוג. חשוב לשים לב להתייחס גם לפירות הכלכליים של הממון שנצבר טרם תחילת הקשר הזוגי. כלומר, אם לדוגמא אחד מבני הזוג רכש דירה להשקעה טרם תחילת הקשר הזוגי, האם כספי השכירות מוגדרים רכוש משותף או שמא מוגדרים רכוש שאינו משותף?

קבעו את אופן החלוקה בכלל הנכסים העומדים לרשותכם

לאחר שלב ההגדרה, חשוב להתייחס לאופן חלוקת הממון במקרים של פרידה. בשלב זה חשוב להכניס את כל הממון הקיים והממון העתידי בגין פיצויים, זכויות, קרנות השתלמות, פנסיות ועוד. כל הסכמה של בני הזוג מתקבלת, אך חשוב שהם יגיעו להסכמות ברורות בנושא. ישנם זוגות שבוחרים בחלוקה שוויונית של הרכוש המשותף בלבד, אחרים בוחרים לצרף לחלוקה גם רכוש שאינו משותף, לעומתם יש המחלקים את הרכוש באופן יחסי בהתאם לגובה ההכנסה של שני בני הזוג ועוד. כל שנותר לכם לעשות זה להגדיר את החלוקה המיטבית עבורכם וליהנות מהסכם ממון מקצועי שיעניק תעודת ביטוח לכל רכושכם במקרים של החלטה על הפרדת כוחות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923