חתימה של נוטריון – באילו מקרים יש צורך? 

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

ישנם לא מעט רגעים בחיים בהם אנו זקוקים לחתימה של נוטריון כאשר בדרך כלל זה יקרה במסגרת של ייפוי כוח עבור לקיחת משכנתא, עבור תרגום מסמך חשוב או רגע לפני חתימה על הסכם משנה חיים. לא כל עו"ד הוא גם נוטריון וכאשר יש צורך בחתימה כזו יש לבחור עורך דין ונוטריון להם הסמכה מתאימה על פי החוק. 

אז מה זו בעצם חתימה של נוטריון? 

כל מסמך משפטי הוא מסמך בעל חשיבות, אך ההבדל בין מסמך משפטי רגיל ובין מסמך משפטי החתום על ידי עורך דין ונוטריון הוא שנוטריון מאמת את החתימה על המסמך ויש לו את הסמכות לכך. כשאנחנו חותמים על מסמכים משפטיים, לא תמיד החתימה מספיקה. תארו לכם עולם בו נוכל להגיש מסמכים חתומים לחו"ל כדי לקבל דרכון זר, או שנצטרך לקבל ירושה ופשוט נשלח מסמך עם החתימה שלנו לעורך הדין שלא נפגוש בארץ רחוקה. אף אחד מאתנו לא היה רוצה לחיות בעולם בו הדבר הזה מתאפשר, עו"ד אמנם יכול לייצג אותנו ולהכין מסמכים, אך נוטריון הוא זה שיוודא מול הגופים האחרים שאכן אנחנו אלה שחתמו על המסמך. 

מהי ההסמכה של הנוטריון? 

ישנם תנאים שונים בהם יש לעמוד כדי להיות עורך דין ונוטריון מוסמך. על פי חוק עורך דין שמעוניין להיות גם נוטריון צריך להיות אזרח ישראלי או לכל הפחות תושב קבע, הוא צריך להיות חבר בלשכת עורכי הדין לפחות עשור, והוא לא יכול להיות בעל הרשעות פליליות שיש בהן קלון. כמו כן, עו"ד שרוצה להיות נוטריון לא יכול להיות מוצא או מושעה במהלך אותו עשור מלשכת עורכי הדין, וועדת הרישיונות גם מצאה אותו להיות ראוי לשמש עורך דין ונוטריון לאחר בחינת כל הפרמטרים בעניינו. על עורך דין לעמוד בכל התנאים הללו כדי להיות זכאי להפוך להיות נוטריון.

מתי אנשים זקוקים לחתימה נוטריונית? 

ישנם מקרים רבים בהם אנשים זקוקים לחתימה של עורך דין ונוטריון וננסה למנות כאן את רובם: 

  • כאשר כותבים צוואה יש צורך בחתימה של עו"ד נוטריון שיזהה את מי שחותם על הצוואה. 

  • כאשר חותמים על הסכם ממון לפני נישואין. 

  • כאשר יש צורך בייפוי כוח על משכנתא שנחשבת להלוואה הגדולה ביותר שאנשים לוקחים בחייהם. 

  • כאשר יש צורך לאמת מסמכים שונים שתורגמו משפות שונות. 

כמה זה עולה ומה כדאי לדעת? 

רגע לפני שפונים לקבל שירות עורך דין נוטריוני כדאי לדעת שאם יש מסמך משפטי שמחייב את החתימה הזו והיא לא נמצאת עליו – דינה להיפסל בבית המשפט. לרוב, מדובר על הסכמים בעלי השפעה רבה על חייהם של אנשים, הן מבחינת הזכויות שלהם והן מבחינה כלכלית, לכן אין לזלזל בחשיבות המסמך וחתימתו הראויה. 

כמה ייקח לך עורך דין על חתימה נוטריונית? כדאי לדעת שהמדינה קבעה סכומים מדויקים אותם יש לשלם על חתימות עו"ד נוטריון והם בתעריף קבוע. בכל שנה המחיר מתעדכן לפי מדד המחירים לצרכן, וניתן לקבל את המידע באתר משרד המשפטים לגבי הסכום המדויק אותו יכול לגבות עורך דין על חתימות נוטריוניות. 

 

בפורטל דין נט ניתן לקבל את המידע המלא והמעודכן אודות חתימת עורך דין נוטריון, ולקבל מידע מקיף אודות נותני השירות בתחום בכל הארץ. המאמר נכתב באדיבות אתר דין נט.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

פנסיה
מהן שלבי חיסכון לפנסיה ואיך לארגן את המסלקה הפנסיונית שלך?

החיסכון לפנסיה הוא שלב חשוב ומרכזי בתהליך ההתארגנות לפנסיה. כאשר אנו חוסכים לפנסיה, אנו מבטיחים לעצמנו מקור הכנסה בעת פרישה. זה יכול להיעשות באמצעות הפקדות חודשיות בקרן פנסיה או בתוכנית פנסיה עצמאית. החיסכון לפנסיה חייב להתחיל מוקדם ככל האפשר, על מנת לייצר סכום משמעותי שיהפוך למקור הכנסה ביום הפנסיה.

כל מה שחשוב לדעת על הקמת חברה ב-2024

הקמת חברה עשויה להיות החוויה המרגשת והמתגמלת ביותר שתחוו בחיים. אבל השאלה היא מאיפה מתחילים? יש כמה דרכים להקמת עסק והן כוללות מגוון של שיקולים, כדי ללמוד עוד על הנושא, המשיכו לקרוא!

שמאי מקרקעין בחריש

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין בעומר

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין בתל-אביב

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

074-7765923