פירוק חברה מפרת חוק באילו מקרים?

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פירוק חברה מפרת חוקפירוק חברה מפרת חוק

חברה בע"מ, אשר אינה ממלאת את חובותיה, מוגדרת באמצעות רשם החברות וכן, בעלי החברה לא יוכלו להקים חברה חדשה, עד שההערה לא תוסר, מה שעשוי אף להקשות על הליך הפירוק עצמו.. חוק החברות, קובע  מספר קריטריונים ברורים, אשר קובעים מתי ניתן לקבוע סטאטוס, של חברה מפרת חוק. ישנם כמה סוגי הפרות המגדירות שהחברה אכן מפרת חוק ואלו הם:

  • אי תשלום אגרה שנתית לרשם החברות
  • אי הגשת דו"ח שנתי לגבי נכסי החברה ומצבה הכלכלי של החברה

 

ישנן סנקציות  והגבלות שונות של חברה מפרת חוק כגון: רישום שעבוד על נכסי החברה לטובתה, סירוב רישום משכון לטובת החברה,הגבלה על שינוי שם החברה ושינוי מטרות החברה, לרשם החברות, הזכות להטיל עיצומים כספיים, עבור כל הפרה שנרשמה, ואף להטיל עיצומים כספיים גבוהים בגין הפרה מתמשכת, העברת הסטאטוס של החברה כחברה מפרת חוק, לגופים שונים כמו: בנקים, קרנות מימון ועוד. יש לציין, כי מצד אחד, פירוק חברה מפרת חוק, אינו מבטל את סטאטוס החברה או את הסנקציות שהוטלו עליה, אבל מצד שני,עוצר את המשך ההפרות של החברה.

כל חברה שרשומה ברשם החברות חייבת לשלם אגרה שנתית

ברשם החברות, כל חברה שהיא רשומה במרשם החברות, היא תוגדר כחברה פעילה והיא מחויבת להגיש דו"ח שנתי, לשלם את האגרה גם אם היא אינה פעילה. יש לדעת, כי האגרה השנתית מבוססת על רישום ולא על פעילות. יש לציין בנוסף, כי גם אם החברה נמצאת בהליכי פירוק מרצון, היא תחויב בתשלום של האגרה השנתית, כל עוד היא לא חוסלה סופית ונמחקה מרשם החברות. הסנקציות יופעלו נגד חברה מפרת חוק מפורטות בסעיף 362א(ג) לחוק החברות. למשל בעל החברה יתקשה לקבל הלוואות בנקאיות, וכן לא ניתן יהיה לרשום מיזוג בין חברות כאשר אחת מהחברות מוגדרת כחברה מפרת חוק.

 

חברה המוגדרת כמפרת חוק אינה יכולה לפתוח חברה חדשהחברה המוגדרת כמפרת חוק אינה יכולה לפתוח חברה חדשה

אחת ההגבלות שרשם החברות, מטיל על חברה מפרת חוק היא איסור פתיחת חברה חדשה. למעשה, רשם החברות מכריז על חברות המוגדרות כמפרות חוק ובעלי המניות וכן, הדירקטורים חשופים לסנקציות חמורות, לא רק כחברה שאינה פעילה, כי אם גם בחוסר יכולת לפתוח חברות חדשות, הטלת קנסות והגבלות חמורות נוספות. רשם החברות, כאשר החברה אינה משלמת אגרות שנתיות, יפנה למרכז לגביית קנסות, כאשר מדובר על גבייה מנהלית, וכן הטלת עיקולים וכרוכה בחיוב הוצאות הגבייה. תחילה, רשם החברות ישלח התראה לפני נקיטת הליכים, וכן, התראה זו, תירשם  ברשם החברות כאשר התראה זו, תיחשף לעיני הציבור. יש לציין, כי ניתן יהיה למחוק את ההפרה ולשלם את החובות לרשם החברות, תוך 30 יום  מהמועד הרשום בהתראה.

 

האם פירוק חברה מפרת חוק יבטל את הסנקציות?

יש לדעת, כי פירוק חברה מפרת חוק, לא יסיר באופן אוטומטי את הסנקציות המוטלות על החברה. יש לבצע את אחת הפעולות אשר הרשם רשאי להגביל. בעל חברה, יכול לפנות לרשם החברות בבקשה לאישור ביצוע אחת מהפעולות. לגבי החובה להגשת דו"ח שנתי לרשם החברות הוא לאפשר לציבור הרחב, כולל המגזר העסקי נגישת למידע אשר יכול להיות חיוני ותורם לפעילות נכונה מול החברות שהן פעילות במשק. המידע הזה חשוב, בכך שהחברות, הן למעשה אישיות משפטית נפרדות מבלי המניות בחברות הנ"ל, וכן הן מוגבלות במניות והכוונה כמובן לחברות בע"מ.

הפתרון של חברה מפרת חוק- פירוק מרצון

ישנם מצבים שונים, כאשר חברה בע"מ לדוגמא, אינה פעילה, כך שאם לא שולמו האגרות והחברה לא הייתה פעילה במשך 12 חודשים. אין זה אומר כי סגירת החברה ופירוקה, אינן מחייבות בתשלום וחובות לפי דיני החברות. למעשה הפתרון הנדרש הוא פירוק חברה מרצון, מה שימנע מהמשך חיוב החברה באגרות שנתיות והחברה תחוסל ותימחק מרשם החברות. אם מדובר על חברה פעילה, יש לברר את גובה החובות בחברה גם אם מדובר על סכומים גבוהים, אשר הצטברו בגלל  הפרות חוזרות..על בעל החברה שחברתו נקראת מפרת חוק או שקיבל כבר התראה, להגיש את הדוחות השנתיים שלא הוגשו ולשלם את גובה הקנסות וכן, את האגרות השנתיות שלא שולמו לרשם החברות. כאשר ממלאים טופס של פטור מהאגרה השנתית, בסעיף מס' 2 יש לבקש את הפטור וישנם שני מסלולים להגשת הבקשה לפטור מהאגרה השנתית, כאשר הראשון, הוא לחברות עם תיק סגור ברשויות המס, והמסלול השני לחברות שיש להן תיק פתוח ברשויות המס.

יש לציין, כי פירוק חברה מפרת חוק, כאשר הפירוק הוא מרצון, הוא די פשוט ומהיר, כאשר היתרון המרכזי הוא שניתן יהיה לקבל פטור מתשלום חוב של האגרה השנתית, מהיום שבו החברה הפסיקה את פעילותה ועד ליום הפירוק בפועל. אפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים באמצעות  קבלת פטור זה. חשוב לציין, כי אם פירוק חברה מפרת חוק,  צברה חובות שלא ניתנים לפירעון תוך שנה, המקרה הרבה יותר מורכב ולכן, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לעו"ד הבקיא בדיני חברות.

סגירת חברה באילו מקריםסגירת חברה באילו מקרים

חברה בע"מ, תמיד נחשבה לבטוחה יותר, מאשר עוסק מורשה. זה למעשה העיקרון של האישיות המשפטית  העצמאית של חברה בע"מ.  בעקבות משבר הקורונה, אשר גרר אחרו הרס כלכלי, חברות רבות נסגרות וכן, כל קריסה כזאת, מותירה אחריה הרבה נושים שנפגעים. כלל הברזל בדיני החברות, קובע את העיקרון של האישיות המשפטית העצמאית של חברה בע"מ, כאשר היא בנפרד מבעלי מניותיה. המשמעות היא, שהחברה, היא זו בלבד שאחראית לחובותיה ולא בעלי המניות או בעליה. הרבה בעלי חברות, הגיעו למסקנה של חיסול החברה וסגירתה הסופית.

תהליך של סגירת חברה ופירוקה הסופי, מביא לסיומה ולפעילותה השוטפת. הסמכות להורות על פירוק של חברה היא של ביהמ"ש המחוזי הנמצא באזור שיפוטה של החברה. החוק בישראל מכיר בכמה סוגם של פירוק חברה: פירוק באמצעות ביהמ"ש, פירוק חברה מרצון, ופירוק בפיקוחו של ביהמ"ש. כאשר החברה מתפרקת באמצעות ביהמ"ש היא יכולה להיות מוגשת באמצעות כמה גורמים למשל, של החברה עצמה, נושים של החברה, משתתף של החברה וכן, בנסיבות מיוחדות, גם של היועמ"ש, הכנ"ר (הכונס הרשמי) ורשם החברות. העילה לבקשת פירוק חברה, מוזכרת בסעיף 257 לפקודת החברות וכן כוללות החלטה מיוחדת של החברה לגבי פירוקה, אי תחילת העסקים בחברה או הפסקה בניהול העסקים, חדלות פירעון וסעיף של "פירוק מטעמי יושר".

סגירת חברה באילו מקרים- שלבים בסגירת חברה בע"מ

על מנת להתחיל בהליך הפירוק באמצעות ביהמ"ש, יש להמציא העתק של מבקשת הפירוק לכונס הרשמי , בצירוף של אישור תשלום על פיקדון, לפני הגשת בקשה בדבר הפירוק לביהמ"ש. אם הבקשה עצמה בדבר הפירוק, מוגשת באמצעות החברה, המבקש נדרש להביא העתק מהבקשה לפירוק החברה. יש לציין, כי מועד הגשת בקשת הפירוק, ייחשב כמועד התחלת הפירוק ע"י ביהמ"ש. יש לפרסם את הבקשה ברשומות ובעיתון היומי 14 יום לפני הדיון לפירוק החברה. מי שמעוניין להשתתף בדיון בדבר פירוק החברה בבהמ"ש המחוזי, חייב יהיה להודיע למגיש הבקשה. מי שמבקש להתנגד לבקשת הפירוק, יש לצרף כתב התנגדות מאומת בתצהיר, אשר בו יפורטו נימוקי ההתנגדות, 7 ימים לפני מועד דיון הבקשה. בסמכותו של ביהמ"ש לדחות את הבקשה, או להורות על פירוקה של החברה ועל מינוי מפרק זמני. עד למינוי של כונס נכסים רשמי מטעם ביהמ"ש.

 

סגירת חברה באילו מקרים- מדוע קיים הצורך למנות מפרק זמני לחברה לפני מועד הדיון בבקשת הפירוק?

הצורך למנות מפרק זמני לחברה, עוד לפני מועד הדיון בדבר פירוק החברה בביהמ"ש נובע מתוך חשש להברחת נכסי החברה. כאשר יינתן צו הפירוק, כונס הנכסים הרשמי מטעם ביהמ"ש המחוזי, ימונה והוא זה, שיהיה אמון על כינוס נכסי החברה, מימושם וחלוקת התמורה מהמכירה של הנכסים בין נושיה של החברה. הכנ"ר ייכנס אסיפת נושים, על מנת לקבל הצעות למפרק קבוע לחברה. יש להעביר לכונס הרשמי דו"ח לגבי מצבה העסקי של החברה, כאשר במסגרת דו"ח זה, יתקבל פרוט של נכסי החברה, חובותיה וזכויותיה וכן, שמות נושיה וכדומה. בסמכותו של המפרק ליזום חקירה פומבית וכן, חקירה פרטית לגבי נושאי המשרה בחברה או מי שהשתתף בייזומה והקמתה של החברה.

מטרתה של חקירה זו, היא להתחקות אחר הסיבות שגרמו לקריסתה. ניתן יהיה להגיש תביעות אישיות, נגד נושאי החברה  או יזמיה של החברה. צו של ביהמ"ש בדבר סיום הליכי הפירוק, יינתן רק לאחר שביהמ"ש נוכח, כי החברה פורקה כליל. יש להמציא הודע לרשם החברות תוך שבועיים ממתן הצו.

סגירת או פירוק מרצון של חברה בעלת כושר פירעון

סגירת חברה באילו מקרים- סגירת או פירוק מרצון של חברה בעלת כושר פירעון

מי שיכול לבצע  סגירת חברה ופירוקה, הם בעלי המניות בחברה. על בעלי המניות, להגיש תצהיר של כושר פירעון לרשם החברות, כאשר תצהיר זה, יהיה חתום על רוב הדירקטורים, כאשר בהצהרה יהיה כתוב, כי החברה יכולה לפרוע את חובותיה תוך שנה מיום החלטתה של החברה להיכנס לפירוק. כאשר התצהיר יתקבל, רשם החברות ירשום בסטאטוס של החברה "חברה לפני פירוק". רשם החברות, ישלח אישור לחברה לגבי רישום התצהיר במרשמים. כאשר האישור יתקבל, החברה תהיה רשאית לשלוח הזמנות לאסיפה הכללית אשר בה יוחלט על פירוק החברה. יש לכנס את האסיפה הכללית, לאחר 21 יום מיום שנשלחה ההודעה בדבר האסיפה הכללית. יש להמציא לרשם החברות את פרוטוקול האסיפה, אשר בה הוחלט על פירוקה של החברה ועל פרטי המפרק שיכלול את אישורו של המפרק שהוא זה שיתמנה כמפרק החברה.

המפרק יפעל לכינוס נכסי החברה, לפני חיסולה הסופי לרשם החברות, באמצעות המפרק, שבוע ימים מיום קבלת החלטה על הפירוק. המפרק לפני החיסול הסופי של החברה, יגיש דו"ח סופי ומסכם של המפרק לאסיפה הכללית ויקבל אשור של כל בעלי המניות בחברה. שבועיים לאחר האסיפה, יישלח הדו"ח הסופי לרשם החברות. בסיום ההליך של סגירת חברה, תחוסל החברה סופית באמצעות רשם החברות. חיסול החברה באמצעות רשם החברות, יהיה 3 חודשים לאחר שהוגש הדו"ח הסופי של המפרק.יש לציין, כי על מנת לחסוך את כל הקשור בבירוקרטיה, ניתן יהיה באמצעות עו"ד המתמחה בדיני חברות, לבצע את סגירת חברה, כאשר מדובר על פירוק מרצון, באמצעות הליך מקוון, מה שיחסוך זמן וכסף רב.

 

סגירת/פירוק חברה בע"מ שאינה בעלת כושר פירעון – פירוק ע"י נושים

כאשר יש מצב שהחברה מעוניינת בפירוק, או שאינה יכולה להוציא תצהיר כושר פירעון, על החברה ליזום פירוק מרצון ע"י נושיה. השלבים שיש לבצע הם כדלקמן: יש לזמן אסיפת חברה ואסיפת הנושים. יש לפרסם את ההודעה בדבר אסיפת הנושים בעיתון וברשומות, לפחות 21 יום לפני מועד אסיפת הנושים.  במהלך אסיפת הנושים, הדירקטורים יציגו את הדו"ח המפורט והמלא, בדבר מצב עסקי החברה. החברה והנושים, יציגו באסיפות מועמד מטעמם שימונה למפרק החברה. אם הנושים לא הציעו אף מועמד כמפרק החברה, או שיש גורם אשר מתנגד למינוי, יש לפנות אל ביהמ"ש. ההחלטה בדבר פירוק/סגירת חברה, תימסר לרשם החברות, תוך 3 שבועות ממועד מינוי המפרק. יש לפרסם ברשומות, תוך שבוע מקבלת ההחלטה על פירוק החברה. תוך שנה, המפרק יידרש להגיש לרשם החברות, דו"ח תקופתי, אשר יעיד על הליכי הפירוק, אם טרם הסתיים הפירוק עד להליך הסופי.

 

סגירת חברה באילו מקרים-  פירוק חברה בפיקוח ביהמ"ש

קיים מקרה נוסף של סגירת חברה תחת פיקוחו של ביהמ"ש. זהו למעשה שילוב של פירוק ע"י ביהמ"ש יחד עם פירוק מרצון. הפירוק עצמו, נעשה בהליך של פירוק מרצון וע"י ההחלטה של האסיפה הכללית ובהמשך יתנהל תחת ההשגחה של ביהמ"ש. בסופו של ההליך, ביהמ"ש יורה על חיסולה של החברה. יש להדגיש כי אם מדובר למשל על חברה בעלת חדלות פירעון, יש לפנות אל עו"ד שמתמצא היטב בחוק חדלות הפירעון, על מנת שהוא יוכל לאתר את הדרך הטובה ביותר, לפי נתוניה של החברה והיקף חובותיה לנושים. בגלל שסגירת חברה בגין חובות, שהחברה אינה מסוגלת לפרוע אותם, ישנה חשיבות מכרעת ואף קריטית לייעוץ משפטי וליווי מקצועי של עוה"ד.  

 

פירוק או סגירת חברה – כמה זה עולה?

יש לציין, כי סגירת חברה כרוכה בעלויות כגון, פרסום של 2 מודעות ברשומות, כאשר העלות היא 248 ₪ ועבור פירוק חברת יחידה 124 ₪. עלות האגרה השנתית לחברות היא 1543 ₪, בה החברה הייתה פעילה. אפשר יהיה לבטל את התשלום לרשם החברות 7 שנים אחורה כאשר החברה מתפרקת מרצון וכאשר היא בעלת כושר פירעון ובתנאי, שלא נעשו כל פעולות עסקיות בחברה בשנים בה החברה מבקשת פטור מהאגרות השנתיות. יש לדעת, כי אם החברה הוכרזה כמפרת חוק, תשלום האגרה השנתית ימשיך להישלח לחברה ויחושב בכל שנה מהתשלום האחרון, וכן, יוצמדו קנסות בגובה של 7,880 ₪ על כל שנה שהאגרה לא שולמה.. ישנן הוצאות נוספות שיש לשלם עליהן, אך הן זניחות יותר, כגון: הוצאות על שליחויות לרשם החברות וממנו ועוד העברות של מסמכים שיש לשלוח.  ויתור של ליווי מקצועי יכול לחסוך למפרקי חברה הוצאות מיותרות. למשל בעלי חברות שהיו מעוניינים בפירוק מרצון, כאשר ההליך נעשה בכוחות עצמם, שילמו כספים רבים יותר ואף נעשו טעויות שעלו כסף רב, גם אם כוונתם הייתה טובה.  אם מדובר בפירוק מורכב של חברה, יש להמתין אפילו כמה שנים עד לסגירתה וחיסולה המוחלט של החברה, אך אם מדובר בפירוק פחות מורכב, הזמן שבו תיסגר ותחוסל החברה באופן סופי, יכול לארוך בתקופת זמן של בין חצי שנה לבין שנה. זו הסיבה כי יש להתייעץ עם אנשי מקצוע כגון רו"ח ועו"ד, אשר יהיו עם אצבע על הדופק ויעדכנו את בעלי החברה בכל צעד שיש לבצע וכל אישור שניתן מרשם החברות וביהמ"ש המחוזי.

פירוק חברה מרצון הוא אחד ההליכים המשמעותיים בעבור בעלי חברות לא פעילות, זאת מאחר שהפיתרון הנהדר הזה חוסך ביזבוז משאבים באופן משמעותי במיוחד לבעלי החברה. חברה שאיננה פעילה מסיבה לבעליה פי מונים רבים נזק יותר מתועלת , ומעבר לכך, מאפשרת צבירת קנסות, חובות וביזבוז משאבים ללא הרף. כפיתרון מהיר עבור בעלי חברות מאין אלו, נוצר הליך פירוק חברה חוק החברות ורשם החברות, עבור חברות מאין אלו, באמצעות הליך רגיל או הליך מזורז. בבכל מקרה שבו אתם מצויים במצב דומה ותוהים האם בעניינכם ניתן לבצע הליך פירוק חברה, חשוב ואף הכרחי להיוועץ בעורך דין מיסחרי מיקצועי ומיומן אשר מתמחה בפירוק חברות.

הליך הפירוק מרצון באמצעות ההליך המזורז

כאמור, אחד מדרכי פירוק החברה הוא הליך פירוק חברה חוק החברות ועל פיו באמצעות הליך מזורז. באמצעות הליך פירוק מרצון רשם החברות וחוק החברות דורשים עמידה במספר קריטריונים, אשר מרכיבים את הקריטריון המשמעותי והעליון: החזקת החברה בסטטוס "לא פעילה" (סעיף 342מא לחוק). אותה הגדרה של חברה כ"לא פעילה" כתובה מפורשות בחוק, ועל פיה יישק דבר לגבי אפשרות החברה לבצע את הליך הפירוק בהליך מזורז.

הגדרת חברה "לא פעילה" בחוק החברות מונה שלושה תנאים מצטברים על מנת להחזיק בסטטוס זה. התנאי הראשון הוא היות החברה חסרת נכסים כלל. התנאי השני המוצב לפנינו הוא חברה חסרת חובות, כאשר מסויגים מכך חובות בשל אגרה שנתית שהחברה רשאית לקבל פטור ממנה מכוח תקנות לפי סעיף 44 לחוק. התנאי השלישי בתורו, וגם התנאי האחרון הוא שאין לאותה חברה בעת הרצון לפרקה כלל הליכים משפטיים תלויים ועומדים שהחברה מהווה צד להם, וכן, לא מתנהלים נגדה הליכי אכיפה מינהליים לפי דין.

חובות וביזבוז משאבים ללא הרף. כפיתרון מהיר עבור בעלי חברות מאין אלו, נוצר הליך פירוק חברה חוק החברות ורשם החברות, עבור חברות מאין אלו, באמצעות הליך רגיל או הליך מזורז.

ההגדרה בחוק החברות מבקשת משלושת תנאים אלו להתרחש באופן מצטבר. כלומר, עמידה באחד או שניים מתוכם איננו מספקת, ועל החברה לעמוד בשלושת התנאים כולם. על פי כך, חברה תיחשב כעומדת בסטטוס "חברה לא פעילה", ותהא זכאית להליך פירוק מרצון בהליך מזורז.

במקרה שבו אכן עמדה החברה בשלושת התנאים הדרושים, יבצע עורך הדין את הליך הפירוק המזורז באמצעות מספר פעולות פרוצדרוליות תחילה. ראשית, יחתים עורך הדין שלכם אתכם על הצהרה אשר לפיה החברה שלפנינו איננה פעילה עוד. שנית, יחתים עורך הדין את דירקטורי החברה באמצעות חתימתם על הצהרה הכוללת את שלושת התנאים המצטברים לעיל- החברה איננה פעילה, החברה אינה מחזיקה בנכסים, לחברה אין חובות ואין הליכים משפטיים או הליכי אכיפה מנהליים תלויים ועומדים כנגדה. לאחר ששלח עורך הדין את ההצהרה לרשם החברות, עליו לשלוח זימון לאסיפת בעלי המניות, בה יאשרו אלו האחרונים באמצעות חתימתם את ההסכמה לפירוק החברה מרצון.

משנתסיים החלק הטכני בהליך, יעבור עורך הדין לביצוע ההליך הלכה למעשה. כעת, ימונה נאמן לחברה, אשר יתעתד להחזיק במסמכי החברה למשך השבע השנים הקרובות. לאר מכן ישלח הנאמן את בקשת חיסול החברה לרשם החברות בצירוף כלל המסמכים שנחתמו עד הלום, ובצירוף החלטת מינוי הנאמן והאגרה הדרושה (או פטור מאגרה). כעת יקבל רשם החברות את כלל המסמכים, יפרסם  את הבקשה באתר משרד המשפטים, וימתין 90 ימים להגשת התנגדות ממאן דהוא. ככל שלא הועלתה התנגדות, תחוסל החברה תוך 90 ימים.

אחד מדרכי פירוק החברה הוא הליך פירוק חברה חוק החברות ועל פיו באמצעות הליך מזורז. באמצעות הליך פירוק מרצון רשם החברות וחוק החברות דורשים עמידה במספר קריטריונים

הליך הפירוק מרצון באמצעות ההליך הרגיל

האפשרות השנייה לביצוע ההליך הרצוני לפירוק חברה חוק החברות ועל פיו היא באמצעות ההליך הרגיל. במקרה בו החברה איננה עומדת בשלושת התנאים לעיל, יבצע עורך הדין שלכם בדיקה לעניין ההליך הרגיל ועמידה בשני התנאים הדרושים לביצועו. התנאי הראשון הוא נתון עמידת החברה בנתון המונה לפחות 75% מבעלי המניות אשר הסכימו לפירוק וחתמו על כך בהצהרה. התנאי השני הוא הצהרתם וחתיתם של רובם או כולם של דירקטורי החברה כי מצבה העסקי של החברה הוא כשיר פירעון. משמעותו של סטטוס כשיר פירעון היא יכולתה של החברה לשלם את כל חובותיה, לכל היותר בתוך שנה מיום הפירוק בפועל.

לעניין שלבי הפירוק בפועל בהליך הרגיל, כמובן שמדובר בהליך מעט ארוך יותר מהמזורז, וזה יתבצע ברובו על ידי הנאמן שמונה. תחילה, יחתים אתכם עורך הדין על תצהיר כושר פירעון על ידי בעלי המניות  של החברה. או אז, יזמן עורך הדין את האסיפה הכללית של בעלי המניות, וזאת תוך 90 ימים ממועד החתימה על תצהיר כושר הפירעון. באסיפה זו תוכרע ההחלטה בדבר הליך הפירוק, וככל שזו הוכרעה לחיוב, תמנה האסיפה הכללית נאמן אשר יהא אחראי על הליכי הפירוק והוא יפעל בשמה מיום זה ואילך.

האפשרות השנייה לביצוע ההליך הרצוני לפירוק חברה חוק החברות ועל פיו היא באמצעות ההליך הרגיל. במקרה בו החברה איננה עומדת בשלושת התנאים לעיל, יבצע עורך הדין שלכם בדיקה לעניין ההליך הרגיל ועמידה בשני התנאים הדרושים לביצועו

אותו נאמן כעת יגיש לרשם החברות את כל המסמכים שנחתמו, ולאחר ביצוע הבדיקות הדרושות לרשם ישנה את תוך שלושים יום ישונה סטטוס החברה ל"פירוק מרצון". כעת יבוצע חיסול החברה על ידי הנאמן, וזה האחרון יבצע מספר הליכים משמעותיים מכאן ואילך. הליכים אלו כגון כינוס נכסים, טיפול בתביעות חוב, ביצוע תשלומים, חלוקת כספים ועוד. הנאמן יגיש ד"וח, יכנס את האסיפה הכללית תוך שבוע לכל היותר מיום כינוס האסיפה, יודיע לרשם החברות על סיום הליך פירוק החברה, וככל שתאושר הפעולה, החברה תחוסל.

אם ברצונכם לבצע הליך פירוק רצוני או לשמוע מעט יותר פרטים על כך, כדאי וחשוב להיוועץ בעורך דין מסחרי המתמחה פירוק חברות. לפרטים נוספים צור עימנו קשר ונשמח לסייע.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923