למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

רישום חברות

כל מי שחושב לפתוח חברה, צריך לקרוא את המדריך הבא לרשם חברות בישראל. בין אם העסק המתוכנן הוא קטן או גדול יותר, המידע הבא יעזור לכם לזרז ולייעל את כלל התהליכים המשפטיים והבירוקרטיים הכרוכים בפתיחת חברה.

כאשר מדברים על חברה בע"מ, מתכוונים לכך שהחברה היא דרך ושיטה עבור הסדרת הפעילות העסקית של בעלי עסקים ועצמאיים גם יחד. בנוסף לאפשרות של פתיחת חברה בע"מ, אפשר גם להסדיר פעילות עסקים בשיטה של עוסק פטור (עד 100,000 ₪ בשנה), עוסק מורשה (מעל 100,000 ₪ בשנה), שותפות וכדומה. יש כמה סיבות לכך שאנשים רבים יעדיפו להסדיר את הפעילות העסקית שלהם על ידי פתיחת חברה בע"מ. נדבר עליהן, אך ראשית, מה השאלות שחשוב לשאול לפני פתיחת חברה בע"מ?

שאלות שחשוב לשאול לפני פתיחת חברה בע"מ

כאשר מדובר על רישום חברות בע"מ, ישנן לא מעט שאלות שחשוב לשאול לפני פתיחת חברה בע"מ, כמו למשל, איך ניתן לחסוך בתשלום אגרה קלנדרית של 1,400 ₪. כמו כן, חשוב לבדוק כיצד ניתן לייצר קדימות של טיפול הבקשה מול רשם החברות. מומלץ לבדוק זאת בעקבות העומסים הצפויים בכל תחילת שנה עסקית.

עוד חשוב לדעת, כיצד ניתן למזער הוצאות המשפטיות וחשבונאיות אשר כרוכות בכל מה שקשור לפתיחת חברה בע"מ. ולאחר שתבררו לגבי כל היתרונות הטמונים בהקמת חברה בע"מ, חשוב לבדוק כיצד אפשרי לייעל ולצלוח את התהליך עם מינימום בירוקרטיה כדי לחסוך זמן ואנרגיה חשובים, כמו גם כסף.

כאשר מדובר על רישום חברות בע"מ, ישנן לא מעט שאלות שחשוב לשאול לפני פתיחת חברה בע"מ, כמו למשל, איך ניתן לחסוך בתשלום אגרה קלנדרית
קרדיט תמונה: Pixabay

יתרונות פתיחת חברה בע"מ

ישנן לא מעט יתרונות בפתיחת חברה בע"מ, לרבות העובדה שחברה בע"מ תהווה ישות משפטית אוטונומית ונפרדת מהעסקים האחרים שלכם. כאשר עצמאים או בעלי עסקים, יזמים וכולי מחליטים להסדיר פעילות עסקית על ידי פתיחת חברה בע"מ, הם בעצם הופכים לישות משפטית נפרדת מהפעילות העסקית הכוללת של אותם גורמים.

עתם העובדה שאתם תהפכו לישות משפטית אוטונומית תבוא לידי ביטוי במקרים שבהם יהיו תביעות כנגד החברה. כמו כן, יתרון זה מקבל תוקף כפול גם כאשר ישנו חוסר כושר פירעון וחובות בחברה שלכם. במקרים אלו, אף גורמים לא יוכלו מבחינת החוק לפנות לבעל המניות באופן אישי ולדרוש את תשלום החוב. זאת, למעט מקרים של עבירות פליליות. במקרים של דין פלילי, לעיתים יהיה אפשרי לפי החוק לבצע הרמת מסך וכמובן לרדת לפרטי נכסיהם של בעלי המניות.

השלב הראשון והחשוב ביותר נקרא שלב רישום החברה ברשם החברות. רישום חברות, בשלב הראשון שלו, יצריך ממכם לבחור 3 אלטרנטיבות שונות לשם החברה שלכם.

מה חשוב לדעת על שיקולי המס?

כאשר בעל עסק, יזם או אדם עצמאי פועלים במסגרות העסקיות של עוסק מורשה או פטור, קיימות מספר מדרגות מס שחשוב להכיר כדי לעמוד בתשלומי המיסים על פי החוק. מטבע הדברים, מדרגות המס נקבעות בהתאם לגובה ההכנסות והרווחים של אותו יזם או בעל עסק.

אם כך, מתי יהיה כדאי לעוסק מורשה להפוך לחברה בע"מ? במקרים שבהם קיימת הכנסה גבוהה, לעיתים כבר לא שווה לבעל העסק להמשיך ולפעול בתור עוסק מורשה. ישנן מדרגות מס מסוימות שאינן משתלמות לעוסקים מורשים, מה שמוביל אותם לפתוח חברה בע"מ.  חשוב לדעת, מיסוי של עצמאים עשוי להגיע ל-50% מסך ההכנסות, בעוד שהמס הנגבה מהחברות צפוי להיות עד 23% בלבד בחלק מהמקרים.

שלבים חשובים בהקמת חברה בע"מ

השלב הראשון והחשוב ביותר נקרא שלב רישום החברה ברשם החברות. רישום חברות, בשלב הראשון שלו, יצריך ממכם לבחור 3 אלטרנטיבות שונות לשם החברה שלכם. זאת, מכיוון שאתם לא יודעים בוודאות איזה שם יתקבל ברשם החברות. ואם אתם מעוניינים למנוע סירוב או כשלים בהעברת הבקשה, או בעיות רישום חברה בע"מ בגלל שם שכבר תפוס, רשמו 3 חלופות שונות לשם החברה שלכם.

לאחר שקבעתם שם לחברה ומסרתם גם את כתובתה בפועל, יהיה עליכם לקבוע מי הם בעלי המניות בחברה שלכם. כמו כן, יהיה עליכם לקבוע מה אחוז האחזקה שלהם במניות החברה ובחברה עצמה. בנוסף, יהיה עליכם להחליט לגבי הדירקטוריון של החברה. לאחר זאת, יהיה עליכם לצרף את מסמכי החברה הרלוונטיים לפתיחת חברה בע"מ.

רישום חברות, בשלב הראשון שלו, יצריך ממכם לבחור 3 אלטרנטיבות שונות לשם החברה שלכם.

מסמכי החברה הרלוונטיים לפתיחת חברה בע"מ

מסמכי החברה של פתיחת חברה בע"מ חייבים לכלול את התקנון ואת ההצהרות שניתנו על ידי אותם בעלי מניות ודירקטוריון שהוחלטו בשלבים המוקדמים יותר של פתיחת חברה בע"מ. זאת, כמובן בצירוף של חתימת עורך דין העוסק בדינים האלו של פתיחת חברה בע"מ. כמו כן, על פי החוק יש חובה לשלוח את בקשת הרישום לרשם החברות. זאת, תוכלו לבצע בצורה מקוונת.

בשלב הבא, יהיה עליכם לפתוח חשבון בנק עסקי עבור חברה בע"מ. ולאחור שהחברה רשומה ומאושרת ברשם החברות הישראלי, אתם תקבלו ח.פ עבור החברה בע"מ שלכם. זאת, בצמוד לקבלת תקנון ותעודת התאגדות חתומים ע"י רשם החברות הישראלי.

מה צריך לעשות כדי לפתוח חשבון בנק לחברה בע"מ?

על מנת שתוכלו לפי החוק לפתוח חשבון בנק לחברה בע"מ, יהיה עליכם לדרוש קבלת אישור מהבנק וכן לדרוש את הטפסים וההוראות לצורך פתיחת החשבון. שימו לב, בכל בנק בארץ יש דרישות שונות וחלק נכבד מהבנקים דורשים ליווי של עורך דין בפתיחת חשבון הבנק.

במסגרת פתיחת חשבון הבנק עבור חברה בע"מ, יהיה עליכם להגיש המסמכים כמו תקנון ותעודת התאגדות חתומים ע"י רשם החברות עם חותמת של נאמן למקור, כמו גם פרוטוקול עבור הפתיחה של חשבון הבנק. בנוסף לכך, יהיה עליכם להגיש גם את הפרוטוקול של מורשי החתימה, וכן את הפרוטוקול לקבלת כרטיס אשראי. אלו הם הפרטים הנדרשים על ידי רוב הבנקים, אבל אנו מזכירים שבכל בנק יש את התקנות והחוקים שלו. בררו מראש, כדי שתהליך קבלת האישור לחשבון הבנק לא יידחה או ייכשל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אז מה היה לנו בכתבה:

קבוצת מילניום - מומחים בהקמת חברה בחו"ל
קבוצת מילניום - מומחים בהקמת חברה בחו"ל

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך

בלוג

מכתב התראה

מכתב אזהרה הוא מסמך שנשלח לאדם פרטי או חברה בגין הפרת חוזה, או בגין הפרת חוק אחרת, כמו גם במקרים בהם יש צורך להתריע גורם

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו

מכתב התראה

מכתב אזהרה הוא מסמך שנשלח לאדם פרטי או חברה בגין הפרת חוזה, או בגין הפרת חוק אחרת, כמו גם במקרים בהם יש צורך להתריע גורם

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

אימות חתימה נוטריוני ב{HEBROW}

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים