הקמת חברה ברשם החברות

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

תהליך של הקמת חברה ברשם החברות הוא בשל העובדה שברגע שארגון מוגדר בתור חברה בע“מ, הוא הופך להיות לנפרד מהבעלים שלואחד היתרונות המרכזיים שבעקבותיו אנשים רבים כמו יזמים למשל מחליטים על תהליך של הקמת חברה ברשם החברות הוא בשל העובדה שברגע שארגון מוגדר בתור חברה בע“מ, הוא הופך להיות לנפרד מהבעלים שלו. כלומר כל חברה בע“מ היא חברה נפרדת לבעליה ופועלת באופן עצמאי. מה זה אומר? זה אומר שבמידה והחברה נקלעת לצרות כלכליות, לא ניתן לתבוע את הבעלים של החברה, אלא את החברה באופן ספיציפי. יתרון נוסף שמעודד פתיחה של חברות בישראל נעוץ בכך שהמס המירבי עומד על 23 אחוזים.

מה צריך לעשות כדי להתחיל תהליך הכולל הקמת חברה ברשם החברות?

השלבים הראשונים בהקמת חברת ברשם החברות כוללים בחירת שם לחברה, ניסוח תקנון לחברה ובחירת דירקטוריון לחברה. הדירקטוריון אחראי על מגוון של תהליכים וניהול מדיניות החברה. כל הפעולות הללו למעשה מהוות את הבסיס בפרויקט חשוב כמו רישום והקמת חברה ברשם החברות.

פנייה לעורך דין

בשלבים הבאים, יהיה עלינו לפנות לעורך דין שזו המומחיות שלו ולערוך כמה מסמכים לתהליך הרישום ביניהם הגשת טופס בקשה לצורך הקמת חברה ברשם החברות, הצהרה של בעלי המניות בחברה, הצהרה של דירקטורים, תקנון החברה אותו הכנו מראש וטופס הגשת מסמכים כולל אישור תשלום לאגרות רישום אותן שילמנו. כל הטפסים הללו מחייבים חתימה של עורך דין. עורך דין מקצועי יוכל לסייע לכם בכל התהליך, כולל הגשת הבקשה עצמה ומילוי הפרטים. את הבקשה להקמת חברה ברשם החברות ניתן להגיש או פיזית או דרך רשת האינטרנט. יש להגיש גם את אגרת הרישום שעומדת על סכום של 2,645 ש“ח למי שמשלם בדואר או בלשכה או בסכום של 2,176 ש“ח למי שבוחר לשלם מקוון.

הקמת חברה ברשם החברות ברשויות המס

כדי להתקדם עם תהליך הקמת חברה ברשם החברות חובה להגיש בקשה לרשם הם המסמכים שתיארנו לעיל. בנוסף, יש לפתוח תיק במס הכנסה, בביטוח לאומי וגם במע“מ. כדי לפתוח את התיקים הללו חייבים להגיש מסמכי התאגדות החברה, תעודת רישום של החברה, חותמת של החברה, מסמך המעיד עם קיום חשבון בנק של החברה, תעודת זיהוי של כל בעלי המניות והדירקטורים של החברה ומסמכים נוספים המעידים על קיומה של החברה כמו למשל הסכמים של שכר דירה, טפסים של פתיחת תיק וייצוג החברה ועוד.

מדוע כדאי לבחור במשרד עורכי דין המתמחה בהקמת חברה ברשם החברות ?מהו הבסיס בפרויקט חשוב כמו רישום והקמת חברה ברשם החברות

אמנם בשנים האחרונות המדינה נקטה בכל מיני צעדים מקלים במטרה לייעל את תהליך הקמת החברה, ובכל זאת, עדיין יש לא מעט מסמכים שצריך להגיש, לא מעט תשלומים וגם לא מעט החלטות שצריך לקחת. לכן, שווה להיעזר במשרד עורכי דין מקצועי המתמחה בהקמה חברות ברשם. בדרך כלל שפונים למשרד עורכי דין מקצועי השירות כולל:

  • הקמת עסק
  • מתן זכויות חתימה בגין הקמת עסק
  • הכנה ועריכה של חוזים בשלל תחומים אשר רלוונטיים לפעילות של החברה או העסק
  • שירותי ייעוץ וליווי לעסק
  • בדיקה יסודית ברשם החברות האם ניתן לרשום את החברה בשם מסוים או שהשם תפוס ויש לבחור בשם אחר
  • עריכה של כל המסמכים והחתמת הלקוחות
  • עריכה של תקנון החברה
  • העברת המסמכים לרשם
  • קבלת תעודת התאגדות מרשם החברות והעברתה ללקוח

 

איך בוחרים משרד עורכי דין המתמחה בתהליך הקמת חברה ברשם החברות ?כיצד ניתן לבחור משרד עורכי דין המתמחה בתהליך הקמת חברה ברשם החברות

בהיותנו בוחרים משרד עורכי דין שיטפל בתהליך הקמת חברה ברשם יש לשים לב קודם כל לניסיון של המשרד. מומלץ לבחור במשרד עם ניסיון של לפחות כמה שנים, משרד המתמחה בהכנת כל המסמכים הנדרשים בכדי להתחיל תהליך של פתיחה חברה ברשם באופן יסודי, מקצועי ויעיל ככל הניתן. בנוסף, היום יש משרדי עורכי דין אשר פותחים חברה באופן שהוא כמעט מיידי.

מאיזה גיל ניתן להקים חברה ברשם החברות?

אדם מעל גיל 18 על פי החוק יכול להקים חברה בישראל, זאת במידה ולא חלות עליו מגבלות כאלה ואחרות כמו למשל הליכים של הוצאה לפועל או פשיטת רגל.

מה עוד חשוב לדעת על הקמת עסק חדש או חברה ברשם החברות?הקמת חברה ברשם החברות בתהליך זריז, האם קיימת דרך כזו

קודם כל, לפני שמקימים עסק, צריך לשים דגש על בחירת מסגרת משפטית. יש כל מיני מסגרות אפשריות. את הבחירה צריך לעשות לפי המחזור אותו אתם משערים שיהיה לעסק שלכם. איך יודעים? לפי קהלי היעד אליהם אתם מכוונים לפנות, לפי תחום הפעילות של העסק ועוד כל מיני קריטריונים שכדאי לקחת אותם בחשבון. יש המון אנשים שרוצים להקים חברה בע“מ אבל לאחר בירור ראשוני מגלים כי בכלל יתאים להם להקים עוסק פטור, עוסק מורשה או עסק עם שותפות.

הקמת חברה ברשם החברות בתהליך אקספרס יש דבר כזה?

אם בוחרים את משרד עורכי הדין הנכון, בהחלט ניתן להקים חברה תוך מספר שעות, אבל זה חייב להיות משרד מיומן, מקצועי, עם המון ניסיון ועם הקשרים המתאימים.

רשם החברות הקמת חברהרשם החברות הקמת חברה

החוק בישראל מחייב כל רישום של חברה ברשם החברות וזאת טרם פתיחת תיק במע"מ או מס הכנסה. במאמר זה נרחיב אודות תהליך רישום חברה בע"מ באתר המקוון של רשם החברות ונציין נקודות חשובות אודות תהליך זה. קריאה נעימה.

 

היתרונות של חברה בע"מ 

מדי שנה רבים מחליטים להקים חברה בע"מ ועושים זאת באמצעות רישום מקוון או ידני באתר של רשם החברות. הסיבות אשר מובילות רבים לביצוע צעד זה של הקמת חברה בע"מ הן:

מוניטין של החברה – אי אפשר להימנע מהמוניטין של חברה בע"מ לעומת עסקים מורשים. חברה בע"מ לעיתים עושה עסקאות גדולות עם חברות שונות בישראל ובארצות שונות ברחבי העולם. כרטיס הביקור של חברה בע"מ מרשים יותר מחברה שאינה בע"מ.

ישות משפטית נפרדת – היתרון העצום שחברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת מוביל רבים לפתוח חברות מסוג זה. כלומר, אם יש מצב של תביעה, התביעה תהיה נגד החברה ולא יוכלו לפנות לבעלי המניות של החברה. התביעה תהיה תמיד אל מול החברה.

מיסוי – אי אפשר להתעלם ממדרגות המס אותן צריך לשלם עוסק פטור, ככל שהוא מצליח יותר כך מדרגות המס גבוהות יותר. לא כך אצל חברה בע"מ. מיסוי של עצמאי יכול להגיע לעד חמישים אחוזים, בעוד שאצל חברה בע"מ רמת המיסוי נמוכה משמעותית ובדרך כלל אינה עולה על 23%. 

מי הוא רשם החברות?

הגוף אשר אחראי על רישום של חברה ופיקוח על החברה נקרא  'רשם החברות'. כאן מדובר על יחידה המשתייכת אל רשות התאגידים של ישראל ופועלת מכוח החברות, פקודת השותפויות ופקודת רישום עסק. רשם החברות היא יחידה המשתייכת אל רשות התאגידים, אשר פועלת כגוף מפקח של משרד המשפטים. באם אתם מעוניינים להקים חברה, ראשית כל אתם חייבים לרשום את החברה שלכם באופן מקוון או ידני אצל רשם החברות.

 

מי ניתן לקבל מרשם החברות לאחר רישום?

תעודת חברה משוחזרת – אם קרה והקמתם חברה ואינכם מוצאים את תעודת  ההתאגדות שקיבלתם מרשם החברה, תמיד תוכלו להיכנס אל האזור האישי באתר רשם החברות, להזין את פרטי החברה ומספר התאגיד, להזין את הכתובת האלקטרונית שלכם, לשלם אגרה ותעודה זו תשלח אליכם למייל תוך פרק זמן קצר.

תיקונים בקיים – לאחר ביצוע רישום חברה ברשם החברות ואישור המסמכים אין לכם אפשרות ללכת אחורה ולהתחיל לערוך או להכניס שינויים במסמכים ששלחתם. אם קורה וטעיתם במספר של תעודת הזהות אותה הזנתם או פרטים אחרים, הדרך היחידה באמצעותה תוכלו לבצע את התיקונים הנדרשים תהיה על ידי שליחת מכתב ובו הוראה לתיקון הטעות וצילום תעודת זהות ולשלוח בדואר לכתובת לשליחת מכתבים: ירמיהו 39, בניין 1, קומה עשר, ירושלים.

טעות קולמוס – אם שמתם לב שנפלה טעות קולמוס כתוצאה מתקלה טכנית או כל סיבה שהיא ואתם מעוניינים לתקן טעות זאת במסמכים אותם הגשתם, תצטרכו להגיש דו"ח עדכני ותצהיר חתום על ידי הדירקטור של החברה ובו פירוט מלא של הטעות, סיבת הטעות ושלא בוצעה אותה פעולה שבגינה נוצרה סברה שאכן בוצעה. יש אפשרות לשלוח גם תצהיר רואה חשבון שעיקרו טעות בדיווח ובקשה לתיקון.

 

רשם החברות הקמת חברה – הליך פשוט ומהיר

אם בעבר כל מי שרצה להקים חברה בע"מ היה צריך להתחיל תהליך ארוך ומסורבל, נכון להיום בעידן הדיגיטל, תהליך זה התקצר משמעותית וניתן לסיים אותו תוך פרק זמן של פחות מחודש. באם בוחרים לבצע את כל התהליך באופן מקוון ללא עזרתו של עורך דין וצירוף מסמכים, תהליך זה יכול להסתיים גם תוך כ – 3 ימי עסקים.

חשוב לדעת שפעולת רישום חברה ברשם החברות קודמת לכל פעולה אחרת, כמו למשל פתיחת חשבון בנק עסקי ופתיחת תיקים ברשויות. פעולת רישום חברה יכולה להיעשות גם באופן מקוון וגם באופן ידני עם עורך דין או ללא עורך דין. אם אינכם אזרחים ישראלים ומעוניינים להקים לבצע רישום של חברה תצטרכו לבצע רישום זה על ידי עורך דין אשר יהיה אחראי על צירוף מסמכים מאומתים.

אם אתם בוחרים רשם החברות הקמת חברה אונליין באמצעות מילוי טפסים וצירוף מסמכים ברשת התאגידים ONLINE. כל שעליכם לעשות הוא להקליד בדפדפם את הכתובת: https://ica.justice.gov.il/IcaSite/request-type-menu/8/1 . לבחור האם אתם מעוניינים ברישום חברת יחיד, רישום חברת חוץ או רישום חברה פרטית ולמלא את כל הנדרש מכם. 

 

טרם תחילת הרישום – הרשמה למערכת הזדהות

טרם אתם מתחילים את תהליך רישום החברה החדשה ברשם החברות חשוב להירשם למערכת ההזדהות הממשלתית. אפשרויות נוספות הן הזדהות באמצעות תעודת זהות ביומטרית, כרטיס חכם או הזדהות דרך האפליקציה. לאחר הרשמה לאחד מאותם כלי זיהוי תצטרכו להקליד את מספר הזהות והסיסמה ורק אז תוכלו להתחיל בתהליך של הקמת חברה /רישום חברה במערכת הממשלתית של רשם החברות.

צעדים נוספים אותם חשוב לבצע טרם ההחלטה להתחיל ברישום חברה ברשם החברות הם בחירת שמות לחברה אותה מעוניינים להקים (יש לקחת בחשבון שלא תמיד השם בו מעוניינים פנוי ולא תמיד הוא יתאפשר בגלל סיבות אלו ואחרות. מסיבה זו בעת הרישום תצטרכו להקליד 3 חלופות לשם החברה. דבר נוסף אותו יש לדעת הוא שאתם חייבים להיות מעל גיל 18 בכדי לפתוח חברה ושאם אתם מצויים בתהליך של פשיטת רגל בהוצאה לפועל, לא תוכלו לבצע פעולה זאת של רשם החברות הקמת חברה.

תהליך רישום חברה – רשם החברות

אם אינכם קטינים ואינכם מצויים בתהליך איחוד תיקים או פשיטת רגל בהוצאה לפועל תוכלו לבצע רישום בחרה ברשם החברות. ראשית כל תצטרכו לבחור את סוג החברה (יחיד/פרטי וכו'), לאחר מכן תצטרכו לבחור האם אתם מעוניינים לבצע את הרישום באופן מקוון ללא אימות של עורך דין. באם בחרתם במסלול זה כל שעליכם לעשות הוא למלא את כל השדות הנדרשים בכל המסכים, שעיקרם מילוי טופס של רישום חברה, תקנון והצהרות של הדירקטורים של החברה ובעלי המניות של החברה. 

חשוב למלא את כל השדות במדויק ובאופן מלא ללא טעויות כלשהן, שכל כל טעות יכולה לעכב את תהליך אישור החברה שלכם. רבים נעזרים במומחים בתחום אשר עוזרים להם בתהליך הרישום וזאת על מנת לאפשר רישום מהיר ומדויק.

 

פתיחת חשבון בנק עסקי – לפני או אחרי?

חשבון בנק עסקי תוכלו לפתוח רק לאחר שיהיה בידכם תעודת התאגדות חתומה על ידי רשם החברות וכמובן מספר ח.פ. בנוסף, תצטרכו להעביר לבנק גם את התקנון. שני מסמכים אלו חייבים יהיו להיות נאמנים למקור וחתומים כהלכה. מסמכים נוספים אותם הבנק בדרך כלל דורש הם מסמכי פרוטוקול מורשי חתימה בחשבון, פרוטוקול לפתיחת בנק ועוד. חשוב לדעת שחובה חתימת עורך דין על המסמכים אותם אתם מוסרים לבנק וכן חשוב להגיע לבנק עם חותמת של החברה (חותמת הכוללת מספר ח.פ).

פותחים תיקים ברשויות – השלב האחרון של הקמת חברה

רבים סבורים שהצעד הראשון של פתיחת חברה יהיה על ידי הגעה לרשויות ופתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. סברה זו שגויה. הפעולה הראשונה תמיד תהיה רישום אצל רשם החברות. פעולה זו של פתיחת תיקים ברשויות תהיה מהפעולות האחרונות הקשורות אל פתיחת חברה בע"מ. 

הקמת חברה בישראלהקמת חברה בישראל

מאמר זה יכלול את התנאים המקדימים להקמת חברה בישראל ואת שלושת השלבים העיקריים של הקמת חברה. קריאה נעימה.

 

תנאים מקדימים להקמת חברה 

בחוק החברות, סעיף מספר שתיים מציין שכל אדם או תאגיד יכול להקים חברה בישראל, כל עוד הוא אינו קטין, הוא אינו מצוי בתהליך של פשיטת רגל / איחוד תיקים בהוצאה לפועל וכל עוד המטרות של החברה אותה הוא מתבקש להקים מוסריות וחוקיות. נכון להיום גם בעל מניות יחיד יכול להקים חברה ואין זה משנה אם הוא אזרח ישראלי או אזרח זר לו יש מניות בינלאומיות. 

אם מדובר על אזרח זר הוא יצטרך להמציא צילום של הדרכון שלו ואם מדובר על תאגיד זר הוא יצטרך להציג את תעודת הרישום שלו, קרי, תעודה מתורגמת ומאומתת. אותו אזרח או מייצג של תאגיד יצטרך להגיע לארץ בכדי לחתום על המסמכים בפני עורך דין ישראלי. אם מדובר על בעל מניות בינלאומיות הוא יצטרך לחתום על תצהיר שאין להם שום מגבלה בהקמת החברה בישראל.

נכון להיום יש גם אפשרות לבצע רישום חברה ללא הגעה לישראל, אך הדבר פחות רצוי. במצב כזה יש לחתום על המסמכים בשגרירות ישראל במדינה בה אותו יחיד או תאגיד ממוקמים גיאוגרפית. אפשרות אחרת היא לאמת מסמכים ע"י אפוסטיל. חשוב לדעת שחלק בלתי נפרד מהתהליך הוא תמיד תרגום מסמכים לשפה העברית.

אחריות על תהליך הקמת חברה – רשות התאגידים

חשוב לדעת שבמדינת ישראל רשות התאגידים היא האחראית על כל הקשור אל רישום הקמת חברה. אישורה ופיקוח על חברות ותאגידים. כאן מדובר על גוף ממשלתי של מדינתנו. אין זה משנה אם מעוניינים להקים חברה בע"מ, שותפות או חברה שעיקרה תועלת הציבור, תמיד יש להירשם אצל רשם התאגידים. נכון להיום אזרחים ישראלים יכולים לבצע רישום חברה חדשה באופן מקוון באתר התאגידים. באם מדובר על אזרחים זרים יש להיעזר במסמכים מאומתים והתהליך יתבצע על ידי עורך דין.

 

הקמת חברה בישראל – הכנה מקדימה

כיום, הקמת חברה במדינת ישראל היא תהליך קצר אותו ניתן ליישם באופן מקוון. תהליך זה מורכב מהשלבים הבאים:

  1. קביעת שם החברה – יש להחליט על 3 שמות בהם מעוניינים לחברה. יש לתעדף אותם, שכן בעת רישום יכול להיות שהשם הראשי לא יאושר מסיבות אלו ואחרות והשם השני יהיה תפוס ולכן צריכים לספק 3 שמות לחברה אותה מעוניינים להקים.
  2. סוג חברה – יש להחליט מראש מה סוג החברה אותה מעוניינים להקים. 
  3. החלטה לגבי בעלי המניות והדירקטורים – חשוב להחליט מראש מי יהיו בעלי המניות של החברה או הדירקטורים של החברה. ניתן למנות דירקטור אחד. המטרה של מינוי דירקטור או דירקטוריון הוא שאלו יקבלו החלטות לגבי פעילותה של החברה ופעילותה בעתיד.
  4. ניסוח תקנון – בישראל כל חברה חדשה חייבת בתקנון. כלומר, הסכם בינה לבין  בעלי המניות המחזיקים בה. התקנון תמיד יכלול את השם של החברה, מטרת או מטרות החברה, ההון המנייתי שלה ומהי הגבלת האחריות של החברה. אם יש סעיפים נוספים אותם מעוניינים 

להוסיף, זה הזמן לדון בזה ולהחליט מהם אותם סעיפים חשובים אותם מעוניינים לכלול בתקנון.

 

שלב ראשון – רישום חברה ברשם החברות

נכון להיום ניתן לבצע רישום חברה אונליין או ידני. באם אתם אזרחי ישראל ומעוניינים לבצע רישום הקמת חברה בישראל באופן מקוון בוודאי תשמחו לקרוא שאין לכם צורך באימות של עו"ד וצירוף של מסמכים המאומתים על ידי מומחה משפטי זה. אפשרות נוספת היא בקשת רישום להקמת חברה בארץ על ידי בא כוחו של בעל החברה, כלומר עורך דינו. בכדי להתחיל את התהליך אתם חייבים כרטיס חכם או במספר תעודת זהות וסיסמא של מערכת ההזדהות הממשלתית.

הקמת חברה בישראל מחייבת בקשת רישום של החברה עד שבסיום התהליך תקבלו תעודת חברה, קרי, תעודת התאגדות. בכדי להגיש בקשה זאת יש להיכנס לאתר האינטרנט של רשות התאגידים, להזדהות ולהתחיל למלא טופס רישום חברה חדשה. יש להזין את כל הנתונים הנדרשים במלואם, בלי לדלג מעל שדה זה או אחר אותו נדרש למלא. אם אינכם ממלאים את הטופס כראוי, קחו בחשבון שקרוב לוודאי שכל תהליך אישור רישום חברה בישראל, יתעכב.

חשוב לקחת בחשבון שתדרשו למלא את כל הנתונים של החברה, נתונים של בעלי המניות, הדירקטורים ומסמך תקנון קבוצה ולכן חשוב להיות מוכנים מראש ולדעת את כל אותם נתונים. לגבי דירקטורים ובעלי מניות חשוב לדעת שבשלב הסופי של פעולת הרישום יש לרשום את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם וזאת על מנת שישלחו אליהם טפסים לחתימה. רק לאחר חתימתם, רשם החברות (משתייך לרשם התאגידים), יבחן את הטפסים ויחליט האם לאשר אותה או לסרב לה. 

חשוב לדעת שאם בעלי המניות לא מחזירים את הטפסים חתומים תוך 10 ימים מיום שליחת המסמכים אליהם, בקשת הקמת חברה בישראל, קרי, פעולת רישום החברה תתבטל. כמו כן, בתהליך הסופי יש לשלם אגרה. באם תחליטו לבצע את רישום החברה לא ידנית, אלא אונליין תיהנו מטיפול מהיר בבקשה.

לאחר שליחת הטפסים חתומים על ידי בעלי המניה ולאחר בחינת בקשתכם לרישום חברה חדשה, ישלחו אליכם למייל מכתב סירוב או הסכמה להקמת חברה חדשה בדמות תעודת התאגדות חתומה דיגיטלית. בנוסף, הסטטוס של החברה שלכם במאגר המידע של רשם החברות ישתנה לחברה פעילה. נכון להיום ניתן לשלם את האגרה עבור הרישום גם באופן מקוון. היתרון של ביצוע פעולה זו אונליין בכרטיס אשראי היא שהעלות תהיה נמוכה יותר בהשוואה לתשלום אגרה שאינו אונליין. 2167 ₪ לעומת 2645 ₪ . (נכון לשנת 2021). 

 

שלב שני – פתיחת חשבון בנק עסקי

השלב השני יהיה פתיחה של חשבון עסקי בבנק. לשם כך, תצטרכו להביא לבנק את כל אותם מסמכים דרושים, ביניהם תעודת התאגדות, תקנון החברה ומסמכים נוספים כמו למשל אישור עורך דין לפתיחת חשבון, פרוטוקולים שונים (ביצוע עסקאות בטלפון, באתר האינטרנט), תעודות מזהות, דו"חות כספיים ועוד. חשוב לדעת שיש לבצע פעולה זו רק לאחר שקיבלתם את האישור של רישום חברה על ידי רשם החברות. 

שלב שלישי – פתיחת תיקים ברשויות

רק לאחר ביצוע כל אותן פעולות שרשמנו ניתן לפנות אל המוסד לביטוח לאומי, מע"מ ורשות המיסים וזאת במטרה לרשום את החברה בע"מ. יש לבצע את הפעולות הבאות בסדר הבא:

  1. פנייה למע"מ – יש לברר קודם להגעתם מהם המסמכים אותם תצטרכו להביא. בדרך כלל המסמכים הנדרשים הם טופס לפתיחת תיק במע"מ. תעודת התאגדות. תקנון חברה. חוזה שכירות של העסק, טופס אישור חשבון בנק, חותמת של החברה ועוד. 
  2. פנייה למס הכנסה – מסמכים שמעידים על על התאגדות החברה, פרוטוקול מורשי החתימה של החברה, חוזה בעלות על מקום פעילות החברה ותקנון. 
  3. ביטוח לאומי – חשוב לדעת שאם רשמתם במס הכנסה שאתם מתכוונים להעסיק עובדים בחברה ורשמתם את הפרטים שלהם, בביטוח לאומי יפתח להם תיק באופן אוטומטי. 

אלו כל השלבים של הקמת חברה בישראל. יישום אותם שלבים יוביל אתכם לתוצאה הרצויה. שיהיה בהצלחה.

המדריך המלא להקמת חברה בישראל

קיימות מספר דרכים שונות להתאגדות בישראל: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ ועוד סוגי התאגדויות נוספים. כמובן שלפני ההחלטה על סוג ההתאגדות מומלץ לערוך השוואה בין סוגי ההתאגדויות, לבדוק את היתרונות והחסרונות של כל סוג התאגדות ורק לאחר מכן לקבל החלטה על סוג ההתאגדות הרלוונטית לכם.

מאמר זה ידבר על דרך התאגדות שנקראת חברה בע"מ, התאגדות בתור חברה בערבון מוגבל מציעה יתרונות שונים בהיבטים מסחריים ומשפטיים, כמו כן התאגדות בתור חברה מאפשרת תכנוני מס שונים מאלה של יחיד. 

 

הגדרת חברה על פי החוק בישראל

חברה היא אחת מדרכי ההתאגדויות הנפוצות ביותר בישראל. תאגיד זה נחשב על פי החוק לישות משפטית נפרדת, כלומר בשונה מעסק עצמאי, חברה היא דרך התאגדות אשר יכולה להיות בחובות בנפרד מבעלי החברה, חברה יכולה להיתבע בפני עצמה ולתבוע בפני עצמה וכדומה. קיימת הפרדה משפטית בין חברה בע"מ לבין בעלי המניות של החברה, כלומר האחריות של בעל מניות בחברה היא בהתאם לגובה ההשקעה הכספית שהשקיע אותו בעל מניות בחברה.

 

סוגי חברות שונות בישראל

קיימים סוגים שונים של חברות עליהן נפרט כעת:

חברה פרטית – חברה פרטית היא התאגדות פרטית לצורכי עסקים, המניות בחברה פרטית אינן מוצעות לציבור.

חברה ציבורית – חברה ציבורית היא חברה שהמניות שלה מוצעות לציבור, כלומר חברה ציבורית היא חברה אשר נסחרת בבורסה.

חברת יחיד – חברת יחיד היא חברה המוקמת על ידי אדם אחד, יש לה בעל מניות אחד והוא הבעלים היחידי של החברה. 

קיימים עוד סוגים נוספים של חברות, אך אלו סוגי החברות הנפוצים ביותר.

 

מי יכול להקים חברה בישראל?

בגדול, לכל אדם בישראל יש את הזכות להקים חברה, כמובן שהחברה צריכה לפעול לפי החוק. 

קיימים מספר פרטים בודדים שאינם יכולים להקים חברה והם: קטין, אדם אשר הופעל נגדו צו כינוס נכסים ופסול דין. חברה יכולה לפעול כל עוד המטרות שלה חוקיות, כלומר מטרות החברה לא יכולות להיות נגד החוק או נגד תקנות הציבור, כמו כן מטרות החברה אינן יכולות להיות בלתי מוסריות.

בחירת שם לחברה

חברה יכולה לבחור לעצמה כל שם שתרצה מלבד שמות האסורים בחוק. 

במידה ואחד מהשמות לא אושרו על ידי רשם החברות זה בגלל אחת מהסיבות הבאות: שם החברה שנבחר זהה לשם של חברה שכבר קיימת בישראל או ששם החברה דומה מאוד לשם של חברה שכבר קיימת ויכול להטעות אנשים, שם החברה שנבחר הוא שם שיש בו משום תרמית או הטעיה, קיים חשש כי שם החברה שנבחר עשוי לפגוע ברגשות הציבור או בתקנות הציבור.

חברה אשר האחריות של בעלי המניות בה מוגבלת מחויבת להוסיף לשם החברה את הסיומת בע"מ (בערבון מוגבל). 

 

הרשמת חברה ברשם החברות

על מנת להקים חברה במדינת ישראל יש צורך ברישום החברה אצל רשם החברות. חשוב מאוד להקפיד על הגשת בקשה מסודרת, הבקשה לרישום חברה חייבת לכלול את מלוא הפרטים הנדרשים בצורה תקינה, כל טעות בהגשת הבקשה תגרום לעיכוב באישור החברה וברישום שלה ברשם החברות. 

כמו כן, את המסמכים הבאים יש להגיש לרשם החברות בעת הגשת הבקשה לרישום החברה: בקשה לרישום החברה אשר כוללת את הפרטים המנויים בחוק בצירוף של תצהיר מטעם בעלי המניות, הבקשה צריכה להיות מאומתת על ידי עורך דין, יש להגיש תצהיר נוסף של בעלי המניות בחברה בו הם מצהירים על הכשירות שלהם להקים חברה ועל הכשירות שלהם להחזיק בהון מניות, גם תצהיר זה צריך להיות מאומת על ידי עורך דין, אישור של תשלום אגרת רישום חברה, הצהרה של הדירקטורים הראשונים בחברה בה הם מצהירים על כשירותם לכהן כדירקטורים בחברה, תצהיר זה צריך להיות מאומת על ידי עורך דין, נוסף על כך יש לצרף את תקנון החברה, יש לקבוע את ההון המונפק של החברה ואת ההון הרשום של החברה, יש לצרף את סוגי המניות אשר הוקצו לבעלי המניות, את כמות המניות וערכן של המניות. 

תקנון החברה צריך לכלול את שם החברה ואת מטרות החברה, במסגרת התקנון צריכה להיות מוסדרת מערכת החובות והזכויות של בעלי המניות בחברה וחלוקת האחריות ביניהם. 

יתרה מכך, קיימת האפשרות לקבוע בתקנון נושאים מסוימים אותם החליטה החברה להסדיר במסגרת התקנון. התקנון יהיה חתום על ידי בעלי המניות הראשונים בחברה. בנוסף, יש לצרף טופס הגשת מסמכים לרישום חברה, בטופס זה יש להציע מספר שמות חלופיים לחברה, למקרה שבו השם הראשון שהוצע לחברה לא אושר על ידי רשם החברות.

לאחר קבלת המסמכים הרצויים רשם החברות תבחן את התקיימות דרישות החוק למטרת רישום העסק כחברה במדינת ישראל. במועד בו רושמים את החברה יש לשלם אגרת רישום חברה, תעריף האיגרת משתנה מעת לעת. במעמד רישום חברה החברה מקבלת תעודת התאגדות, בתעודת ההתאגדות מצוין מספר הרישום של החברה ותאריך התאגדות החברה. 

 

הקמת חברה בישראל

חולמים להקים חברה? אך מהי בעצם חברה? ולמה בכלל להקים חברה? אנשים רבים חולמים להקים חברה משלהם אך אינם מודעים לצרכים של התהליך ולחובות החלות עליהם. במאמר הבא נסביר על הקמת חברה בישראל. 

 

מדוע לבצע הקמת חברה בישראל?

אנשים רבים מעוניינים בהקמת חברות ועסקים. כאשר אתם מקימים חברה אתם בעצם עצמאיים, אין לכם בוס על הראש ואתם אלה שאחראים על עצמכם ומנהלים לעצמכם את סדר היום שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שעל מנת להיות עצמאיים צריך לדעת כיצד יש להתנהל. כמו כן צריך המון כוח רצון והתמדה על מנת שהחברה תתנהל כראוי. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר אתם מקימים חברה הוא שיש צורך בהון כלשהו. ללא הון לא ניתן להקים חברה. 

יש לשים לב כי החזקה של עסק בארץ היא משימה לא פשוטה כלל. המיסים שיש לשלם הם גבוהים מאוד, התנאים לא אופטימליים והמדינה לא עוזרת כלל לעסקים הקטנים. למעשה הנתונים מראים שכ-70% מהעסקים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. לא נתונים מעודדים במיוחד. 

חברה בע"מ היא חברה מאוגדת שנהנית מלא מעט הטבות במקרה שבעל החברה מגיע להפסדים. למעשה, ההבדל העיקרי בין חברה בע"מ ובין עוסק מורשה הוא משפטי. למעשה חברה היא אישיות משפטית נפרדת שאינה תלויה במחזיק מניות או כל אדם אחר. 

 

כיצד ניתן לבצע הקמת חברה בישראל?

לא כל אחד יכול להקים חברה. למעשה, על מנת להקים חברה יש לעמוד במחזורים גבוהים בהתאם להוראות מס הכנסה, כאשר יש רווחים גבוהים שהמיסוי שלהם יקר כעצמאי (מס חברות עומד על 20% לעומת עוסק מורשה שיכול להגיע אפילו ל-50% מס). לכן, לפני שאתם מנסים להקים חברה בישראל עליכם לברר תנאים וחוקים רבים. 

לשם כך, עליכם בראש ובראשונה לפנות לעורך דין. עורך הדין יעזור לכם במציאת השם לחברה על מנת שלא תהיו חשופים לתביעות במידה שהשם דומה או מזכיר שם של חברה אחרת. כמו כן עורך הדין ילווה אתכם בכל התהליכים הנדרשים בפתיחת החברה כאשר הראשונים יהיו מילואי טופס פתיחת חברה ורישום אצל רשם חברות.

 

הקמת חברה בישראל דרך האינטרנט

כיום, בעידן המודרני, ניתן להקים חברה בישראל דרך האינטרנט, גם אם מדובר על חברה שעובדת באופן פיזי ולא רק באופן מקוון. לשם כך יש לרשום את החברה אצל רשם חברות, מה שכולל הגשה של מסמכים רבים לרשם חברות. כמו כן יש להגדיר בעלי מניות ודירקטורים. כמו כן חשוב מאוד להגדיר את תחום הפעילות של החברה, להגדיר את ההון של החברה ועוד מגוון דרישות. 

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בעת הקמת חברה בישראל הוא תכנון מס באופן קפדני. תכנון המס הוא חלק חשוב מאוד בתהליך על מנת למנוע טעויות משפטיות שעלולות לגרום לתשלום גבוה מאוד או במקרים חמורים יותר אף לאישומים פליליים נגדכם. על מנת לתכנן מס יש לבחון את מדיניות המס ואסטרטגיה לצמצום חוקי של חבות המס. 

יש לקחת בחשבון כי במיועד כאשר מדובר על חברה שמתנהלת באופן מקוון, החשיפה לתביעות היא גדולה מאוד. לכן, וודאו מול עורך הדין כי שם החברה לא קיים וכי אתם לא מנסים למכור פטנט שכבר קיים. 

טפסי ההתאגדות יכללו רישום חברה עם שמות חלופיים, הצהרה של בעלי המניות הראשונים והצהרה של הדירקטורים הראשונים. בנוסף עליכם ליצור תקנון חברה אשר מייחד אתכם ועונה על הצרכים של הלקוח.

יתרונות של הקמת חברה בישראל דרך האינטרנט-

  • חסכון בזמן- הקמת חברה באינטרנט מקצרת את התהליך באופן משמעותי. 
  • חסכון בעלויות- כאשר מקימים חברה באינטרנט מבזבזים פחות זמן וכך ניתן לחסוך לא מעט כסף. 
  • חסכון בכאב ראש- הקמת חברה באינטרנט מאפשרת לבצע את התהליך באופן מסודר ומחייבת אתכם לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים. כך אתם חוסכים כאב ראש רב. 
  • שם החברה- הקמת חברה באינטרנט מאפשרת לכם לברר אילו שמול פנויים והאם קיימים עסקים דומים לכם. כמו כן, האינטרנט מציע לכם שמות חלופיים במקרה הצורך. 

שימו לב שגם כאשר אתם מקימים חברה דרך האינטרנט מומלץ לקבל ליווי וייעוץ של אנשי מקצוע. הקמת חברה כוללת תהליכים משפטיים רבים שמצריכים  ליווי של עורך דין. 

 

הקמת חברה בישראל- מה בנוגע לשותפים?

ברוב המקרים, הקמת החברה לא תתבצע לבד אלא עם שותפים. ניתן לפגוש שותפים עסקיים בכל עסק הן בארץ והן בחו"ל. עם זאת יש לקחת בחשבון כי מערכת היחסית עם השותפים צריכה להיות מוכרת על כל הצדדים. לשם כך יש לחתום על הסכם מייסדים שאמור להגדיר את התנהלות העסק הן מבחינת זכויות והן מבחינת חובות של כל שותף. כאשר כל השותפים יחתמו על ההסכם אתם תהיו מוגנים מפני תביעות או דעות חלוקות ביניכם לבין השותפים. הסכם בין שותפים עסקיים הוא דומה באופן יחסי להסכם ממון בין בני זוג, כלומר, לא ניתן לדעת מה יקרה בעוד מספר שנים. לכן, חשוב מאוד שהחוזה יהיה מפורט ומוסכם על כל הצדדים בו. 

רישום חברה באינטרנטרישום חברה באינטרנט

בעולם ללא רגולציה וללא רשויות, כל שהייתם צריכים כדי להקים חברה הוא להכריז על כך שאתם מקימים חברה והנה יש לכם חברה. אלא שבעולם בו אנו חיים, הקמת חברה דורשת רישום של החברה ברשות הרלוונטית ובישראל הרשות הזאת היא רשם החברות. כל חברה המוקמת בישראל חייבת להיות רשומה כחוק במאגר רשם החברות ותהליך הרישום הזה כולל מספר צעדים, שגם הם מבוצעים על פי חוק ועל פי התקנות הרלוונטיות. הבשורה הטובה היא, שכיום מציעה מדינת ישראל את האופציה של רישום חברה באינטרנט ובשורות הבאות נספר לכם איך עושים את זה.

רישום חברה – איך עושים את זה?

עד כה, אם הייתם רוצים להקים חברה בישראל, היה עליכם לעבור תהליך לא קצר ולא זול, שכלל בתוכו מסמכי התאגדות, תקנון חברה, הצהרות בעלי מניות, חלוקת הון המניות בין בעלי המניות, פתיחת חשבון בנק, הכרזה על כתובת חברה, מינוי דירקטוריון לחברה, הנפקת חותמת חברה כשכל אלה דרשו אימות על ידי עורך דין. מן הסתם, הקמת חברה היא לא פעולה שעושים כל יום ולרוב, הקמתה נועדה לשרת מטרה גדולה וחשובה. על כן, מעולם לא עמד תהליך רישום זה כמכשול בפני מי שרצה להקים חברה. יחד עם זאת, על אף שלא מדובר במכשול, בהחלט מדובר בכאב ראש, בבירוקרטיה ובתהליך שיכול לעורר המון יצרים בין השותפים בחברה. כיום, עומדת בפניכם האופציה של רישום חברה באינטרנט ללא צורך באימות.

רישום חברה באינטרנט – איך זה עובד?

בשנה האחרונה פתח רשם החברה את האופציה לבצע רישום חברה באינטרנט באתר ממשלתי ייעודי ובמסגרת תהליך מובנה, שאותו קל להשלים בצורה מהירה. במסגרת תהליך הרישום המקוון עדיין יהיה עליכם לספק את המסמכים הנדרשים, אך תוכלו לעשות זאת אונליין וללא צורך באימות על ידי עורך דין, מה שמוזיל מאוד את עלויות ההקמה וגם מקצר את תהליך ההקמה. תהליך הרישום המקוון מבוצע באמצעות טופס דיגיטלי מובנה בו תוכלו להזין את כל פרטי החברה, הון המניות ובעלי המניות בחברה ואת כל הפרטים האחרים הנדרשים לצורך רישום החברה. לאחר מילוי הטופס תוכלו לערוך את תקנון החברה ואת הצהרות בעלי המניות והדירקטורים בחברה בצורה מקוונת וללא צורך באימות עורך דין. לאחר השלמת תהליך זה וליתר דיוק, כשעה לאחר מכן, יקבלו כל בעלי המניות והדירקטורים מייל מסודר לתיבת האימייל שלהם, דרכו הם יוכלו לסקור את הצהרותיהם ולאשר אותם אונליין כאילו בוצע הדבר על גבי מסמך כתוב. חשוב להדגיש שאף שלב בתהליך הזה לא דורש מכם אימות או סריקה של מסמכים והכל מבוצע באופן דיגיטלי לחלוטין.

ובכל זאת, האם אתם צריכים ייעוץ?

האופציה של רישום חברה באינטרנט היא אופציה נהדרת, שמיועדת להקל עליכם את תהליך הקמת החברה שלכם. במסגרת התהליך עדיין יהיה עליכם לפתוח חשבון בנק (שגם אותו אפשר לפתוח היום אונליין), להזמין חותמת, להגדיר כתובת ולפתוח תיקי ניכויים מתאימים ברשות המיסים ובביטוח הלאומי, אלא שכל אלה ניתנים היום לביצוע אונליין ואת כל התהליך כולו תוכלו להשלים בתוך פחות מיום אחד וללא בירוקרטיה וכיתות רגליים.

יחד עם זאת ואחרי שאמרנו את זה, חשוב להבין שהאופציה של רישום חברה באינטרנט היא אופציה שנועדה להקל עליכם את התהליך הטכני של הקמת החברה, אך היא אינה מחליפה ייעוץ משפטי, חשבונאי ועסקי חשוב, שעל כל בעל מניות בחברה לקבל לפני ביצוע הרישום. במסגרת תהליך הרישום, נקבע למעשה תקנון החברה, זכויות החתימה, חלוקת הון המניות בין בעלי המניות, הסכמים בין בעלי המניות לגבי דיבידנדים וזכויות הצעה ועוד שורה של סוגיות, שילוו את התנהלות החברה לאורך שנים קדימה. אז לבצע את הרישום במוסדות השלטון זה יותר קל, אבל זה לא מה שבאמת אמור להיות חשוב לכם כבעלי עניין בחברה.

לפני שאתם נכנסים לתהליך של רישום חברה באינטרנט או בכל פורמט אחר, חשוב מאוד שתקבלו ייעוץ משפטי, חשבונאי ועסקי, הן כבעלי מניות בודדים בחברה והן כחלק מהחברה. כך למשל, האם הנתח שלכם בחברה תואם את היקף ההשקעה והתרומה שלכם לחברה? האם הנתח שלכם בחברה משקף גם את זכויות ההצבעה שלכם, מעבר לחלקכם ברווחי החברה? האם פרוצדורות ההצבעה וההחלטה בחברה תואמות את האינטרס שלכם ומעמידות אתכם במצב מאוזן מול יתר בעלי המניות? כיצד משפיעה הבעלות שלכם בחברה על מצבכם החשבונאי מבחינת מיסוי? אלו הן רק מקצת השאלות והסוגיות עליהן יהיה עליכם לקבל תשובה לפני שאתם נותנים את האישור שלכם להקמת החברה.

מכל הסיבות האלה ועל אף הקלות בה ניתן לבצע היום רישום חברה באינטרנט, אתם בהחלט רוצים לקבל ליווי מקצועי מאנשי המקצוע המתאימים ובכלל זה עורך דין, רואה חשבון ויועץ עסקי, לפני שאתם מקבלים כל החלטה ולפני שאתם חותמים על כל מסמך מחייב. את זה כבר אי אפשר לעשות באופן מקוון וחשוב לעשות באופן מעמיק ורציני. 

אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

074-7765923