הסכם ממון ידועים בציבור – הכירו את חגורת הבטיחות שתגן על כל הזכויות שלכם במקרה של פרידה!

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

לא מעט זוגות בישראל בוחרים לערוך הסכם ממון ידועים בציבור שיעניק לכלל הנכסים שלהם תעודת ביטוח. בטוחים שהסכם ממון שייך לעשירים בלבד? חוששים להציף את הנושא מול בן או בת הזוג? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסכם ממון ידועים בציבור, לרבות חשיבות הנושא, תוכן ההסכם, אופן חלוקת נכסים במקרים בהם הזוג לא חתם על הסכם ממון, תוקפו המשפטי של ההסכם וכן מספר סעיפים חשובים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם. רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים, חשוב להדגיש כי ישנם שני סוגי הסכמים מרכזיים – הסכם ממון והסכם חיים משותפים.

הסכם חיים משותפים – הסכם מקיף הכולל מגוון רחב של נושאים

הסכם חיים משותפים הוא הסכם הנערך בין זוגות שאינם נשואים. חשוב להדגיש כי כל זוג יכול לערוך הסכם חיים משותפים, לרבות זוגות פסולי חיתון בישראל. הסכם חיים משותפים הוא הסכם בעל תוקף משפטי מחייב הכולל מגוון רחב של תחומים שונים בשגרת חיי הזוג. בניגוד למקובל לחשוב, הסכם זה אינו עוסק רק בסוגיות ממוניות המתעוררות בהליכי פרידה. הסכם חיים משותפים נחשב להסכם רחב המקיף תחומים רבים בשגרת החיים, לרבות סעיפים העוסקים בניהול משק בית, תשלומי חשבונות ועוד. חשוב לדעת שהסכם זה מקבל את תוקפו המשפטי באופן מיידי ואוטומטי לאחר חתימות בני הזוג, כך שיש לערוך את כלל סעיפיו בכובד ראש וברצינות ראויה.

לא מעט זוגות בישראל בוחרים לערוך הסכם ממון ידועים בציבור שיעניק לכלל הנכסים שלהם תעודת ביטוח. בטוחים שהסכם ממון שייך לעשירים בלבד?

הסכם ממון – הסכם ממוקד העוסק בעיקר בסוגיות ממוניות

לעומת הסכם חיים משותפים, הסכם ממון הוא הסכם הנערך בין זוגות נשואים או ידועים בציבור ועוסק בעיקר בעניינים ממוניים במקרים של פרידה. הסכם ממון נחשב להסכם מצומצם יותר שמרבית התוכן בו דן בסוגיות ממוניות בלבד. הסכם חיים משותפים ידועים בציבור אף הוא הסכם בעל תוקף משפטי מחייב, כך שיש לערוך את כלל סעיפיו ברצינות ובהסכמה מלאה. זוגות רבים עורכים הסכם ממון ידועים בציבור בקלות דעת וללא העמקה נדרשת בטענה כי ההסכם יקבל תוקף רק במקרים של פרידה, מה שלא תמיד נראה באופק. מעבר לכך, זוגות רבים סבורים שהם יצליחו להגיע להסכמות גם ללא הסכמים מחייבים משפטית, ולכן בוחרים לוותר לגמרי על עריכת הסכם ממון מסודר. זה המקום להדגיש את חשיבותו של הסכם ממון ידועים בציבור.

הכירו את חשיבות ההסכמים – חגורת בטיחות לכלל הרכוש שלכם!

חוששים להציף את הנושא בפני בן או בת הזוג שלכם? בטוחים שתצליחו להגיע להסכמות גם ללא הסכם ממון מחייב משפטית? חשוב להדגיש כי הסכם זה הוא מעין חגורת בטיחות בלבד. אם תידרשו לעשות בה שימוש, תוכלו ליהנות מביטוח כלל הזכויות הממוניות שלכם, אם לא, תוכלו להגיע להסכמות עם בן או בת הזוג ללא כל צורך בשימוש בהסכם ממון ידועים בציבור. ישנם זוגות רבים שלא מצליחים להגיע להסכמות באשר לחלוקת הרכוש במקרים של פרידה, מה שגורר לא מעט מריבות ואף הוצאות כספיות עבור עורכי דין ובתי משפט. הסכם ממון ידועים בציבור יוכל לחסוך לכם את כל הבלאגן ולהבטיח חלוקה הוגנת ומוסכמת של כלל הרכוש, ללא אי הבנות, מריבות, עורכי דין ובתי משפט. אז גם אם לא נוח לכם להציף את הנושא בפני בן או בת הזוג או שאתם בטוחים שתצליחו להגיע להסכמות ללא מריבות, אל לכם לוותר על הסכם פשוט שיבטיח לכם חגורת בטיחות במידה ותזדקקו לה בעתיד.

זוגות רבים עורכים הסכם ממון ידועים בציבור בקלות דעת וללא העמקה נדרשת בטענה כי ההסכם יקבל תוקף רק במקרים של פרידה

ומה קורה אם נפרדים ללא הסכם ממון? הכירו את ברירת המחדל "הסדר איזון משאבים"

וכיצד מחלקים את כלל הרכוש המקרים בהם זוג מחליט להיפרד ללא הסכם ממון מסודר? החוק בישראל קובע כי יש לערוך "הסדר איזון משאבים". הסדר איזון משאבים פירושו חלוקת כלל הרכוש של בני הזוג באופן שווה. במילים אחרות, כל עוד לא חתמתם על הסכם ממון מסודר, החוקה בישראל תחייב אתכם בברירת המחדל של חלוקה שוויונית של הרכוש כולו. זוגות רבים לא מודעים לכך ולכן לא ממהרים לערוך הסכמי ממון מסודרים. על כן חשוב שתכירו את הסדר איזון משאבים המפורט בחוק, על פיו כלל רכושכם יחולק באופן שווה. מה מהרכוש הכללי יחולק? גם בנושא זה דן החוק, ועל פיו "כלל נכסי בני הזוג" יחולקו במסגרת חוק הסדר איזון משאבים, לרבות זכויות עתידיות לפנסיה, פיצוי פרישה עתידי, קרן השתלמות, קופות, חסכונות ותגמולים שונים.

בין כלל הנכסים שיחולקו בין בני הזוג באופן שוויוני עם פרידה וללא הסכם ממון, נמנים:

  • רכבים
  • דירת מגורים
  • דירת השקעה
  • קרנות השתלמות
  • קופות גמל
  • פנסיה
  • כספי פיצוי פרישה
  • שווי שם עסקי
  • תכשיטים

לרשימה זו מצטרפים עוד לא מעט פרטים שיחולקו באופן שווה עם פרידה ללא הסכם ממון ידועים בציבור. במטרה להימנע מכך, חשוב לערוך הסכם ממון ידועים בציבור בכובש ראש בסיועו של עורך דין מקצועי העוסק בתחום. עורך דין מקצועי ידע לערוך נכון את כל סעיפי ההסכם כך ששני הצדדים יצאו נשכרים ומרוצים. חשוב לחזור ולומר כי להסכם זה יש תוקף משפטי מחייב, כך שכלל סעיפיו יחייבו אתכם במקרה של פרידה. לכן, אל לכם להקל ראש בכלל סעיפי ההסכם. בחרנו עבורכם מספר דוגמאות של סעיפים הנכללים ברוב הסכמי חיים משותפים והסכמי ממון מקצועיים.

במטרה להימנע מכך, חשוב לערוך הסכם ממון ידועים בציבור בכובש ראש בסיועו של עורך דין מקצועי העוסק בתחום.

הסכם ממון הוא הסכם אישי שכל זוג צריך לערוך בהתאם לצרכיו האישיים!

תחילה חשוב להקדים ולומר כי הסכם ממון הוא הסכם אישי ומותאם לצרכיו האישיים של הזוג. לא ניתן לקחת הסכם ממון מוכן מהאינטרנט ולבסס עליו את ההסכמות כולן. לעריכה מקצועית יש להסתייע בעורך דין מיומן ומנוסה שעוסק בתחום ומכיר היטב את כל הסעיפים החשובים ביותר שישרתו נאמנה את כל צורכי שני בני הזוג.

הגדרת רכוש משותף ואופן חלוקתו במקרה של פרידה

הסעיף הראשון עוסק בחלוקת הרכוש המשותף במקרה של פרידה. ראשית, יש להגדיר במדוייק את הרכוש המשותף של שני בני הזוג. ברוב המקרים ההגדרה היא כלל הרכוש שנצבר במהלך כל שנות הזוגיות. לאחר הגדרה המדוייקת, יש לעבור לאופן החלוקה המוסכמת. ישנם זוגות שבוחרים לחלק את הממון באופן שווה, אחרים בוחרים להעניק את כל הממון המשותף לאחד הצדדים, וישנם אף כאלה שבוחרים לעשות חלוקה יחסית בהתאם להכנסות של בני הזוג. עורך דין מקצועי ומיומן בתחום ידע לערוך סעיף מדוייק ומותאם לכל צורך כך ששני בני הזוג יהיו מתוגמלים באופן ראוי והוגן.

הגדרת רכוש שאינו משותף ואופן חלוקתו במקרה של פרידה

הסעיף השני עוסק בחלוקת הרכוש שאינו משותף במקרה של פרידה. גם במקרה זה תחילה יש להגדיר במדוייק את הרכוש שאינו משותף. ברוב המקרים מדובר בכל הרכוש שבני הזוג הצליחו לצבור טרם תחילת הקשר הזוגי ביניהם. חשוב לשים לב לכלול בהגדרת הרכוש שאינו משותף גם את הפירות הכלכליים של הרכוש עצמו. כלומר, אם אחד מבני הזוג רכש דירה למטרות השקעה טרם תחילת הקשר הזוגי, יש לפרט מה דין כספי השכירות שנכנסים מהדירה במהלך כל שנות הזוגיות. ישנם זוגות שבוחרים לדון את כספי השכירות כרכוש משותף וישנם כאלה שבוחרים להשאיר את הפירות הכלכליים כרכוש שאינו משותף. לאחר הגדרה מדוייקת, יש לעבור לאופן החלוקה המוסכמת במקרה של פרידה. גם במקרה זה ניתן לחלק בכל אופן שתבחרו, העיקר שתהיה הסכמה ברורה בין בני הזוג.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923