המדריך להקמת חברה בסין

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הקמת חברה בסיןהקמת חברה בסין

סין היא אחת ממעצמות הכלכלה הגדולות בעולם כמו כן, סין היא גם אחת המדינות המשמעותיות ביותר בסחר עם ישראל. סין היא מדינה בעלת פוטנציאל ענק עבור חברות ישראליות שרוצות להתפתח. סין ומדינת ישראל הם מדינות בעלות עניין משותף בנושאים כמו היי טק, מסחר ושיתוף פעולה בפרויקטי תשתית. כל אלו הם המניעים העיקריים של היחסים העסקיים בין סין לישראל. 

בכל שנה חברות ישראליות רבות מנסות לפרוץ אל השוק הסיני. חלק מן החברות רוצות למכור בשוק הסיני מוצרים בתחומים שונים כמו למשל: רפואה, חקלאות, אינטרנט ועוד. חלק מן החברות מנסות למצוא משקיעים סינים לחברות שלהם. כדי להצליח בסין בצורה הטובה ביותר חשוב שבעלי החברות הישראליות יהיו נוכחים לעיתים קרובות.

 

הקמת חברה בסין- צורות התאגדות עיקריות בסין

קיימים שלושה סוגים עיקריים של צורות התאגדות של חברות זרות בסין ולכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. 

חברה בבעלות זרה מלאה (WFOE) 

חברת בבעלות זרה מלאה היא צורת ההתאגדות הזרה הנפוצה ביותר, חברת בבעלות זרה מלאה היא ישות משפטית הנמצאת בבעלות מלאה של משקיע זר אחד או של מספר משקיעים זרים.

יש באפשרותם של משקיעים זרים להקים חברה בבעלות זרה מלאה בכל אחד מן התחומים שאינם אסורים לפי הרשימות השליליות בסין. אך עדיין יכולים להיות אזורים מסוימים בסין כמו למשל אזורי הסחר החופשי בהם יחולו כללים שונים.

חברה בבעלות זרה מלאה בסין יכולה להנפיק לספקים איתה היא עובדת חשבוניות מקומיות. החובות המוטלות על בעלי המניות כלפי החברה מוגבלות בהתאם לנכסים אותם הם הביאו לחברה. חברה מסוג זה יכולה להעסיק צוות מקומי משלה באופן ישיר ללא צורך בשימוש בשירותים של סוכנויות כוח אדם.

משקיעי החברה צריכים להחליט על סכום כספי מינימלי שיהיה הון רשום בהתאם לגורמים שונים ביניהם: התחום העסקי בו עוסקת החברה, האזור בו מקיימת החברה את פעילותה, גודל הפעילות המתוכננת, סוג התעשייה בה פועלת החברה ועוד. 

קיימים שלושה סוגים שונים של חברות בבעלות זרה מלאה:

  1. חברה בבעלות זרה מלאה הפועלת לצורכי ייעוץ או שירות.
  2. חברה בבעלות זרה מלאה הפועלת לצורך מסחר.
  3. חברה בבעלות זרה מלאה הפועלת לצורכי ייצור.

שלושת הסוגים הללו הם בעלי אותה זהות משפטית, אך הם שונים מאוד בנהלי ההקמה שלהם, בעלויות שלהם ובגודל הפעילות המסחרית בה הם רשאים לעסוק.

חברה בבעלות זרה חייבת בתשלום מס על הרווחים שלה, ברוב המקרים גובה המס הוא 25 אחוזים, חברות קטנות בעלות רווחים נמוכים משלמות מס בגובה 20 אחוזים וחברות היי טק משלמות מס בגובה 15 אחוזים.

 

הקמת חברה בבעלות זרה מלאההקמת חברה בסין- תהליך הקמת חברה בבעלות זרה מלאה

תהליך הקמת חברה בבעלות זרה מלאה נמשך בדרך כלל בין ארבעה לשישה חודשים. במהלך תהליך זה יש צורך ברישום וקבלת אישורים שונים מן הרשויות בסין, חלק מן האישורים אותם צריך לקבל הם: אישור של משרד הכלכלה הסיני, אישור של שם החברה, הרשמה ברשויות המס, רישיון עסק מורחב ועוד.

יתרה מכך, כל חברה צריכה להנפיק לעצמה חותמות רשמיות אשר ישמשו אותה למקרים שונים, כל חברה צריכה לפתוח חשבון בנק לקבלת מטבע זר ועוד.

 

הקמת חברה בסין- בעלי התפקידים המרכזיים בחברה בבעלות זרה מלאה

קיימים מספר בעלי תפקידים מרכזיים בחברה מסוג זה וביניהם: יושב ראש דירקטוריון פעיל או מועצת מנהלים, בעלי המניות בחברה, המנהל הכללי של החברה והנציג החוקי שלה.  כמו כן, חברה מסוג זה חייבת בהעסקת מפקח אחד לפחות אשר תפקידו לבדוק כי החברה מבצעת את חובותיה. המנהלים הבכירים בחברה והדירקטורים בחברה לא יכולים לשמש כמפקחים בחברה במקביל לתפקידם.

הקמת חברה בסין- מיזם משותף על בסיס חלוקת הון (EJV) 

מיזם משותף על בסיס חלוקת הון הוא סוג נוסף של התאגדות בסין,  התאגדות זו מוקמת על ידי משקיע זר אחד או קבוצה של משקיעים זרים וצד סינ אחד או יותר, הצד הסיני בהתאגדות חייב להיות חברה או שותפות כלשהי ואינו יכול להיות אזרח סיני (רק במקרים חריגים). מיזם משותף על בסיס חלוקת הון חייב להיות חברה בערבון מוגבל או חברת מניות בערבון מוגבל. 

לא קיימת הגבלה על אחוז הבעלות של השותף הזר בחברה במידה ולא מצוינת הגבלה על כך ברשימות השליליות. רווחי החברה והפסדי החברה מתחלקים בהתאם לחלוקת ההון בין הצדדים. 

בדומה לחברה בבעלות זרה מלאה גם מיזם משותף על בסיס חלוקת הון מחויב בתשלום מס על רווחים, ברוב המקרים שיעור המס הוא 25 אחוז, כאשר החברות הן קטנות ובעלות רווח נמוך שיעור המס הוא 20 אחוז, שיעור המס לחברות היי טק הוא 15 אחוז. 

 

הקמת חברה בסין- בעלי התפקידים המרכזיים במיזם

קיימים מספר בעלי תפקידים מרכזיים בהתאגדות מסוג זה וביניהם: יושב ראש דירקטוריון פעיל או מועצת מנהלים, מועצת בעלי המניות בחברה או אסיפה כללית של בעלי המניות, המנהל הכללי של המיזם ומפקח אחד או יותר. סגל ההנהלה הבכירה בחברה והדירקטור אינם יכולים לשמש כמפקחים בחברה במקביל לתפקידם. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תרגום מסמכי חברה

בשעה טובה התקדמתם ליצירת שיתופי פעולה עם חברה בינלאומית גדולה שנמצאת בחו"ל, ולכן עומדת בפניכם האפשרות להרחיב את הפעילות העסקית של החברה שלכם, להגיע לקהל

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה באסטוניה
הקמת חברה באסטוניה

ישראלים רבים מעוניינים להקים חברות בחו"ל, מסיבות שונות כאשר המרכזיות ביניהן יהיו נוחות ומיסים. כך גם באסטוניה שממוקמת באזור הבלטי שבצפון אירופה. אז למה להקים

הקמת חברה במקלטי מס
הקמת חברה במקלטי מס

ישראלים רבים מעוניינים להקים חברות במדינות שונות ברחבי העולם. יש לכך סיבות שונות. אחת הסיבות לכך היא להוריד את שיעור המס שיש לשלם על ידי

074-7765923