הקמת חברה ברומניה- הליך משתלם מכל הבחינות

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הקמת חברה ברומניההקמת חברה ברומניה

רבים מבעלי עסקים בישראל, מבינים את הכוח הגדול של השוק ברומניה. העובדה שגם עקב מצב הקורונה והנפילה הכלכלית בכל העולם, עדיין אנשי עסקים מישראל, מצליחים למצוא ענפים משגשגים להשקעה ומסחר, כגון: נדל"ן, ביטוח, קוסמטיקה, חומרי גל כגון עץ ועוד. הרווחים של אנשי עסקים אלה רק גברו, כאשר החלו בשלבי הקמת חברה ברומניה. רבים מאנשי העסקים הישראלים, מצליחים אפילו בעסקי הייצוא, מרומניה למדינות אחרות באירופה ומחוצה לה. הקמת חברה רומנית  היא אפשרית, לאחר שהחברות קיבלו חוות דעת מיועצי מס ורו"ח, על פי פעילותן הכלכלית. על חברה רומנית, להיות בעלת חשבון בנק, מה שיסייע לפעילותה השוטפת. יש לציין כי קיימות מגבלות לגבי הוצאות והיקפן של חשבון הבנק.

 

אילו פעולות יש לבצע כאשר מתחילים את ההליך של הקמת חברה ברומניה?

על מנת להקים חברה בחו"ל או ברומניה, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • בחירת שם החברה, כאשר השם חייב להיות מורכב ממילים שלמות ולא מאותיות קיצור
  • יש לשריין את השם הנבחר לחברה לתקופה מסוימת, עד שיושלמו שאר הפעולות להקמת החברה.
  • יש לחתום על מסמכי ההתאגדות, כאשר הם יהיו חייבים לכלול הצהרות של בעלי המניות לגבי רישום פלילי, הצהרות של בעלי המניות שאין כלפיהם כל טענות מצד ממשלת רומניה ועוד הצהרות.
  • יש לצרף הצהרת אדמיניסטראטור לפי דיני חברות  רומניים, מה ששוני מהדינים בישראל. האדמיניסטראטור הוא בעל תפקיד חשוב בחברה ברומניה ומוטלת עליו אחריות כבדה לתפקודה הנכון של החברה, כך שהצהרתו להקמת חברה רומנית היא נחוצה ביותר.
  • יש לשלם אגרות ולהעביר את המסמכים הנחוצים לרשם החברות ברומניה לצורך רישומה של החברה.

כאשר כל המסמכים וההצהרות יצורפו ויקבלו חותמות, הרישום של החברה, עשוי להיערך מספר שבועות, אך כמובן תלוי בחגים המקומיים. ישנם מקרים מסוימים, אשר ניתן יהיה לזרז את הליך הקמת חברה ברומניה. ממש כמו כל הקמת חברה בארץ או בעולם כולו, יש צורך בדיווחים שוטפים ולכן, יש להסתייע ברו"ח רומני, כזה שמתמצא בדיני חברות ומיסים. העלות של רו"ח היא זולה יותר, כאשר שוקלים את העלויות השוטפות.

 

הוני בחוק למי שמעוניין לפתוח חברת נדל"ן ברומניה

עד כאן הכול טוב ויפה, עד לישראלים, אשר מעוניינים לפתוח חברות נדל"ן ברומניה. החוק כאן משתנה, היות ורק אזרחי רומניה יכולים לרכוש נכסי נדל"ן, כך שזו הסיבה, כי משקיעי נדל"ן ישראלים, על מנת לרכוש נכסים, יצטרכו לפתוח חברה ברומניה. על מנת לפתוח חברה ברומניה, אין צורך לטוס לרומניה, אפשר יהיה להקים חברה, באמצעות איש קשר, שיש לתת לו ייפוי כוח נוטריוני מיוחד לביצוע רישום החברה. ניתן יהיה לחתום על הצהרות מסוימות אצל נוטריון ישראלי שדובר את השפה הרומנית על בורייה ולהחתים בחותמת אפוסטיל.

 

כיצד מתבצע המיסוי ברומניהכיצד מתבצע המיסוי ברומניה?

לפי השיטה הישראלית, כל ישראלי שיש לו עסקים במדינה אחרת, מחויב במס בישראל על הרווחים שהוא הפיק בחו"ל. למשל כשאר קיים מס על דיבידנדים ברומניה, ניתן יהיה על פי האמנה למניעת כפל מס בין רומניה לישראל, להכיר במיסים ששולמו ברומניה ולהפחיתם בישראל. על מנת לבצע את תיאום המס בין שתי המדינות, נדרש ייעוץ שוטף מיועץ מס ורואה חשבון. מומלץ לדעת, כי העיקרון שעל פיו הפקת רווחים מעסקים בחו"ל, אינה פוטרת מתשלום מס בישראל, לפי התנאים בחוק הישראלי. כל ישראלי אשר חושב להקים חברה ברומניה, עליו לדעת בנוסף, כי הוא מוגבל בשהותו ברומניה, כך שאם הוא בעל חברה ברומניה, עליו להצטייד באישורים המתאימים.

יש להסתייע עם אנשי מקצוע ייעודיים לפתיחת וניהול החברה והדיווחים השוטפים, כמו למשל עורך דין בינלאומי וישראלי, או משרדי ייעוץ, אך חשוב לזכור, כי ניתן יהיה להתמקח על השירות של יועצים או אנשי מקצוע אלה.ממשלת רומניה, מתייחסת בקפידה יתרה, לענייני חברות, לרבות נושא האכיפה והמיסוי, זו הסיבה, כי אנשי עסקים אשר לא שמו לב לחוק, גילו כי החברה שבבעלותם נכמסה להליכי פירוק וכאשר הם ביררו מדוע, מדובר כי, ההליכים הללו,מאי טיפול בחברה ולכן, יש לשים לב במיוחד ולהתנהל נכון באמצעות אנשי מקצוע מקומיים שמתמחים במיסוי וניהול נכון של חברות ברומניה.

שיעור המס ברומניה

יש לציין, כי מע"מ ברומניה, עומד על 19% לעסקים כאשר מדובר על בעלי תחומים מיוחדים, המע"מ יהיה בשיעור של 9%. המס על ניהול יחיד הוא 16% כאשר מדובר על דמי ניהול, משכורת שכר דירה ועוד. כאמור, המס על חברות הוא בשיעור של 16% והמס על חברות קטנות, במחזור שנתי של עד 100,000 יורו והעסקה של 9 עובדים הוא 2.5% ויעלה ל-3% מהמחזור. יש לדעת, כי קיימות הגדרות שונות לחברה ולהיקף המחזור שלה. למשל כאשר המחזור הוא נמוך, החברה תשלם מס נמוך, כאשר היא אף מעסיקה עובדים. לסיכום – השוק הרומני מעוניין מאוד במשקיעים מכל העולם ושיטת המיסוי רק מראה כי הרצון של ממשלת רומניה, הוא לקבל בזרועות פתוחות את המשקיעים הישראלים, אבל יחד עם זאת, על המשקיעים הישראליים, לשים לב במיוחד להשלכות המס.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תרגום מסמכי חברה

בשעה טובה התקדמתם ליצירת שיתופי פעולה עם חברה בינלאומית גדולה שנמצאת בחו"ל, ולכן עומדת בפניכם האפשרות להרחיב את הפעילות העסקית של החברה שלכם, להגיע לקהל

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה באסטוניה
הקמת חברה באסטוניה

ישראלים רבים מעוניינים להקים חברות בחו"ל, מסיבות שונות כאשר המרכזיות ביניהן יהיו נוחות ומיסים. כך גם באסטוניה שממוקמת באזור הבלטי שבצפון אירופה. אז למה להקים

הקמת חברה במקלטי מס
הקמת חברה במקלטי מס

ישראלים רבים מעוניינים להקים חברות במדינות שונות ברחבי העולם. יש לכך סיבות שונות. אחת הסיבות לכך היא להוריד את שיעור המס שיש לשלם על ידי

074-7765923