הסכם מייסדים סטארט אפ – כל הסיבות בגינן אסור לכם לוותר על הסכם מייסדים!

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

בשנים האחרונות קמות לא מעט חברות חדשות העוסקות בקשת רחבה של תחומים בכל שנה. חושבים להקים חברה חדשה? חשוב שתכירו את אחד ההסכמים החשובים ביותר שיבטיחו שתעשו זאת נכון – הסכם מייסדים סטארט אפ. הסכם מייסדים זהו הסכם משפטי בין מייסדי החברה. מטרת ההסכם הוא למנוע אי הבנות, ויכולים או סכסוכים מיותרים שיכולים לפגוע באופן ישיר בהצלחתה של החברה החדשה. חשוב להדגיש ולומר כבר בפתיחת הדברים כי הסכם מייסדים אינו דומה לתקנון חברה ועוד לא מעט הסכמים שהחוק מחייב. הסכם מייסדים זהו הסכם שנועד לשרת את מייסדי החברה בלבד, ללא כל קשר לרשויות או לבעלי מניות החברה. לכן, אין חובה חוקית לערוך הסכם מייסדים בין כל שותפי החברה.

מתי הכי נכון לחתום על הסכם מייסדים?

כבר בפתיחת הדברים חשוב לגעת בנקודה מרכזית – הזמן הנכון לחתימת הסכם מייסדים סטארט אפ. בעלי חברות רבים לא ממהרים לחתום על הסכם מייסדים, מה שגורר ויכוחים וריבים מיותרים כבר בשלבים המוקדמים של הקמת החברה. מצב זה הופך את חתימת  ההסכם למורכבת וסבוכה יותר, שכן מייסדי החברה צריכים להגיע להסכמות וליישב את כל המחלוקות טרם מעמד חתימת ההסכם. במקרים חריגים, הסדרת הדברים יכול לקחת חודשים ואף שנים ארוכות, מה שיפגע באופן ישיר בהתקדמותה של החברה. לכן, ההמלצה המקצועית היא לחתום על הסכם מייסדים סטארט אפ כבר בתחילת הדרך של הקמת החברה. חושבים להקים חברה חדשה עם שותפים? מיד לאחר שאיתרתם את השותף הנכון, מהרו להגיע לעורך דין מקצועי ולחתום על הסכם שותפים. זכרו, אין חובה חוקית לחתום על הסכם זה כך שאם לא תיזמו חתימה עליו, אף אחד לא יעשה זאת עבורכם.

בשנים האחרונות קמות לא מעט חברות חדשות העוסקות בקשת רחבה של תחומים בכל שנה. חושבים להקים חברה חדשה? חשוב שתכירו את אחד ההסכמים החשובים ביותר שיבטיחו שתעשו זאת נכון - הסכם מייסדים סטארט אפ

כדאי לערוך הסכם מייסדים גם אם השותפים הם חברים קרובים?

ומה לגבי חברים קרובים שהחליטו להקים חברת סטארט אפ יחד? עורכי דין רבים בתחום מדווחים כי אחת הסיבות השכיחות ביותר בגינן לא מעט אנשים בוחרים לוותר על הסכם מייסדים סטארט אפ היא חברות. חברים קרובים סבורים שהם יצליחו לגשר על כל פער ולהגיע להבנות ולהסכמות בכל נושא לאורך כל שנות פעילות החברה, אך ברוב המקרים זה לא כך. גם החברין הקרובים ביותר יכולים להתמודד עם אי הסכמות ואף לעיתים מחלוקות תהומיות באשר לעתידה של החברה – מה שעלול לפגוע בחברות וכמובן גם לפגוע בתפקוד החברה. אז תשימו בצד את חוסר הנעימות, גם אם אתם מקימים חברת סטארט אפ עם חברים קרובים, אל תוותרו על הסכם מייסדים מקצועי ומותאם לצרכים שלכם.

כבר בפתיחת הדברים חשוב לגעת בנקודה מרכזית - הזמן הנכון לחתימת הסכם מייסדים סטארט אפ.

הכירו את ההבדל המהותי בין תקנון חברה לבין הסכם מייסדים

מה ההבדל בין תקנון חברה להסכם מייסדים אתם שואלים? ההבדל המרכזי הוא שתקנון חברה נוגע בקשרים בין מייסדי החברה לבין בעלי המניות בה לעומת הסכם מייסדים שאינו קשור כלל לשום גורם מעורב מלבד מייסדי החברה. מעבר לכך, קיימת חובה חוקית למלא תקנון חברה מפורט בעוד הסכם המייסדים נותר לבחירת מייסדי החברה בלבד. חשוב להדגיש כי הסכם מייסדים סטארט אפ חשוב גם בחברות פרטיות. רבים נוטים לחשוב כי חברה פרטית ללא צדדים נוספים מעורבים, אינה צריכה הסכם מייסדים, שכן תקנון החברה כולל את כל הנדרש. אך בכל זאת יש להדגיש כי הסכם מייסדים נחוץ וחיוני גם בחברות ציבוריות ובחברות פרטיות כאחד.

חשוב להדגיש כי הסכם מייסדים סטארט אפ חשוב גם בחברות פרטיות. רבים נוטים לחשוב כי חברה פרטית ללא צדדים נוספים מעורבים

מחפשים דוגמא להסכם מייסדים סטארט אפ? זה לא יחסוך לכם את סיועו של עורך דין מקצועי

מחפשים דוגמא להסכם מייסדים סטארט אפ? חבל על הזמן שלכם. בעלי חברות רבים בוחרים להיעזר בדוגמאות בנויות ובסיסיות של הסכמי מייסדים, מה שלא אחת חוטא למטרה. המטרה המרכזית בהסכם מייסדים סטארט אפ היא למנוע אי הבנות ואי הסכמות בין מייסדי החברה. לכן, הסכם המייסדים נכתב לכל חברה באופן אישי תוך התחשבות בנתונים השונים. הסכם מייסדים דוגמא יכיר לכם קווים כלליים ונקודות מרכזיות, אך לא מעבר לכך. אז איך תערכו הסכם מייסדים לחברה האישית שלכם? בעזרת עורך דין מקצועי העוסק בתחום. עורך דין מקצועי שעורך הסכמי מייסדים מכיר היטב את כל הדגשים החשובים ביותר שהוא צריך לכלול. מעבר לכך, הוא ידע לשאול את השאלות הנכונות ולכוון את המייסדים לתנאים ולהגבלות שהם רוצים להוסיף בהסכם. עריכה מקצועית של הסכם מייסדים תבטיח הגנה מפני ויכוחים ומריבות אודות התנהלות החברה, מה ששם אותה בנקודת פתיחה טובה הרבה יותר בהשוואה לחברות שבחרו לוותר על הסכם זה.

חשוב להדגיש כי הסכם מייסדים סטארט אפ חשוב גם בחברות פרטיות. רבים נוטים לחשוב כי חברה פרטית ללא צדדים נוספים מעורבים, אינה צריכה הסכם מייסדים

בחרנו עבורכם כמה מהנקודות המרכזיות שחייבות להיות כלולות בהסכם מייסדים מקצועי, והן:

  1. התנהלות החברה – אחת הנקודות החשובות ביותר שחשוב מאוד להסדיר כבר בתחילת דרכה של החברה היא כל נושא ההתנהלות. מייסדים רבים לא מגדירים גבולות גזרה ברורים של כל שותף, מה שגורם למריבות וויכוחים רבים. אחת הסיבות השכיחות ביותר לבעיות בין שותפים היא היעדר הגדרה ברורה של תפקידים. רוצים להימנע מכך? הגדירו בהסכם מייסדים ברור ומקצועי גבולות גזרה ברורים לכל שותף. בגבולות אלה ניתן לכלול חלוקת תפקידים בין המייסדים, שיטת קבלת החלטות רגילות, שיטת קבלת החלטות מיוחדות ועוד. הגדרה פשוטה ומעוגנת בהסכם משפטי תמנע ויכולים רבים והגעה חוזרת ונשנת לבתי משפט. שותפים רבים שלא עושים זאת נדרשים לבזבז כסף רב וזמן יקר בבתי משפט למטרות פשרה.
  2. הגנת זכויות –נקודה נוספת וחשובה במיוחד שחשוב לכלול בהסכם מייסדים היא הגנה מלאה על זכויותיהם. חברות רבות מנפיקות את עצמן בבורסה לטובת קבלת מימון לקידום וגידול החברה. מעבר לכך, ישנם עוד לא מעט גורמים מעורבים שיכולים לנגוס בעוגה של המייסדים, אם לא מעגנים את כל זכויותיהם בהסכם מייסדים. עורכי דין מקצועיים יודעים לעגן זכויות מייסדים בהסכמים אלה במטרה להבטיח שהמייסדים ישארו האחראיים הבלעדיים על כל החלטות החברה, שתהיה להם הזכות להתנגד או לאשר מהלכים עסקיים שונים ושעל פיהם יושק דבר. ללא הסכם מייסדים מקצועי ומותאם שנכתב על ידי עורך דין מקצועי העוסק בתחום, המייסדים יכולים למצוא את עצמם מאבדים את כל זכויותיהם בחברה במרוצת השנים.
  3. מיקום החברה-מעבר לנקודות שצויינו מעלה, גם מיקום התאגדות החברה נכלל בהסכם מייסדים מקצועי. שותפים רבים לא מצליחים להגיע בקלות להסכמות בנושא מיקום התאגדות החברה, ולכן עורכי דין רבים בוחרים לצרף סעיף הקובע את מיקום התאגדות החברה כבר משלביה הראשונים.
  4. ליבון ויכוחים – נקודה אחרונה היא אופן ניהול אי הסכמות וויכוחים בנושאים שונים. שותפים רבים שלא מגדירים מראש את אופן התנהלותן של אי הסכמות, מוצאים את עצמם שוב ושוב בין כותלי בית המשפט לגישור על בעיות שונות. מעבר לכך שמדובר בהוצאה גדולה שניתן לחסוך, הויכוחים הרבים שלא מגיעים להסדר טוב ומקובל על שני הצדדים תוך זמן קצר, פוגעים באופן ישיר בכל תפקוד החברה. במטרה להימנע מכך, מומלץ בחום לערוך הסכם מייסדים כבר בשלבים הראשונים של הקמת החברה ולהתייחס גם לנושא הסדרת הויכוחים.

 

לסיכום, הסכם מייסדים סטארט אפ יבטיח לכם הגנה מלאה על מירב הזכויות, התמודדות מיטבית עם אי הסכמות והתנהלות תקינה ומקצועית של החברה החדשה. אז גם אם השותפים שבחרתם הם חברים קרובים, אל לכם לוותר על הסכם מייסדים מקצועי שנכתב על ידי עורך דין תוך התייחסות מלאה לצרכים ולרצונות של כל מייסדי החברה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

הסכם שותפות במסעדה
הסכם שותפות במסעדה

בישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל

איך עושים הסכם שותפות
איך עושים הסכם שותפות?

הסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף,

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

074-7765923