פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסיםפירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים

בעלי עסקים רבים המקימים חברה משיקולים כלכליים, עסקיים וחשבונאיים שונים, מגלים פעמים רבות שאחזקת חברה היא משימה לא פשוטה, שברמת הכנסות מסוימת יכולה גם לצרוך משאבים תקציביים ומשאבי זמן לא מעטים. במקרים מסוימים זה עדיין המודל המשתלם ובמקרים אחרים זה עלול להוביל להליך של פירוק חברה ומעבר למודל התאגדות מתאים יותר כדוגמת עוסק מורשה. עבור אנשים אלה, שמתאגדים בדרך כלל במודל של חברה בבעלות יחיד ישנו הליך מזורז לפירוק חברה ובשורות הבאות נספר לכם על הנושא של פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים נדרשים והשלבים המרכזיים בתהליך.

 

אז איך תפרקו את החברה שלכם?

לכל תהליך של פירוק חברה מרצון ישנם מספר צעדים, שמשותפים לכלל החברות, אלא שבחברות שונות יכולים צעדים אלה להיראות שונה לגמרי. כך למשל, חברות בעלות יותר מבעל מניות אחד, צריכות לקיים אסיפת בעלי מניות לצורך קבלת כל החלטה ולהפיק פרוטוקול, שמסכם אותה. גם חברות בבעלות יחיד נדרשות לעשות כן, אלא שבמקרה הזה האספה הזאת מתרחשת במוחו של בעל המניות והוא פשוט מפיק את הפרוטוקול בעצמו. דברים אלה נכונים למעשה לכל התנהלות החברה לאורך כל שנות קיומה ולגבי כל ההחלטות העסקיות שקיבלה לאורך שנים אלה והם נכונים גם בשלב של פירוק החברה.

השלב הראשון בתהליך פירוק חברה מרצון הוא דיווח לרשם החברות על הרצון לפרק את החברה. בחברה גדולה דורש שלב זה כינוס של דירקטוריון החברה והצהרת כלל הדירקטורים לגבי יכולתה של החברה לשלם את חובותיה בתוך פרק זמן של עד 12 חודשים. במקרה של פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים אחדים יכולים לשלם לצורך הצהרת בעל המניות היחיד ובכך למעשה מסתיים העניין.

חברה מרצון בהליך מזורז טפסים לפרסום ברשומותהשלב השני בתהליך כולל כינוס אספת בעלי מניות ומיני מפרק לחברה. גם במקרה הזה נדרש כינוס בפועל של כלל בעלי המניות בעלי זכות הצבעה בחברה וקבלת החלטה רשמית על פירוק החברה ומינוי מפרק. בהליך מזורז בחברת יחיד, בעל המניות פשוט מבקש מעורך דין פירוק חברות להתחיל את תהליך הפירוק ובזה מסתיים העניין. בשלב זה יש גם לבצע פרסום של דבר הפירוק, הן בעיתון ארצי גדול והן ברשומות בילקוט הפרסומים הממשלתי במשרד המשפטים ואת הפרסום הזה חייבת כל חברה לבצע. את הפרסום ברשומות ניתן לבצע בצורה מקוונת לחלוטין או בדואר. נכנסים לאתר משרד המשפטים או לפורטל השירותים של ממשלת ישראל ומחפשים סעיף פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים לפרסום ברשומות. ממלאים את הטפסים, משלמים את אגרת הפרסום ובזה מסתיים העניין.

השלב השלישי הוא השלמת הליכי הפירוק עצמם, כלומר סגירת חובות, תשלומי התחייבויות שיש לחברה כלפי בנקים, רשויות המס וכל נושה אחר, חלוקת נכסי החברה או מכירתם ותשלום המס כנדרש וסגירת כל הקצוות שעוד נותרו פתוחים בפעילות החברה. שוב, בהליך מזורז של פירוק חברת יחיד, הליכים אלה לא נדרשים בדרך כלל שכן בעל המניות היחיד כבר סגר את חובותיו ונכסי החברה עם מעטים או לא קיימים בכלל בשלב שבו ישנה כוונה לפרק את החברה. יחד עם זאת, אם ישנם חובות כאלה, גם חברה קטנה בהליך מזורז צריכה לסגור אותם ולקבל את כל האישורים הנדרשים לכך.

השלב הרביעי הוא השלב של כינוס אספה סופית, בה מפרט המפרק בפני בעלי המניות את כל פעולות הפירוק שבוצעו בצורה שקופה ומלאה ולבסוף נכתב פרוטוקול שמצורף לתיק הפירוק. במקרה של חברת יחיד בהליך מזורז, שלב זה כלל אינו נדרש. לבסוף, מגיעים לשלב החמישי והאחרון של חיסול החברה. כל הטפסים והאישורים נמצאים אצל רשם החברות, שבוחן את הבקשה ואם אין מניעה לפרק אותה, הוא פשוט מכריז על חיסול החברה ובזה היא הופכת לחברה שאינה קיימת עוד. זה גם השלב בו יש לשלם את כל החובות לרשם החברות בגין אגרות שנתיות שלא שולמו, עליהן ניתן גם לבקש פטור ממועד הפסקת הפעילות של החברה.

 

פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים זה שם המשחק

בניגוד לתהליך הקלאסי של פירוק חברה בעלת דירקטוריון ובעלי מניות, עבור חברות יחיד הפונות לפירוק בהליך המזורז, תהליך הסגירה הוא בעיקרו תהליך של מילוי טפסים. כמובן, על בעל המניות בחברה לבצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך סגירת חובות החברה וחיסול נכסי החברה והתחייבויותיה, אך מעבר לכך, ההליך הרשמי מבוצע כולו באמצעות מילוי טפסים, חלקם ניתנים למילוי ושליחה בצורה מקוונת לחלוטין וחלקם ניתנים להורדה באינטרנט ומשלוח בדואר.

במקרה של פירוק חברה מרצון בהליך מזורז טפסים להורדה ניתן למצוא באתר רשם החברות ובפורטל השירותים הממשלתיים של ממשלת ישראל. יחד עם זאת, מומלץ מאוד, לפחות בתחילת התהליך להיעזר בעורך דין ו/או ברואה חשבון, שיבצעו עבורכם את הדברים, כשבלאו הכי תזדקקו לחתימתם בחלקים מסוימים של תהליך הפירוק ועל גבי טפסים מסוימים, לרבות אישור החלטות שקיבלתם במעמד בעל מניות יחיד בחברה.

פירוק חברה בהליך מזורז רשם החברותפירוק חברה בהליך מזורז רשם החברות

פירוק חברה יכול להתבצע ממספר מניעים ומשני מצבים מרכזיים: מבחירה או מכורח. פירוק חברה על ידי נושה או על פי חוק חדלות פירעון הוא למעשה פירוק שנכפה על בעלי החברה בגין אי עמידה בחובות של החברה כלפי גורמים שלישיים. פירוק מרצון הוא פירוק מבחירה, כלומר בעלי החברה הם שבוחרים לפרק את החברה. כאשר מדובר בפירוק מרצון, ישנם שני מסלולים להשלמת הליך הפירוק: המסלול הרגיל והמסלול המזורז ובשורות הבאות נתמקד בתהליך של פירוק חברה בהליך מזורז רשם החברות.

 

מהו ההליך המזורז לפירוק חברה ומי זכאי לו?

התהליך של פירוק חברה הוא תהליך שמיועד ברובו לוודא שהחברה סיימה את ענייניה ולא קיימות תביעות כלשהן כלפיה על ידי גורמים שלישיים או סיבות ספציפיות שבגינן אין לפרק את החברה, למשל התנגדות משפטית של אחד מבעלי המניות או של גורם שלישי כלשהו. במסגרת המסלול הרגיל של פירוק חברה על החברה לקבל החלטה על ידי רוב בעלי המניות לפירוק החברה ולמינוי מפרק שיטפל בהליך הפירוק כולו. לאחר מכן, עליה לחלק או למכור את כל נכסיה ולשלם את המיסים הנדרשים ולסגור את כל חובותיה והתחייבויותיה. רק לאחר מכן, יוכל רשם החברות לבחון את בקשתה לפירוק.

לעומת ההליך הרגיל, ישנו כאמור ההליך המזורז לפירוק חברות. את האופציה של פירוק חברה בהליך מזורז רשם החברות מעניק לחברות שאינן פעילות ובאופן ספציפי:

  • לחברה אין נכסים
  • לחברה אין חובות (למעט חובות בגין אגרת רשם חברות שנתית עליה ניתן לקבל פטור)
  • לא קיימים הליכים משפטיים תלויים ועומדים כנגד החברה, לרבות צווי אכיפה מנהליים כמו עיקול, שעבוד, או הוצאה לפועל

חברה שעומדת בשלושת התנאים האלה תוגדר כחברה לא פעילה וחברה כזאת, יכולה להשלים את הליך הפירוק בהליך המזורז.

 

מה זה אומר הליך מזורז ובמה הוא מהיר יותר?

ובכן, במידה מסוימת, זירוז הליך הפירוק במקרה של פירוק בהליך מזורז נובע בעיקר ממצבה של החברה ולא מהתנהלות מהירה יותר של רשם החברות בהליך. במילים אחרות, חברה שאין לה נכסים, אין לה חובות ואינה מעורבת בהליכים משפטיים או אכפתיים כלשהם, לא צריכה לעשות הרבה על מנת להתפרק. חלק ניכר מהליך פירוק במסלול הרגיל, מוקדש לטיפול בדיוק בשלושת הגורמים האלה: חלוקת נכסים, סגירת חובות וסגירת הליכים משפטיים ואכפתיים. אם אף אחד מאלה לא קיימים, אז כבר חסכנו את מרבית התהליך.

באופן ספציפי, עצם ההכרה של רשם החברות בכך שהחברה אכן לא פעילה כפי שהגדרנו זאת לעיל, מאפשרת לחברה להשלים את ההליך באמצעות הגשה של מספר טפסים והשלמת מספר פעולות הכרחיות. בין הפעולות החשובות ביותר שעל החברה להשלים אפשר למנות את הבאות:

פרסום ברשומות – על החברה לפרסם ברשומות של ילקוט הפרסומים הממשלתי במשרד המשפטים את דבר החלטתה לעבור הליך של פירוק מרצון. פרסום נוסף צריך להתבצע בעיתון ארצי גדול. פרסומים אלה נועדו להביא את דבר הפירוק לידיעת הציבור כך שאם ישנו גורם שלישי כלשהו שרוצה להתייחס או להתנגד להליך הפירוק, הוא יוכל לעשות זאת.

תשלום חובות אגרה – בכל שנה נדרשת כל חברה לשלם אגרת רשם חברות. חברות רבות אינן מקפידות לשלם את האגרה בזמן ואי תשלום זה יכול להצטבר לחוב של החברה מול רשם החברות. יחד עם זאת, כל חברה זכאית לבקש פטור מאגרה בגין שנים שבהן לא הייתה פעילה. לשם כך יהיה עליה לצרף אישורים ממס הכנסה ומע"מ בכדי להוכיח שהיא אכן לא הייתה פעילה החל מהמועד הנטען. במקרה כזה, יוענק לחברה פטור מהאגרות אותן לא שילמה בתקופה שבה לא הייתה פעילה ואם קיים חוב קודם, יהיה עליה לסגור את החוב בכדי להמשיך בהליך הפירוק.

פרוטוקול החלטה – כל חברה, גם חברה שאינה פעילה, צריכה לקבל החלטה בגין הליכה להליך הפירוק. במילים אחרות, גם חברת יחיד בבעלות בעל מניות יחיד, נדרשת להציג פרוטוקול אספה של בעלי המניות, כשהוא חתום ומאושר על ידי עורך דין, על מנת להתחיל בהליך הפירוק.

אז במה מתבטא ההליך המזורז?

כפי שתיארנו לעיל, גם עבור חברה העוברת פירוק חברה בהליך מזורז רשם החברות מחייב מספר פעולות לצורך השלמת הפירוק. אם כך, במה בא לידי ביטוי ההליך המזורז? ובכן, בהליך המזורז ניתן לסיים את המהלך באמצעות מילוי מספר טפסים והגשת אישורים של רואה חשבון ועורך דין ובזה נגמר העניין. זאת לעומת הליך רגיל בו נדרשת תקופה לא קצרה שבה מטפלת החברה בכל חובותיה ונכסיה לפני שהיא יכולה להמשיך הלאה, תהליך שלאורכו גם צריכות להתבצע פרוצדורות בירוקרטיות שונות במסגרת הליך הפירוק.

מן הסתם, המועמדות הטובות ביותר לביצוע פירוק חברה בהליך מזורז רשם החברות, הן חברות לא פעילות בבעלות יחיד, שבהן הכל הופך להיות קל מאוד ללא צורך בכינוס אספות בפועל. יחד עם זאת, אפשרות זאת עומדת כאמור בפני כל חברה שאינה פעילה, ללא קשר למספר בעלי המניות שבה.

פירוק חברה מקווןפירוק חברה מקוון

פירוק חברה הוא תהליך ארוך ומייגע, אבל ניתן לייעל אותו בכמה אופנים. אחת הדרכים החכמות להפוך את פירוק החברה לתהליך יותר מזורז הוא באמצעות ביצוע התהליך באופן מקוון. פירוק חברה מקוון חייב להיות בליווי של עורך דין מנוסה אשר יוכל למצות את כל התהליך בצורה המהירה ביותר וכמו כן, לדאוג לכך שאתם תקבלו את כל מה שאתם זכאים אליו. פירוק חברה הוא תהליך בה החברה למעשה "פושטת רגל". 

החברה לא יכולה להתקיים יותר ולכן, עליה להודיע על חוסר הפעילות שלה ולסגור אותה עד שהיא מגיעה לסטטוס של "חברה מחוסלת". בעלי חברות רבים רואים בתהליך הזה נקודת סוף, אבל אנחנו נוכחנו לראות בעבר הלא רחוק מדי לא מעט חברות אשר עברו את התהליך הזה ומשם צמחו. פירוק חברה יכול להיות פירוק חברה מרצון ולאו דווקא פירוק חברה מטעמים כלכליים ולעיתים, מדובר על תהליך של פירוק חברה לא מרצון. במקרים כאלה התהליך הופך להיות קשה יותר ויש הרבה דברים שיש לקחת בחשבון שנכנסים לתהליך כזה.

פירוק חברה מקוון מצד בעלי המניות

פירוק חברה מקוון מצד בעלי המניות בחברה והבעלים הוא תהליך בה יש הסכמה של הבעלים לסגור את החברה עקב חוסר רווחיות או רצון לעצור את התהליך מכל סיבה אחרת. יש מקרים בהם בעלי החברה הם בעלי כושר פירעון ולמעשה, יצטרכו להחזיר את כל חובות החברה תוך 12 חודשים מהודעת פירוק החברה. במקרים מסוימים בהם בעלי החברה לא יכולים להחזיר את החובות שלהם הם יכנסו לתהליך משפטי אשר צריך להגיע למיצוי ולמציאת פיתרון עבור עובדי החברה – הנושים. לא מעט פעמים היו עדים למקרים בהם לבעלי החברה את היכולת הכלכלית לשלם לעובדים שלהם את המשכורות האחרונות. מצד אחד, בעלי החברה ספגו מכה מאוד קשה, מצד שני זאת לא הבעיה של עובדי החברה עם כל הכבוד.

במקרים כאלה ניתן יהיה להגיע להסדר בין בעלי המניות ועובדי החברה על ידי אסיפת נושים. במקרים בהם אין הסכמה יהיה על הנושים לפנות לביטוח לאומי כדי לקבל את הזכויות שלהם. לא מדובר רק על משכורת אלא גם על פיצויים בגין פיטורין, קרנות השתלמות, נסיעות ועוד. 

פירוק חברה מקוון מצד הנושים

תהליך של פירוק חברה מצד הנושים הוא תהליך מאוד מסובך אשר נדרש אליו ליווי צמוד של עורך דין מנוסה. בתור התחלה, יהיה עליכם לערוך אסיפה כללית ואסיפת נושים בעניין פירוק החברה. על החברה לזמן את כל בעלי המניות וגם את כל הנושים ולערוך אסיפה כללית יום למחרת. יהיה עליכם לפרסם הודעה על זימון של אסיפת נושים בעיתון וברשומות לפחות 21 יום לפני אסיפת הנושים. על הדירקטורים להגיש דו"ח מלא על החברה הכולל את רשימת הנושים, עמדות וכן הלאה. יהיה בעת האסיפה צורך לבחור מועמד לפינוי ולהגיע להחלטה על אדם אחד. לאחר מכן, יפורסם ברשומות את כל ההחלטות מאותה ישיבה לאחר 7 ימים מקבלת ההחלטה. את העתק הפרוטוקול יש לשלוח לרשם החברות וגם הודעה מקורית של המפרק. כל זה צריך לקרות תוך 21 יום לאחר קבלת כל ההחלטות. שימו לב לציין את כל פרטי הזיהוי הרלוונטיים של שם המפרק, תעודת זהות, מספר ח.פ. של החברה, מועד כניסה וכן הלאה.

פירוק חברה מקוון מצד בית המשפטפירוק חברה מקוון מצד בית המשפט

לעיתים לא ניתן יהיה להגיע להסכמה בין בעלי המניות בחברה והנושים, במקרים כאלה יהיה על בית המשפט להתערב והוא יורה על פירוק החברה כאשר אין להגיע לפיתרון אחר. פירוק מצד בית המשפט לוקח הרבה יותר זמן והוא פירוק ללא רצון. לבית המשפט יש היתר לפרק חברה כאשר היא לא פעילה למשך שנה או כאשר החברה לא התחילה את הפעילות שלה בשנה הראשונה של התאגדותה. כמו כן, יש מקרים בהם אחד מבעלי המניות בחברה מבקש מבית המשפט לפרק את החברה בשל סכסוך שותפים וחוסר יכולת לנהל את החברה. ולבסוף, גם חדלות פירעון הוא מצב בו בית המשפט לוקח את המושכות.

כמה עולה שכר טרחה?

הדרך הנכונה ביותר עבורכם להגיע לתוצאה אשר ממזערת את כל הנזקים שיש בחברה היא על ידי ליווי מקצועי של עורך דין. פירוק חברה מקוון הוא תהליך יותר מהיר מאשר פירוק חברה לא מקוון וכל דקה כאן חשובה לבעלי המניות ולנושים. תוכלו למצוא היום עורכי דין מעולים אשר יכולים לעזור לכם לעבור את התהליך תוך פרק זמן קצר. זכרו, כאשר אתם נמצאים בזמן של פירוק חברה יהיה לכם המון על הראש, את הבירוקרטיה אתם יכולים לחסוך על ידי ליווי מקצועי של עורך דין מנוסה. כמו כן, עורך הדין בקיא בכל החוקים תחת פירוק חברה מקוון, הוא יוכל לדאוג לכך שתקבלו החזרים עבור אגרות ששילמתם, הוא יוכל למזער נזקים וכמו כן, להגיע להסכמה משפטית עם הנושים. 

חברה שאיננה פעילה היא חברה אשר איננה מניבה עוד בעבור בעליה, ומעבר לכך, היא חברה אשר משמעותה ביזבוז משאבים דרמטי, בין היתר צבירת קנסות, חובות וחובת מינהליים מיותרים. מדובר במידרון חלקלק לצבירה של חובות ענק, ועל כן יצר חוק החברות הליך נהדר של פירוק מרצון הליך מזורז עבור חברות לא פעילות. מדובר בהליך מהיר ויעיל אשר נמשך מספר חודשים בודדים, ומאפשר לבעלי החברה שקט נפשי, שלווה ומקום לעשיית הצעד הבא שלהם בעולם העסקים בביטחה וללא דאגות. על מנת לבצע הליך פירוק מרצון בהליך מזורז חשוב לפנות לייעוץ משפטי מקיף אצל עורך דין המתמחה בפירוק חברות.

מהו הליך פירוק מרצון הליך מזורז?

הליך פירוק מרצון הליך מזורז הוא הלכה למעשה הליך פירוק של החברה שבבעלותך, כל עוד היא אכן עומדת בתנאים המצטברים המנויים בחוק לביצוע ההליך. הליך פירוק מאין זה מתקיים במסגרת רצונית, והוא שונה מהליך פירוק אחר ומוכר יותר- הליך פירוק אשר מתבצע במסגרת הליכי חדלות פירעון. הליך פירוק מרצון הליך מזורז הוא כמובן ההליך העדיף יותר, שכן הליך חדלות פירעון נכנס לתוקפו אך ורק במצבים פחות נעימים.

הליך פירוק מרצון הליך מזורז מתבצע על ידי ההגדרות וההליך הכתוב מפורשות בחוק החברות, וכן כמובן על ידי הפסיקה המרחיבה אותו. יש לציין כי לפי החוק, הליך הפירוק מרצון יכול שיתבצע בהליך המדובר לפנינו- ההליך המזורז, או באמצעות ההליך הרגיל, והכל בתלות שבעמידת החברה בהגדרות מסוימות או אחרות. כך לדוגמה, בענייננו, על מנת לבצע פירוק מרצון בהליך מזורז על החברה להחזיק בסטטוס "לא פעילה" (סעיף 342מא לחוק). מבחינת החוק, חברה שאכן מצויה בסטטוס "לא פעילה" זכאית להליך פירוק מרצון בהליך מזורז, בתנאי שהיא עומדת בשלושה תנאים מצטברים.

מדובר במידרון חלקלק לצבירה של חובות ענק, ועל כן יצר חוק החברות הליך נהדר של פירוק מרצון הליך מזורז עבור חברות לא פעילות.

התנאי הראשון לעמידה בסטטוס "חברה שאיננה פעילה" היא היותה של החברה חסרת נכסים לחלוטין. התנאי השני הוא היותה של החברה חסרת חובות כלל, כאשר מסויגים מכך חובות בשל אגרה שנתית שהחברה רשאית לקבל פטור מהם מכוח התקנות לפי סעיף 44 לחוק. התנאי השלישי המצטבר האחרון הוא שאין לאותה חברה בעת הרצון לפרקה כלל הליכים משפטיים תלויים ועומדים שהחברה היא צד להם, וכן, לא מתנהלים נגדה הליכי אכיפה מינהליים לפי דין. בעת ובעונה אחת בה החברה עונה על כל שלושת התנאים במצטבר, היא אכן עומדת בסטטוס "חברה לא פעילה" וזכאית להליך פירוק מרצון בהליך מזורז.

כיצד יבוצע הליך פירוק מרצון הליך מזורז הלכה למעשה?

חשוב לציין כי טרם ה"ייציאה לדרך", חשוב ואף הכרחי להיוועץ בעורך דין מסחרי בעל ניסיון בתחום, אשר יבצע בעבורכם את ההליך. זהו הליך שאיננו קשה, הוא מתבצע ביעילות ובמהירות, בתנאי העבודה מבוצעת כראוי, ותוך מספר חודשים בלבד יסתיים. החלק הראשון של ביצוע ההליך הוא טכני, שלא לאמר בירוקרטי, ולאחר מכן מהותי. תחילה,  בחלק הטכני, יש לחתום על הצהרה אשר לפיה החברה שלפנינו אינה פעילה עוד. שנית, על דירקטורי החברה להכריז ולחתום בעצמם על הצהרה הכוללת את שלושת התנאים המצטברים שציינו לעיל, כלומר, הצהרה לפיה כי החברה עומדת בסטטוס "חברה שאיננה פעילה": היא אינה מחזיקה בנכסים, אין לה חובות ואין הליכים משפטיים או הליכי אכיפה מנהליים תלויים ועומדים כנגדה. לאחר מכן, יגיע תורה של אסיפת בעלי המניות. כאן, על מנהלי החברה לזמן פגישה לאסיפת בעלי המניות, ועל אלו לאשר את הסכמתם לפירוק החברה ולחתום על כך.

הליך פירוק מרצון הליך מזורז הוא הלכה למעשה הליך פירוק של החברה שבבעלותך, כל עוד היא אכן עומדת בתנאים המצטברים המנויים בחוק לביצוע ההליך.

כעת, זהו תורו של החלק המהותי: מינוי נאמן. על הנאמן ראשית להתחייב לשמור את מסמכי החברה וזאת למשך שבע שנים לפחות לאחר הליך הפירוק מרצון. הנאמן יתחיל את הליך החיסול בפועל, על ידי שליחת הבקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז, המורכבת מכל המסמכים שצוינו לעיל ונחתמו זה מכבר. למסמכים אלו יצרף הנאמן גם כן את ההחלטה באשר למינוי הנאמן המטפל במסמכי החברה למשך שבע השנים הבאות. לכך תצורף גם האגרה הדרושה, או בקשה לפטור מאגרה. רשם החברות יקבל את הבקשה, יפרסמה באתר משרד המשפטים, וימתין כ-90 ימים מיום הפרסום באתר להגשת התנגדות כלשהי לחיסולה של החברה. כל עוד לא יביע התנגדותו כל אדם או תאגיד, תחוסל החברה בתום 90 הימים.

לסיום, החשיבות בפתיחה של הליך פירוק מרצון הליך מזורז היא משמעותית במיוחד, שכן, חברה שאיננה פעילה מהווה בעייתיות לבעליה הרבה יותר משהיא, אם בכלל, מאפשרת לו נחת. מדובר באלמנטים אפשריים של צבירת חובות וקנסות וקרקע פוריה לחוסר שקט. על מנת לבצע הליך פירוק מרצון הליך מזורז לכל חברה לא פעילה יש ראשית לקבל את כל המידע הנחוץ והדרוש לכם. על כן, ,חשוב מאד להיוועץ בעורך דין מסחרי המתמחה פירוק חברות. דע, כי אין להקל ראש בייעוץ המשפטי ובפרט בביצוע ההליך עצמו, על מנת להגן ככל האפשר על זכויותיך ולהביאך לחוף מבטחים. לפרטים נוספים צור עימנו קשר ונשמח לסייע.

חברה אשר איננה פעילה היא חברה שמהותה הוא ביזבוז משאבים, ולא רווח, שהוא הסיבה בגינה חברה נפתחת מלכתחילה. מדובר בטריגר לצבירה של חובות ענק, ועל כן החוק מאפשר לבעלי חברות לא פעילות לפרק את החברה באמצעות הליך פירוק מרצון בהליך מזורז. הליך פירוק מרצון בהליך מזורז הוא הליך אשר נמשך מספר חודשים בודדים, ומאפשר לבעלי החברה שקט נפשי בגיזרה זו על מנת שלא לצבור חובות נוספים, לשים את הפרק הזה מאחוריהם ולהמשיך קדימה. על מנת לבצע הליך פירוק מרצון בהליך מזורז חשוב לפנות לייעוץ משפטי מקיף אצל עורך דין המתמחה בפירוק חברות.

מהו הליך פירוק מרצון בהליך מזורז?

פירוק מרצון בהליך מזורז הוא למעשה פירוקה של חברה שבבעלותך, ואיננה מניבה עוד. הליך פירוק מאין זה מתקיים במסגרת רצונית, אולם נעלה כי ישנו גם הליך פירוק חברה שמתבצע במסגרת הליכי חדלות פירעון. כמובן, שהליך פירוק מרצון הוא ההליך העדיף, שכן הוא איננו טומן בחובו את ההליכים הלא נעימים של חדלות הפירעון אשר גובים משאבים נוספים כמו זמן, כסף ואנרגיה.

במקרה בעניינו של הליך פירוק מרצון בהליך מזורז, חוק החברות הוא האורים והתומים. פירוק החברה בהליך הרצוני יעשה מכל סיבה שהיא מלבד סיבת הפתיחה בהליכי חדלות פירעון. הליך פירוק מרצון בהליך מזורז יכול שיתבצע, על פי חוק החברות, במסגרת מסלול רגיל או במסגרת הליך מזורז. כך לדוגמה, בענייננו, על מנת לבצע פירוק מרצון בהליך מזורז על החברה להחזיק בסטטוס "לא פעילה" (סעיף 342מא לחוק). מבחינת החוק, חברה שאיננה פעילה וזכאית להליך פירוק מרצון בהליך מזורז היא חברה אשר חובקת במספר תנאים מצטברים.

מדובר בטריגר לצבירה של חובות ענק, ועל כן החוק מאפשר לבעלי חברות לא פעילות לפרק את החברה באמצעות הליך פירוק מרצון בהליך מזורז.

התנאי הראשון הוא חברה ללא נכסים כלל. התנאי השני הוא חברה ללא חובות, כאשר מסויגים מכך חובות בשל אגרה שנתית שהחברה רשאית לקבל פטור ממנה מכוח תקנות לפי סעיף 44 לחוק. התנאי השלישי המצטבר האחרון הוא שאין לאותה חברה בעת הרצון לפרקה כלל הליכים משפטיים תלויים ועומדים שהחברה היא צד להם, וכן, לא מתנהלים נגדה הליכי אכיפה מינהליים לפי דין. ככל שהחברה שלך אכן עונה על שלושת הקריטריונים הללו במצטבר, היא אכן זכאית להליך פירוק מרצון בהליך מזורז.

כיצד יש לבצע הליך פירוק מרצון בהליך מזורז?

הליך פירוק מרצון בהליך מזורז איננו הליך קשה במיוחד, והוא מצריך ממך בעיקר סבלנות וייעוץ טוב מעורך הדין המסחרי שלך. הליך פירוק מרצון בהליך מזורז מתחיל בקלות, באמצעות חתימה על הצהרה אשר לפיה החברה שלך אינה פעילה עוד. בהמשך, על דירקטורי החברה להכריז ולחתום בעצמם על הצהרה הכוללת את שלושת התנאים המצטברים לעיל, כלומר, הצהרה לפיה כי החברה איננה פעילה, כי היא  אינה מחזיקה בנכסים, אין לה חובות ואין הליכים משפטיים או הליכי אכיפה מנהליים תלויים ועומדים כנגדה. לאחר מכן, יגיע תורה של אסיפת בעלי המניות. כאן, על מנהלי החברה לזמן פגישה לאסיפת בעלי המניות, ועל אלו לאשר את הסכמתם לפירוק החברה ולחתום על כך.

במקרה בעניינו של הליך פירוק מרצון בהליך מזורז, חוק החברות הוא האורים והתומים. פירוק החברה בהליך הרצוני יעשה מכל סיבה שהיא מלבד סיבת הפתיחה בהליכי חדלות פירעון.

לאחר סיום החלק הטכני והפרוצדורלי, יגיע תורו של החלק המהותי: מינוי נאמן. הלכה למעשה, לאחר שהתקבלה ההחלטה של שלושת הגורמים לעיל לפרק מרצון את החברה בהליך מזורז, ימונה נאמן שישמור על מסמכי החברה וזאת למשך שבע שנים לפחות לאחר הליך הפירוק מרצון. הנאמן שמונה יבצע כעת את חיסול החברה על ידי  שליחת הבקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז, המורכבת מכל המסמכים שצוינו לעיל. למסמכים אלו יצרף הנאמן גם כן את ההחלטה באשר למינוי הנאמן המטפל במסמכי החברה למשך שבע השנים הבאות. לכך תצורף גם אגרה שיש לשלם בעד החיסול, או לחילופים להגיש בקשה לפטור מאגרה בצירוף המסמכים הרלוונטיים.

בעת קבלת הבקשה על ידי רשם החברות, יפרסם הרשם את הבקשה של חברתך לפירוק מרצון בהליך מזורז באתר משרד המשפטים. כעת, יהיו 90 ימים מיום הפרסום לכל מתנגד לחיסולה של החברה להלין על כך. כל עוד לא יביע התנגדותו כל מאן דה הוא, תחוסל החברה תוך 90 הימים הללו.

הליך פירוק מרצון בהליך מזורז איננו הליך קשה במיוחד, והוא מצריך ממך בעיקר סבלנות וייעוץ טוב מעורך הדין המסחרי שלך.

מדוע חשוב לפתוח בהליך פירוק מרצון בהליך מזורז?

נשים את הקלפים על השולחן ונאמר, נכון שהליך פירוק מרצון בהליך מזורז איננו הליך נעים לעיתים במישור המנטלי. לצד זאת, ישנה חשיבות מהותית לכל בעל עסק לפרק חברה שאיננה פעילה. חברה שאיננה פעילה עלולה לצבור, ובפועל אכן צוברת, חובות. חובות אלו יכולים להגיע ממיני גורמים דוגמת רשם החברות, מוסדות מינהליים, קנסות וכדומה. חובות אלו יכולים להגיע לסכומים גבוהים במיוחד, ואף עד אלפי אם לא מאות אלפי שקלים לאורך השנים. כאן גם חשוב לציין שבכוחו של רשם החברות לבצע עיקולים או לעדכן קנסות לחברות לא פעילות שלא מעדכנות או מדווחות בזמנים דרושים לפי החוק.

על מנת לבצע הליך פירוק מרצון בהליך מזורז חשוב מאד להיוועץ בעור דין מסחרי המתמחה פירוק חברות. על כן אין להקל ראש בייעוץ המשפטי ובפרט בביצוע ההליך עצמו, על מנת להגן ככל האפשר על זכויותיך ולהביאך לחוף מבטחים. לפרטים נוספים צור עימנו קשר ונשמח לסייע.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923