למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

רישום סימן מסחר מקוון

הגיתם שם נהדר לעסק שלכם ואתם רוצים להגן עליו מפני חיקויים ושימוש בלתי חוקי? אולי זה דווקא הלוגו שאתם לא מוכנים לאפשר לאף אחד להשתמש בו או אפילו במשהו שמזכיר אותו? במקרה כזה יהיה עליכם להתייחס לשם וללוגו שלכם כאל נכסים רוחניים, עליהם תוכלו להגן באמצעות מסגרת חוקי הקניין הרוחני של סימן מסחר רשום. אבל מה זה בדיוק סימן מסחר? האם נכון מבחינתכם לרשום את השם והלוגו שלכם כסימן מסחר? האם ניתן לבצע רישום סימן מסחר מקוון באמצעות האינטרנט? האם רישום מקוון שונה במשהו מרישום סטנדרטי? על כל אלה תוכלו ללמוד ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה סימן מסחר?

לפני שנרחיב בנושא של רישום סימן מסחר מקוון, בואו נבין תחילה מה זה סימן מסחר. ובכן, סימן מסחר הוא סמל טקסטואלי או גרפי ייחודי, המהווה קניין רוחני של ישות עסקית, מסחרית או פרטית. כך למשל, שם של עסק יכול להפוך לסימן מסחר לאחר רישומו ככזה. גם הלוגו של העסק וגם הסלוגן שלו יכולים להפוך לסימנים מסחריים לאחר רישומם. למעשה, כל אלמנט מילולי או גרפי שמייחד את העסק ומהווה עבורו נכס חשוב להצלחה, יכול להפוך לסימן מסחר לאחר רישומו ככזה. כך למשל, אם הפקתם פרסומת מנצחת שזכתה להצלחה רבה ואחד המשפטים בה הפך להיות מזוהה עמכם באופן מובהק, תוכלו להגן על המשפט הזה כסימן מסחר על מנת למנוע מגורמים אחרים להשתמש בו.

האם נכון מבחינתכם לרשום את השם והלוגו שלכם כסימן מסחר? האם ניתן לבצע רישום סימן מסחר מקוון באמצעות האינטרנט? האם רישום מקוון שונה במשהו מרישום סטנדרטי?

האם ומתי צריך לרשום סימן מסחר?

ככלל, בעולם אוטופי היינו רוצים לרשום כל סימן טקסטואלי או גרפי שיש בידינו, אלא שלכל רישום כזה יש עלות והעלות יכולה להיות גבוהה. רישום סימן מסחר הוא רישום טריטוריאלי כלומר רישום שתקף אך ורק בטריטוריה/ מדינה בה הוא נרשם. כאשר אתם רושמים סימן מסחר בישראל, אותו סימן מסחר נהנה מהגנה חוקית אך ורק במסגרת גבולות ישראל. בכדי להגן עליו במדינות אחרות, יהיה עליכם לרשום אותו גם במדינות אלה. אם תרשמו כל הגיג שעולה בראשכם בכל מדינה שרלוונטית לעסק שלכם, ייתכן שתמצאו את עצמכם מהר מאוד עם תזרים מזומנים שלילי, כשכל הכנסות העסק מופנות לרישום סימני מסחר ומכך אתם כמובן רוצים להימנע.

אז מתי כן נכון לבצע רישום סימן מסחר מקוון, או לא מקוון? ובכן, זה תלוי. בעסקים שהושקע בהם כסף רב כמו למשל חברות סטרטאפ, רישום השם והלוגו כסימנים מסחריים מבוצעים כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק. יחד עם זאת, עבור עסק מן השורה, רישום סימן מסחר מבוצע אך ורק כאשר נוצרת זהות בעלת ערך בין סימן המסחר ובין העסק. או אז, אתם בהחלט רוצים להגן עליו מבחינה משפטית באמצעות רישומו כסימן מסחר רשום. חשוב לדעת, שגם אם לא רשמתם את שם העסק שלכם כסימן מסחר, זה לא אומר שכל אחד יכול להשתמש בשמכם באופן חופשי. זה רק אומר שבמקרה כזה יהיה נטל ההוכחה עליכם – אתם תהיו אלה שתצטרכו להוכיח כי הגורם שמשתמש בשמכם אכן עושה שימוש לרעה בשם שלכם, שאותו הגיתם לפניו ושהשימוש הזה גורם לכם לנזק. במקרה של רישום הסימן כסימן מסחר רשום, לא תצטרכו להוכיח דבר ונטל ההוכחה יעבור לצד המפר את הקניין הרוחני שלכם.

לפני שנרחיב בנושא של רישום סימן מסחר מקוון, בואו נבין תחילה מה זה סימן מסחר. ובכן, סימן מסחר הוא סמל טקסטואלי או גרפי ייחודי, המהווה קניין רוחני של ישות עסקית, מסחרית או פרטית

רישום סימן מסחר מקוון – מה זה אומר?

התהליך של רישום סימן מסחר הוא תהליך המבוצע מול משרד המשפטים הישראלי. במשרד המשפטים קיימת פונקציה מקצועית של רשם הסימנים המסחריים בישראל. פונקציה זו מנהלת למעשה את כל מערך הסימנים המסחריים בישראל ומחזיקה במאגר הסימנים המסחריים הרשומים. כאשר אתם רוצים לרשום את שם העסק או לוגו העסק שלכם כסימן רשום, עליכם לפנות לרשם הסימנים המסחריים בישראל באמצעות טופס בקשה בו יהיה עליכם לפרט שורה ארוכה של פרטים עליכם, על העסק וכמובן על הסימן שאותו אתם מבקשים לרשום. לאחר הגשת הבקשה, תתבצע בחינה של הבקשה באמצעות בדיקת הסימן שלכם אל מול סימנים רשומים אחרים. במידה והסימן שלכם אכן ייחודי ואינו מפר סימנים אחרים שכבר נרשמו, תאושר בקשת הרישום שלכם וסימן המסחר שלכם יהפוך לסימן רשום. במידה וישנה הפרה, תקבלו דו"ח המפרט את אופי ההפרה, מה שיאפשר לכם לבצע שינויים קלים כדי לבטל את ההפרה או שתאלצו לשנות לחלוטין את הסימן בכדי שתוכלו לרשום אותו ולמעשה בכדי שתוכלו בכלל להשתמש בו.

רישום סימן מסחר מקוון הוא פושט תהליך שמאפשר לכם להגיש את הבקשה באמצעות האינטרנט במקום לגשת למשרדי משרד המשפטים לצורך הגשה פיזית של הבקשה. את הטופס המקוון שיהיה עליכם למלא במסגרת הרישום המקוון, תוכלו למצוא באתר משרד המשפטים כמו גם באתר פורטל שירותי הממשלה. תהליך הרישום כרוך כמובן באגרה, אותה יהיה עליכם לשלם אונליין כחלק מתהליך ההגשה המקוונת של הבקשה. כמו כן, לאחר שהגשתם את הבקשה, כל ההתנהלות שלכם מול רשם הסימנים המסחריים תתבצע גם היא בצורה מקוונת. דו"חות, בירורים ותוצאות סופיות יישלחו לכם כולם בצורה מקוונת, כך שכל ההתנהלות שלכם מול רשם הסימנים המסחריים תתבצע בצורה מקוונת מבלי שתצטרכו כלל לצאת מהבית. למעשה, זהו ההבדל היחיד בין רישום סימן מסחר מקוון ובין רישום סימן מסחר בצורה פיזית. תהליך בחינת הסימן וכל המידע שיהיה עליכם לצרף לבקשה הם זהים לחלוטין בשני המקרים וההבדל הוא רק בתווך המקוון שהופך את התהליך לנוח ונגיש יותר.

האם תוכלו לעשות זאת לבד?

התשובה היא בהחלט כן, אם כי אתם לחלוטין לא רוצים לעשות את זה לבד. האופציה של רישום סימן מסחר מקוון מרמזת לכך שכל אחד יכול לבצע את הרישום הזה וזה נכון. יחד עם זאת, רישום סימן מסחר הוא תהליך מאוד מקצועי שמחייב ידע רב בתחום הקניין הרוחני ובתחום של סימנים מסחריים בפרט. עליכם לדעת בדיוק כיצד להגיש את הבקשה, כיצד לפרט את התיאור של סימן המסחר שאותו אתם מבקשים לרשום ואפילו לבצע בעצמכם חיפוש מקדים, לציין בעצמכם סימנים מסחריים שעימם יכול הסימן שלכם להתנגש ולהסביר מדוע בכל זאת הסימן שלכם אינו מפר את הזכויות של אותם סימנים שכבר נרשמו כסימן מסחר. כל זה דורש כאמור ידע מקצועי ואת הידע המקצועי הזה יוכל להציע לכם גורם מקצועי בתחום הקניין הרוחני, בדרך כלל עורך דין המתמחה בתחום של רישום פטנטים, דגמים וסימנים מסחריים.

רישום סימן מסחר מקוון הוא פושט תהליך שמאפשר לכם להגיש את הבקשה באמצעות האינטרנט במקום לגשת למשרדי משרד המשפטים לצורך הגשה פיזית של הבקשה.

מן הצד השני, אם יש לכם את הזמן והיכולת, תוכלו ללמוד את התחום בעצמכם ולהגיש את בקשת הרישום לגמרי בעצמכם. יחד עם זאת, תהליך הלימוד הזה הוא לא פשוט והוא גם שווה הרבה מאוד כסף. ככלל, זה לבטח לא כלכלי ללמוד תחום שלם רק לצורך ביצוע פעולה אחת באופן חד פעמי ולכן, בין שאתם בוחרים לבצע רישום סימן מסחר מקוון ובין שאתם מתכוונים להגיע למשרדי רשם הסימנים המסחריים בישראל, אתם בהחלט רוצים לעבור את התהליך כולו בליווי גורם מקצועי שיבטיח שאתם עושים את הדברים בצורה נכונה וגם יוכל לסייע לכם במידה ותצטרכו לבצע שינויים שונים בסימן שלכם, בכדי לאפשר את רישומו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אז מה היה לנו בכתבה:

קבוצת מילניום - מומחים בהקמת חברה בחו"ל
קבוצת מילניום - מומחים בהקמת חברה בחו"ל

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך

פירוק חברה מקוון
פירוק חברה

פירוק מרצון

פירוק מרצון הוא הליך פירוק של חברה אשר איננה פעילה ואיננה מניבה עוד בעבור בעליה. חברה שאיננה פעילה משמעותה בזבוז משאבים משווע עבור בעליה, בין

פירוק חברה

פירוק חברה חוק החברות

פירוק חברה מרצון הוא אחד ההליכים המשמעותיים בעבור בעלי חברות לא פעילות, זאת מאחר שהפיתרון הנהדר הזה חוסך ביזבוז משאבים באופן משמעותי במיוחד לבעלי החברה.

פירוק חברה

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו

פירוק חברה מקוון

פירוק מרצון

פירוק מרצון הוא הליך פירוק של חברה אשר איננה פעילה ואיננה מניבה עוד בעבור בעליה. חברה שאיננה פעילה משמעותה בזבוז משאבים משווע עבור בעליה, בין

פירוק חברה חוק החברות

פירוק חברה מרצון הוא אחד ההליכים המשמעותיים בעבור בעלי חברות לא פעילות, זאת מאחר שהפיתרון הנהדר הזה חוסך ביזבוז משאבים באופן משמעותי במיוחד לבעלי החברה.

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פרסום ברשומות פירוק חברה

פירוק מרצון הליך מזורז

חברה שאיננה פעילה היא חברה אשר איננה מניבה עוד בעבור בעליה, ומעבר לכך, היא חברה אשר משמעותה ביזבוז משאבים דרמטי, בין היתר צבירת קנסות, חובות

פירוק מרצון בהליך מזורז

חברה אשר איננה פעילה היא חברה שמהותה הוא ביזבוז משאבים, ולא רווח, שהוא הסיבה בגינה חברה נפתחת מלכתחילה. מדובר בטריגר לצבירה של חובות ענק, ועל