פרסום ברשומות פירוק חברה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פרסום ברשומות פירוק חברהפרסום ברשומות פירוק חברה

מה צריך לדעת על פרסום ברשומות פירוק חברה? ברישומי פירוק חברה תמצא מידע על דירקטור החברה ובעלי המניות. כמו כן, תוכל למצוא מידע על המפרק שמונה על ידי בית המשפט לצורך פירוק החברה, מידע על החובות של החברה, על הנושים שלה ועוד. 

פירוק חברה הוא תהליך של פירוק העסק או הארגון בעקבות אי אלו חובות כספיים שלא ניתנים להחזר. זהו תהליך רשמי המנוהל על ידי מפרק, שעליו לפעול לפי חוק חדלות הפירעון 1986 וחוק החברות 2006. רשם החברות יפרסם הודעה על פירוק החברה במדור, וברגע שזה יקרה, הנושים יכולים להגיש את תביעותיהם לרשם החברות. לאחר מכן, רשם החברות יפרסם רשימה של כל הנושים וחובותיהם בהודעת העיתון שלו (אם יש כזה) וכן באתר האינטרנט שלו. לאחר פרסום ברשומות פירוק חברה או ארגון, הנושים יוכלו לבקש את המגיע להם כחוק. 

מה זה פרסום ברשומות פירוק חברה

פרסום ברשומות פירוק חברה הוא הליך שבו מפורסם הפירוק של החברה ב"רשומות". הרשומות הן למעשה סוג של עיתון המתעד רשמית חוקים, פטנטים והודעות שונות. זה כולל גם הודעות על מינוי מפרקי החברה והודעות על כינוס אסיפה אחרונה לאישור דו"חות שהגישה החברה בנושא הפירוק שלה. 

לאחר שהמפרקים סיימו את עבודתם, נקבע מועד סופי לפרסום ההודעות הנוגעות לפירוק של החברה. יש לפרסם את ההודעה בדבר מינוי המפרק תוך 7 ימים מיום המינוי, והתאריך האחרון לפרסום ההודעה הוא חודש לפני האספה הכללית. השחרור של ההודעה והפרסום שלה הוא צעד הכרחי, ובלעדיו החברה לא הייתה מסולקת מחובותיה ומוסדרת בעת חדלת הפירעון שלה. 

מהו פירוק חברה חדלת פירעון? 

פירוק הוא תהליך מכירת נכסי חברה על מנת להחזיר את החובות לנושים השונים שלה. פירוק זה משמש לעתים קרובות כאשר חברה הפכה לחדלות פירעון. במקרים אלו, רשם החברות ימנה עורך דין חדלות פירעון לניהול התהליך. התהליך יכול להתבצע בשלב אחד או יותר, בהתאם למורכבות וגודל החברה.

בשלב זה של פירוק החברה, המפרק יבחן את כל הנכסים וההתחייבויות של החברה ויעריך את ערכה. נכסים שניתנים למכירה מידית נמכרים תחילה ולאחר מכן, כל הנכסים שנותרו נמכרים במכירה פומבית או במכרז. זאת, כשהתמורה תלך לפדיון נושים לפי סדר עדיפות הקבוע בחוק או על פי בית המשפט. כל זה מתבצע על מנת להבטיח כי נכסי החברה יחולקו בין מחזיקי העניין בה ובין הנושים השונים. עוד על פרסום ברשומות פירוק חברה בהמשך המאמר: 

כיצד ניתן להגיע לפירוק חברה? 

ניתן להגיע לפירוק באמצעות מינוי מפרק ועורך דין שעוסק בתחום זה של פירוק חברות. עם זאת, במידה והחברה טרם פורקה, ניתן לפירוקה מרצון על ידי בעלי מניותיה המגישים בקשה לבית המשפט לצורך כך. ישנן שתי דרכים לפירוק חברה: על ידי רשם החברות ועל ידי המפרק.

רשם החברות אחראי לפירוק חברה אם היא חדלה מפעילותה, ואין סיכוי סביר שהיא תתחיל לפעול שוב או תהיה מסוגלת לשלם לנושים שלה. המפרק אחראי על ביצוע פירוק חברה במקרים אלו, כאשר החברה בד"כ תקבל סיוע פרטי וחיצוני של עורך דין פירוק חברות. 

חברה רשאית להתפרק על ידי הרשם אם:

1) היא מפסיקה לנהל עסקים ולייצר רווחים העולים על סך החובות הכלכליים שלה. 

2) היא מנהלת עסקים, אך אין סיכוי סביר שהיא תצליח להחזיר את החובות שלה. 

3) היא מנהלת עסקים אך בהתחשב במצבה הפיננסי, תהיה סיבה מוצדקת לפירוקה. 

ניתן לפרק חברה בדרכים הבאות:

  1. פירוק מרצון על ידי חברים או בעלי מניות.
  2. פירוק חובה באמצעות צו בית משפט.
  3. פירוק מרצון של נכסי החברה על ידי דירקטוריון או בעלי מניות, אך לא על ידי כונס נכסים שמונה בצו בית משפט.
  4. פירוק כפוי בצו בית משפט, ובמקרה זה בדרך כלל מועברת החברה לכינוס נכסים בטרם ננקטים צעדים מרצון לפירוק נכסיה וחלוקתם בין נושים ובעלי מניותיה. זאת, בהתאם לזכויותיהם ולאינטרסים שלהם ברכוש החברה ונכסיה. 

מתי חברה מפורקת בד"כ? 

חברה מפורקת כאשר היא אינה מסוגלת עוד לתפקד כעסק חי אשר מניב רווחים. תהליך הפירוק כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  1. מינוי מפרק.
  2. יידוע נושים ובעלי מניות.
  3. חלוקת נכסי החברה לבעלי מניותיה ולנושים שלה. 

בסופו של דבר, פירוק הוא תהליך שבו נמכרים נכסי חברה על מנת לסלק חובות. זה כולל מכירת מניות, נכסים פיזיים וקניין רוחני. מפרקים ממונים לפקח על תהליך זה ולוודא שהתמורה מהנכסים שנמכרו – מחולקת כראוי בין הנושים.

מדוע חשוב לקבל סיוע של עורך דין בעת פירוק חברה? 

רשם החברות הוא האחראי על רישום החברות ועל  אם אתם מפרקים חברה, חשוב שיהיה לכם עורך דין שיעזור לכם בתהליך. הסיבה לכך היא, שרשם החברות עלול שלא לקבל את בקשתך לפירוק חברה אם היא לא עומדת בדרישות מסוימות. כמו כן, עורך דין פירוק חברה יכול לסייע לכם לצלוח את התהליך עם מינימום הפסדים ונזקים כלכליים. 

פרסום ברשומות פירוק חברה מרצוןאחד מהצעדים הראשונים שיש לבצע עם הזנקת תהליך פירוק חברה מרצון הוא פרסום דבר הפירוק ברשומות. רשומות אלה מאוגדות במסגרת ילקוט הפרסומים אותו מנהל משרד המשפטים ובהן למעשה מופיע כל דבר פרסום באשר להקמת חברה או לפירוקה. אז איך מבצעים פרסום ברשומות פירוק חברה מרצון ובאיזה שלב יש לבצע את הפרסום? האם הפרסום נדרש רק ברשומות הממשלתיות או נדרש לפרסם את דבר הפירוק במקומות נוספים? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

פרסום ברשומות פירוק חברה מרצון – מה זה אומר ולמה זה נועד?

מדינת ישראל, כמו כל מדינה מתוקנת, מנהלת רישום מדויק של כלל הפעולות הרגולטוריות המבוצעות על ידה ובכלל זה כל מקרה של הקמת חברה או פירוק חברה. רשומות אלה מאוגדות תחת ילקוט הפרסומים המנוהל על ידי משרד המשפטים ואשר נגיש באופן חופשי ומלא לעיון הציבור. נגישות המידע לציבור הרחב, יכולה לרמז גם על הסיבה שבגינה יש צורך לבצע את הרישום. כאשר חברה מעוניינת לעבור תהליך של פירוק מרצון, המשמעות היא שמרגע שהחברה מחוסלת, היא פשוט לא קיימת. אם ישנם אנשים או מוסדות שהחברה חייבת להם כסף למשל, מרגע חיסול החברה יאבדו אותם נושים את היכולת שלהם לתבוע את החוב, שכן אין עוד את מי לתבוע – החברה חוסלה.

בהתאם לכך, מחייב רשם החברות לפרסם את דבר הכוונה לפרק את החברה ברבים, במטרה לאפשר לציבור הרחב, לפחות באופן תאורטי, להיחשף למידע זה ולפעול בעקבותיו. כך למשל, אם אותם נושים של החברה המעוניינת לעבור פירוק מרצון ייחשפו לדבר הפרסום, הם יוכלו להגיש ערר לרשם החברות ולדרוש כי לא יאושר הפירוק עד לכיסוי החוב של החברה אליהם. זוהי המטרה שלשמה נועד הפרסום ברשומות וחשוב לדעת כי פרסום ברשומות פירוק חברה מרצון הוא לא הפרסום היחיד שנדרש מהחברה. כל חברה המעוניינת לעבור תהליך של פירוק, צריכה לפרסם את דבר הפירוק גם ברשומות בילקוט הפרסומים הממשלתי, אבל גם בעיתון ארצי גדול אחד לפחות. שוב, גם חובה זו נועדה להגביר את ההסתברות שהידיעה על פירוק החברה תגיע לאוזניים שאמורות לדעת על כך ובראשן אוזניים של נושי החברה.

כיצד מבצעים את הפרסום?

התהליך של פרסום ברשומות פירוק חברה מרצון הוא תהליך פשוט מאוד, שאותו ניתן לבצע היום גם בצורה מקוונת דרך פורטל השירותים של ממשלת ישראל. לצורך ביצוע הפרסום בצורה מקוונת, עליכם להזדהות במערכת ההזדהות הממשלתית ולהזין את מספר כרטיס האשראי של בעל הכרטיס שיבצע את תשלום האגרה בגין הפרסום. או אז תועברו לדף אינטרנט ובו טופס אינטראקטיבי שאותו יהיה עליכם למלא, לשלם את האגרה בצורה מקוונת ומכאן ידאג משרד המשפטים להוסיף את הפרסום שלכם לרשומות. שימו לב, חשוב שלאחר ביצוע הפרסום, תשיגו עותק של הפרסום במידה ותידרשו בהמשך הדרך על ידי רשם החברות, להציג אישור לכך שהפרסום אכן נעשה.

בתהליך זה יהיה עליכם לבחור אחד או יותר מתוך שלושה סוגי פרסומים אפשריים: פרסום בקשה על החלטת פירוק ומינוי מפרק, פרסום בקשה על אסיפה סופית (אסיפה של בעלי המניות המבוצעת בטרם השלב הסופי של חיסול החברה), או פרסום בקשה לפירוק חברה במסלול המקוצר (מסלול ייעודי לחברות בבעלות יחיד).

את התהליך של פרסום ברשומות פירוק חברה מרצון תוכלו לעשות גם באמצעות הדואר באמצעות צירוף מכתב נלווה ובו מפורטת הבקשה שלכם לפרסם את הדברים, נוסח הודעה בשני עותקים בחתימת יד מקורית של המפרק או של בעל תפקיד בחברה וקבלה על תשלום מקדים של האגרה בדואר.

 

באיזה שלב יש לבצע את הפרסום?

ככלל, לאחר שקיבלתם החלטה לפרק את החברה והודעתם על כך לרשם החברות, עוברת החברה מסטאטוס של חברה פעילה לסטאטוס של חברה לקראת פירוק. בשלב הזה, עליכם למנות מפרק, שיכול להיות גם רואה החשבון של החברה או עורך דין פירוק חברות ששכרתם לטובת העניין. מרגע מינוי המפרק, יש לבצע את הפרסום כאמור, כשהוא לרוב מבוצע על ידי המפרק עצמו כחלק מהשירות שאתם מקבלים. כפי שאמרנו קודם לכן, חשוב מאוד שיהיה בידיכם עותק של הפרסום לאחר שכבר פורסם ברשומות, על מנת שתוכלו להוכיח את עצם הפרסום אם וכאשר תידרשו לכך על ידי רשם החברות.

האם הפרסום מביא למעשה לפירוק החברההאם הפרסום מביא למעשה לפירוק החברה?

התשובה היא לחלוטין לא. הפרסום הוא רק שלב אחד בתהליך הפירוק כולו. במסגרת הפירוק יהיה עליכם להסדיר את כל התחייבויותיכם לרשויות המדינה, לנושים ולצדדים שלישיים, לחלק או למכור את נכסי החברה ולהציג אישורים כי כל המס אותו חייבת החברה, שולם לרשויות הרלוונטיות (מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי וכן הלאה). רק לאחר שתשלימו את התהליך, יבחן רשם החברות את בקשתכם ואם לא קיימת מניעה כלשהי, יכריז על החברה שלכם כחברה מחוסלת, כלומר חברה שעברה פירוק מרצון ולכן אינה קיימת עוד. פרסום ברשומות פירוק חברה מרצון הוא רק שלב בתהליך זה והוא מבוצע בדרך כלל בתחילתו של התהליך.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923